Werk & Studie alle pijlers

Functioneringsgesprek

25-03-2013 17:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort voor het eerst in mijn leven een functioneringsgesprek, nu vroeg ik mij af of en hoe jullie je altijd voorbereiden? En hoe het jullie functioneringsgesprekken altijd verlopen? En hoe vaak hebben jullie zo'n gesprek, één x per jaar?

Ik zou tijdelijk bij dit bedrijf aan de slag gaan, maar mocht blijven Wat dat betreft zou ik me niet echt zorgen hoeven te maken, maar ik vind het toch wel spannend..
Probeer jezelf te zijn. Probeer er rustig en ontspannen in te gaan dan komt het altijd goed.

Je weet al dat je goed functioneert dus kat in het bakkie! :P
Functioneringsgesrpek is juist de minst spannende: daarin mag jij aangeven hoe jij vindt hoe het gaat.

beoordelingsgesprek vertelt je leidinggevende hoe hij over jou denkt.
Inderdaad, in een functioneringsgesprek bespreek je je ambities, hoe je zelf vind dat het gaat. Heb je behoefte aan opleiding, uitdaging etc.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Bedenk voor jezelf wat je wilt ontwikkelen en hoe je dat wilt ontwikkelen en hoe je wilt dat het bedrijf je faciliteert.
Ok, bedankt voor de tips. Volgens mij gaat/gaan mijn leidinggevende(n) wel vertellen hoe ze over mij denkt/denken.. Maar ze noemde het wel een functioneringsgesprek, misschien een combi?
Dat is nou juist een vraag die je beter aan je collega's kunt stellen. Zij weten hoe je leidinggevende zn gesprek voert en of je er wellicht vooraf documentatie voor moet invullen.

Bij mij is het namelijk 1 wassen neus, mijn leidinggevende babbelt met mij even over de koetjes en kalfjes en dan vind hij het wel prima. Bij onze organisatie kijken ze namelijk helemaal niet of je wel of niet functioneert, maar is het meer een verplicht nummer.
Bij ons is het ook allebei in 1 gesprek. Maar ik krijg vooraf een overzichtje met mijn cijfers, targets enzo, als daar niets bijzonders op staat, meestal gelukkig, is het gewoon een koetjes en kalfjes gesprek, ben ik wat gedaald op een bepaald vlak dan gaan we overleggen hoe dat komt en wat we eraan kunnen doen.
may the bridges I burn light the way
Ik zou het aan je leidinggevende vertellen. Die kan je prima uitleggen hoe de hele cyclus (Plannings,- functionerings-, en beoordelingsgesprekken) in elkaar zit.
Gewoon even vragen hoe je wordt geacht je voor te bereiden.
Bij ons is een functioneringsgesprek een twee richtingsgesprek, maw beide kanten mogen hun bevindingen uitten. En een beoordelingsgesprek werkt een kant op, van werkgever naar werknemer.
quote:poesje80 schreef op 25 maart 2013 @ 17:26:

Ik heb binnenkort voor het eerst in mijn leven een functioneringsgesprek, nu vroeg ik mij af of en hoe jullie je altijd voorbereiden? En hoe het jullie functioneringsgesprekken altijd verlopen? En hoe vaak hebben jullie zo'n gesprek, één x per jaar?

Ik zou tijdelijk bij dit bedrijf aan de slag gaan, maar mocht blijven Wat dat betreft zou ik me niet echt zorgen hoeven te maken, maar ik vind het toch wel spannend..

Gaat dit ' uit de losse pols', behalve dan het zelf voorbereiden of is er een formulier voor met items die jij en je lg aan de orde kunnen laten komen?

Besef je dat het gesprek 2 kanten op gaat: de lg naar jou en jij naar je lg toe. Er mogen eigenlijk geen grote issues wordfengezegd die nog nooit aan de orde zijn geweest, hooguit aandachtspunten.

Wij hebben een digitaal formulier op het werk. een aantal velden zijn verplicht om in te vullen, verdere items zijn zaken om gewoon eens over na te denken en 1-2 tot max 3 van de 10 kun je inbrengen, Dat geldt ook voor mijn lg

Als het goed is, loopt het redelijk synchroon; als er echt grote problemen zijn, had dit al eerder aan de orde moeten komen, ook weer van beide kanten uit.

Ik kan de specieke items hier niet noemen ivm privacy maar wel de algemene zaken, al moet ik ze even op zoeken.

En heeeeeeee, als er geen format is voor een FG, dan kun je dit ook nog voorstellen in dat gesprek. Werkt zoveel prettiger
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven