Gamen als beroep?
vrijdag 25 mei 2018 om 11:05
https://www.telegraaf.nl/video/2079987/ ... een-piloot
Deze gamer verdient meer dan een piloot.
Zien jullie gamen als eventueel beroep als je puber al zeer goed het gamen beheerst?
Mijn zoons zijn al volwassen. Deden al aan gamen op zeer jonge leeftijd en waren er ook heel goed in maar ik en zij destijds ook zagen het niet als eventueel beroep.
Maar toch hartstikke leuk als je van je hobby een zeer goed betaald levensonderhoud kunt maken net als de zeer goede vloggers die er goed van kunnen leven. En ja het is maar voor enkelen weggelegd...……...
Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Deze gamer verdient meer dan een piloot.
Zien jullie gamen als eventueel beroep als je puber al zeer goed het gamen beheerst?
Mijn zoons zijn al volwassen. Deden al aan gamen op zeer jonge leeftijd en waren er ook heel goed in maar ik en zij destijds ook zagen het niet als eventueel beroep.
Maar toch hartstikke leuk als je van je hobby een zeer goed betaald levensonderhoud kunt maken net als de zeer goede vloggers die er goed van kunnen leven. En ja het is maar voor enkelen weggelegd...……...
Hoe kijken jullie hier tegen aan?
vrijdag 25 mei 2018 om 11:25
Net zoals bij topsport, de kans dat je een grootverdiener wordt is niet zo heel erg groot. Zeker niet dat je voldoende verdient in een paar jaar dat je de rest van je leven niet meer hoeft te werken. En je kan niet 20 jaar op top niveau spelen.
Zorg in ieder geval voor een plan B.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 25 mei 2018 om 11:26
Ik was de beste *basher*, dat is iemand die een tegenspeler van dichtbij met een pistool mept, van mijn COD-UO clan, stond bovenaan de ranklijst. Mooie tijden waren dat, lanparty's etc. etc. Helaas zie ik mezelf niet meer 12 uur achter elkaar gamen zoals toen ik nog jong was.
anoniem_330891 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 11:30
5.56% gewijzigd
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
vrijdag 25 mei 2018 om 11:28
Ik zie het zeker ook als beroep, er gaan miljarden om in e-sports. Ben ook wel eens naar een kampioenschap gegaan. Die mensen werken wel heel hard, en je moet echt je miljoenen opzij zetten, want na een bepaalde leeftijd gaat je reactievermogen omlaag en zul je geen kampioenschappen meer kunnen doen. Wel kun je nog heel lang blijven streamen.
vrijdag 25 mei 2018 om 11:34
Ja, dit.hamerhaai schreef: ↑25-05-2018 11:25Net zoals bij topsport, de kans dat je een grootverdiener wordt is niet zo heel erg groot. Zeker niet dat je voldoende verdient in een paar jaar dat je de rest van je leven niet meer hoeft te werken. En je kan niet 20 jaar op top niveau spelen.
Natuurlijk is het een echt beroep, mensen verdienen er goud geld aan. Maar het is voor weinig gelegd en zelfs dan is het vaak een tijdelijk inkomen.
Als ik er wat over te zeggen had zou mijn kind die niet als enige carrièremogelijkheid mogen nastreven, een opleiding is ook belangrijk. Hoewel als je bewezen talent hebt en ook echt geld begint te verdienen ik een tijdelijk stoppen met een studie (na de middelbareschool) wel zou kunnen begrijpen.
vrijdag 25 mei 2018 om 11:45
Precies, niet tegen op te boksen. We hebben ooit een team-match met een Aziatische clan gehad, ik heb me de hele match met mijn sniper verdekt opgesteld en vol ontzag toegekeken hoe dat Aziatische team gehakt van ons team maakte, op het eind kwamen ze me met 8 man zoeken. De eerste keer dat ik virtueel in mijn broek poepte hahaha.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
vrijdag 25 mei 2018 om 12:05
yep, dit.hamerhaai schreef: ↑25-05-2018 11:25Net zoals bij topsport, de kans dat je een grootverdiener wordt is niet zo heel erg groot. Zeker niet dat je voldoende verdient in een paar jaar dat je de rest van je leven niet meer hoeft te werken. En je kan niet 20 jaar op top niveau spelen.
vrijdag 25 mei 2018 om 12:32
Ligt eraan. Ik heb laatst een artikel gelezen over een Overwatch team uit Azië, die trainen 12 uur per dag, 6 dagen per week. Die hebben tijdens de competitie letterlijk elke wedstrijd verloren
Al denk ik dat dat meer te maken had met de extreme training... Kan ook nooit goed voor je zijn
vrijdag 25 mei 2018 om 12:33
Vooral dat laatste, inderdaad. Als je een populaire streamer bent, ben je zo binnen.Hetismogelijk schreef: ↑25-05-2018 11:47Het draait trouwens niet om de beste gamer zijn. Het gaat om goed gamen en goed lifestreamen (presenteren).
vrijdag 25 mei 2018 om 12:58
Wat dacht je van deze 26 jarige gamer die gelijk een goede ondernemer is geworden en die combinatie maakt dat hij miljoenen PER MAAND verdientsanjunipero schreef: ↑25-05-2018 11:29Als je er in korte tijd rijk van wordt, pluk je er nog lang de vruchten van.
https://slimbeleggen.com/trends/26-jari ... -fortnite/