Werk & Studie alle pijlers

Gastouder AOV

30-01-2017 16:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier ook ervaring met het afsluiten van een AOV als gastouder? Ik zit in een lastig pakket... Ik ben sinds vorig jaar gastouder onder een gastouder bureau. Ik werk 30 uur per week bij een gezin thuis en pas op twee hele leuke meisjes. Het probleem met het afsluiten komt omdat ze mij niet als ondernermer/zzper zien omdat ik geen kvk nummer heb. Maar technisch gezien ben ik dat in veel opzichten wel... geen verzekeringen, belastingaangifte etc. Ik heb dus een AOV nodig maar veel verzekeringsmaatschappijen nemen mij niet aan zonder kvk nummer en ben inmiddels ook al twee keer afgewezen door een financieel adviseur omdat ze niets voor me kunnen betekenen. Op dit moment weet ik even niet hoe veder...
Heb je het gastouderbureau al om advies gevraagd? Daar zijn ze voor.
Waarom sta je niet ingeschreven dan, bij de kvk?
Hoe word jij dan uitbetaald? Via payrolling/verloning?
Ik ben zelf ook gastouder, en sta geregistreerd bij de kvk, waarom jij niet dan?
Ben je ondernemer volgens de belastingdienst?

Haal je het urencriterium? (1225 uur per jaar)

Heb je 3 of meer opdrachtgevers?

Heb je niet meer dan 70% inkomen van 1 opdrachtgever?

Heb je een urenregistratie?
Gewoon inschrijven bij de kvk toch, kost iets van 50 euro dacht ik
Waarom zou je je inschrijven bij de Kvk als je maar 1 opdrachtgever hebt?

Ben je niet verzekerd via het gastouderbureau?
Werk je maximaal 3 dagen? Dan kun je bij het UWV een vrijwillige verzekering afsluiten.

http://www.uwv.nl/particu ... ekeren-bij-uwv/index.aspx
...
quote:Fee-de-Goede schreef op 30 januari 2017 @ 17:12:

Waarom zou je je inschrijven bij de Kvk als je maar 1 opdrachtgever hebt?

Ben je niet verzekerd via het gastouderbureau?Omdat je dan dus wel een AOV kan afsluiten ;) Verder heeft het idd weinig andere voordelen in haar situatie dacht ik.
https://www.kvk.nl/inschr ... eria-van-een-onderneming/

Hier staan de eisen wanneer je je moet inschrijven. Het antwoordt is dat het aan jou situatie ligt of je je moet inschrijven of dat je in loondienst zit.

Er geldt in de Wet loonbelasting een vrijstelling als je 1, 2 of 3 dagen (aantal uur per dag maakt niet uit) per week als Gastouder werkt voor 1 vraagouder (opdrachtgever).

Werk jij 4 of 5 dagen in de week voor dezelfde vraagouder dan zit je bij die vraagouder in loondienst. De Gastouder kan dan wel een vereenvoudigde loonaangiften doen.

Dus de vraag is: hoeveel dagen per week werk je voor de vraagouder?

En bij 1, 2 of 3 dagen werken kan je dus bij het UWV een AOV afsluiten zoals Ankalida net schreef.
Kijk eens naar een broodfonds.
quote:Uiltje66 schreef op 30 januari 2017 @ 18:58:

Kijk eens naar een broodfonds.

ook voor een broodfonds moet je een en ander aan officiele documenten overleggen, die TO niet heeft

ik denk ook dat TO het over het algemeen slecht voor mekaar heeft dus een broodfonds niet de oplossing is
Misschien is het niet zo handig om je naam als profiel naam te kiezen?
quote:esther55 schreef op 30 januari 2017 @ 18:55:

..Werk jij 4 of 5 dagen in de week voor dezelfde vraagouder dan zit je bij die vraagouder in loondienst. ..En als je in loondienst bent, dan ben je als gewone werknemer verzekerd via de werknemersverzekeringengen (ZW/WIA/WW).
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven