geef mij advies aub
woensdag 7 juni 2017 om 04:05
Ik ben een meisje van 18 jaar en ben op zoek naar een leuke studie en bij behorend beroep, nu is het zo dat ik een praktiserend moslima ben en dus ook bepaalde kleding draag die voor andere als vreemd worden ervaren ( ik zal een foto bij voegen van de kleding style, of geen style t is maar net hoe je het bekijkt haha )
Wat ik dus probeer te bereiken is een studie en werk plek te vinden die mij accepteerd met de kleding die ik draag, de naam is een khimar. Ook wil ik graag werken op een werk plek waar ik zo min mogelijk in contact kom met mannen, denk hierbij aan samen zijn in een ruimte & handen schuden ect. Dus zelf zat ik te denken aan een opvang voor meisjes en of dames, of juist een blijf van mijn lijf huis.
Nu ben ik ook Nederlandse en heb een vmbo t diploma en ben 18 jaar ik wil graag een studie doen maar weet niet welke dat zou zijn in Belgie, in Nederland heb ik interesse in deze mbo-4-opleiding Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen, ik weet alleen niet of deze ook in Belgie er is, of dat u me juist iets totaal anders kan aanraden dat mag ook. Kan ik uberhaupt wel studeren in Belgie, en wat kost dat mij als buitenlander en krijg je net als in Nederland ook vergoedingen? Reis kosten en studifinanciering? In NL heb je bol of bbl dan kan je oftewel bol doen voltijd leren of bbl 4 dagenwerken een dag school is dat bij jullie ook?
ik weet nu dus wel ongeveer wat ik wil maar ik zie zo veel verschillende studie richtingen en ik kan er geen wijs uit, maatschappelijkwerker, woonbegeleider en noem maar op. Ik zou graag het verschil willen weten en geadviseerd worden door iemand die wegwijs is in het nederlandse en belgische systeem zodat ik dan een keuze kan maken.
Over het enkel met dames willen werken,
Kijk moest het nu zo zijn dat mij echt geadviseerd word van nou je bent harstikke welkom maar we verwachten tijdens ouder gesprekken wel dat je een hand geeft aan de vader, dan ben ik de beroertse niet maar mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijk contact met het andere geslacht. Verder ben ik trouwens heel spontaan en denk ik persoonlijk dat de vader in het gesprek tegen over mij geen enkel probleem er mee zou hebben met mijn keuzes.
Ook zou ik als er geen andere optie is mijn khimar inwisselen voor een hoofddoek met een iets meer westerse style maar ook dat gewoon liever niet.
Ik hoop eigenlijk dat u mij wat advies kan geven als medewerker of mij kan door verwijzen naar iemand met meer kennis over wat ik het beste zou kunnen doen. Mocht u een totaal andere suggestie hebben hoor ik het graag, ik ben wel van het middelbaar vbmo afgekomen en 2 jaar ong tussen jaar gedaan dus ik moet met een mbo 4 opleiding starten.
https://www.google.com/search?q=khimar& ... iixwJxw_M:
klik op de link voor een foto van mijn kleding style, ik ben niet de dame op de foto.
Wat ik dus probeer te bereiken is een studie en werk plek te vinden die mij accepteerd met de kleding die ik draag, de naam is een khimar. Ook wil ik graag werken op een werk plek waar ik zo min mogelijk in contact kom met mannen, denk hierbij aan samen zijn in een ruimte & handen schuden ect. Dus zelf zat ik te denken aan een opvang voor meisjes en of dames, of juist een blijf van mijn lijf huis.
Nu ben ik ook Nederlandse en heb een vmbo t diploma en ben 18 jaar ik wil graag een studie doen maar weet niet welke dat zou zijn in Belgie, in Nederland heb ik interesse in deze mbo-4-opleiding Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen, ik weet alleen niet of deze ook in Belgie er is, of dat u me juist iets totaal anders kan aanraden dat mag ook. Kan ik uberhaupt wel studeren in Belgie, en wat kost dat mij als buitenlander en krijg je net als in Nederland ook vergoedingen? Reis kosten en studifinanciering? In NL heb je bol of bbl dan kan je oftewel bol doen voltijd leren of bbl 4 dagenwerken een dag school is dat bij jullie ook?
ik weet nu dus wel ongeveer wat ik wil maar ik zie zo veel verschillende studie richtingen en ik kan er geen wijs uit, maatschappelijkwerker, woonbegeleider en noem maar op. Ik zou graag het verschil willen weten en geadviseerd worden door iemand die wegwijs is in het nederlandse en belgische systeem zodat ik dan een keuze kan maken.
Over het enkel met dames willen werken,
Kijk moest het nu zo zijn dat mij echt geadviseerd word van nou je bent harstikke welkom maar we verwachten tijdens ouder gesprekken wel dat je een hand geeft aan de vader, dan ben ik de beroertse niet maar mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijk contact met het andere geslacht. Verder ben ik trouwens heel spontaan en denk ik persoonlijk dat de vader in het gesprek tegen over mij geen enkel probleem er mee zou hebben met mijn keuzes.
Ook zou ik als er geen andere optie is mijn khimar inwisselen voor een hoofddoek met een iets meer westerse style maar ook dat gewoon liever niet.
Ik hoop eigenlijk dat u mij wat advies kan geven als medewerker of mij kan door verwijzen naar iemand met meer kennis over wat ik het beste zou kunnen doen. Mocht u een totaal andere suggestie hebben hoor ik het graag, ik ben wel van het middelbaar vbmo afgekomen en 2 jaar ong tussen jaar gedaan dus ik moet met een mbo 4 opleiding starten.
https://www.google.com/search?q=khimar& ... iixwJxw_M:
klik op de link voor een foto van mijn kleding style, ik ben niet de dame op de foto.
woensdag 7 juni 2017 om 09:47
woensdag 7 juni 2017 om 09:49
Als dit echt is, en daar ga ik nog maar even vanuit:
Je woont in NL, het westen. Dan gedraag je je dus zoals bij de normen en waarden van het westen horen. Dat wil zeggen: hier zijn mannen en vrouwen gelijk en is geen omgang willen hebben met het andere geslacht ronduit onbeschoft, ook al is het op basis van geloof.
Dus, op je studie/werk een westerse kledingstijl, met hoofddoek is prima. Gewoon fatsoenlijk handen schudden en werken met mannen.
En thuis doe je je speciale kleding maar aan.
Je woont in NL, het westen. Dan gedraag je je dus zoals bij de normen en waarden van het westen horen. Dat wil zeggen: hier zijn mannen en vrouwen gelijk en is geen omgang willen hebben met het andere geslacht ronduit onbeschoft, ook al is het op basis van geloof.
Dus, op je studie/werk een westerse kledingstijl, met hoofddoek is prima. Gewoon fatsoenlijk handen schudden en werken met mannen.
En thuis doe je je speciale kleding maar aan.
woensdag 7 juni 2017 om 09:50
absor schreef: ↑07-06-2017 09:33Zou het echt verkeerd zijn ( voor de God van de moslims) als je dat doet omdat iemand hulp nodig heeft?
In moslim landen..door wie worden de bejaarde moslim mannen dan gewassen?
Ik heb wel altijs moslim vrouwelijke collega's gehad...helaas nog nooit een mannelijke allochtoon
Ik weet het eigenlijk echt niet. Ik heb meerdere moslima's gezien bij verpleegkunde die na de eerste colleges afhaakten, omdat ze hoorden dat ze ook mannen moesten wassen. Ik heb ook met moslima's gewerkt die dit geen probleem vonden. Verder ben je in een team niet bepaald welkom als er rekening met jou moet worden gehouden, terwijl er veel tekorten zijn en je juist flexibel ingezet moet kunnen worden. De zorg lijkt me echt geen goede keuze voor dit meisje.
woensdag 7 juni 2017 om 09:52
Ik denk dat ze aan het slapen is, aangezien dit om 4 uur 's nachts gepost is
woensdag 7 juni 2017 om 10:01
Eens met Perzina.
Meid, pas je aan aan het land waarin je woont. Trek normale kleding aan, ga met mannen om (het zijn net mensen) en doe normaal. Je maakt het jezelf heel moeilijk op deze manier en ik zou iemand die zo veeleisend is nooit aannemen.
Thuis trek je je eigen speciale kleding maar aan, maar in het openbaar is het echt niet nodig. Je zit hier niet in god weet ik veel waar, je bent in Nederland. Welkom.
Meid, pas je aan aan het land waarin je woont. Trek normale kleding aan, ga met mannen om (het zijn net mensen) en doe normaal. Je maakt het jezelf heel moeilijk op deze manier en ik zou iemand die zo veeleisend is nooit aannemen.
Thuis trek je je eigen speciale kleding maar aan, maar in het openbaar is het echt niet nodig. Je zit hier niet in god weet ik veel waar, je bent in Nederland. Welkom.
woensdag 7 juni 2017 om 10:07
Zo welkom klinkt je anders niet!Mejuffrouwmuis schreef: ↑07-06-2017 10:01Eens met Perzina.
woensdag 7 juni 2017 om 10:11
Ik ben verpleegkundige en heb een moslima vriendin met hoofddoek. We kennen elkaar van de opleiding. Zij heeft het inderdaad erg moeilijk gehad met het wassen van mannen. Ze heeft een speciaal traject gehad om het toch de gaan doen, ze ervaarde echt een ingebakken barriere. Het is trouwens goedgekomen. Ze is een prima verpleegkundige, met hoofddoek.Weddingpresent schreef: ↑07-06-2017 09:50Ik weet het eigenlijk echt niet. Ik heb meerdere moslima's gezien bij verpleegkunde die na de eerste colleges afhaakten, omdat ze hoorden dat ze ook mannen moesten wassen. Ik heb ook met moslima's gewerkt die dit geen probleem vonden. Verder ben je in een team niet bepaald welkom als er rekening met jou moet worden gehouden, terwijl er veel tekorten zijn en je juist flexibel ingezet moet kunnen worden. De zorg lijkt me echt geen goede keuze voor dit meisje.
Wel met westerse kleding verder.
Het hoeft voor een moslima geen punt te zijn, als ze maar geen denkwijze hebben zoals TO; geen contact willen met mannen.
woensdag 7 juni 2017 om 10:14
Iedereen is vrij om volgens een religie te leven met bijbehorende regels. Echter, die regels mogen niet de omgang in de huidige maatschappij in de weg staan. Kerk en staat zijn in het overgrote deel van Nederland al heel lang gescheiden. Vrouwen en mannen worden hier gelijk behandeld, ook door bedrijven.
Als jij zo vast blijft houden aan je enorme hoofddoek en het beperken van conract met mannen, zal je je kansen op werk drastisch beperken. Je woont nou eenmaal in een land waar islamitische gebruiken nooit een dominante rol zullen spelen in de samenleving.
Of je past je aan en kiest een opleiding die bij je interesses en talenten ligt, of je engageert je op professionele wijze in je eigen islamtische gemeenschap, of je gaat trouwen en blijft thuis.
Als jij zo vast blijft houden aan je enorme hoofddoek en het beperken van conract met mannen, zal je je kansen op werk drastisch beperken. Je woont nou eenmaal in een land waar islamitische gebruiken nooit een dominante rol zullen spelen in de samenleving.
Of je past je aan en kiest een opleiding die bij je interesses en talenten ligt, of je engageert je op professionele wijze in je eigen islamtische gemeenschap, of je gaat trouwen en blijft thuis.
woensdag 7 juni 2017 om 10:36
Als je echt wat wil bereiken in dit land, zal je toch aan concessies moeten doen. Waarom houdt je het niet gewoon bij een hijab? Waarom moet alles steeds extremer in dit land? Zowel wat betreft kleding als extreme opinies van mensen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
woensdag 7 juni 2017 om 10:38
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/03/ ... 33x635.jpg
http://media.gettyimages.com/photos/two ... ?s=612x612
https://kpbs.media.clients.ellingtoncms ... 9a8f88077d
Het kan toch ook gewoon zo?
http://media.gettyimages.com/photos/two ... ?s=612x612
https://kpbs.media.clients.ellingtoncms ... 9a8f88077d
Het kan toch ook gewoon zo?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
woensdag 7 juni 2017 om 16:49
TO, heb je wel eens met andere Moslima's gesproken over verzorgende beroepen?
Ik kan me wel iets voorstellen bij het verschil in omgang met mannen en vrouwen, en je voorkeur daarin. Maar is het niet anders op het moment dat de man een patiënt is? Hoe gaat dat in jouw (ouders?) land van herkomst, in bv ziekenhuizen?
Ik denk dat je jezelf echt enorm beperkt met je voorkeuren, en vraag me af of wat je wilt haalbaar is. Maar nogmaals: praat er eens met gelijkgezinden over. Hoe gaan zij hier mee om?
Ik kan me wel iets voorstellen bij het verschil in omgang met mannen en vrouwen, en je voorkeur daarin. Maar is het niet anders op het moment dat de man een patiënt is? Hoe gaat dat in jouw (ouders?) land van herkomst, in bv ziekenhuizen?
Ik denk dat je jezelf echt enorm beperkt met je voorkeuren, en vraag me af of wat je wilt haalbaar is. Maar nogmaals: praat er eens met gelijkgezinden over. Hoe gaan zij hier mee om?
woensdag 7 juni 2017 om 17:53
Je verwacht het niet he.
woensdag 7 juni 2017 om 19:16
Om antwoord te geven op je vraag:
Zijn er binnen je gemeenschap geen functies uit te oefenen op plaatsen waar enkel vrouwen komen? Vrouwenhamam, vrouwensportschool, kinderopvang voor moslima's, werken op islamitische scholen?
In jouw cultuur zal er veel begrip worden getoond voor het niet willen aanraken van mannen dan in de Nederlandse/Westerse cultuur. Daar buiten wordt het erg lastig vrees ik, tenzij je ZZPer wordt!
Zijn er binnen je gemeenschap geen functies uit te oefenen op plaatsen waar enkel vrouwen komen? Vrouwenhamam, vrouwensportschool, kinderopvang voor moslima's, werken op islamitische scholen?
In jouw cultuur zal er veel begrip worden getoond voor het niet willen aanraken van mannen dan in de Nederlandse/Westerse cultuur. Daar buiten wordt het erg lastig vrees ik, tenzij je ZZPer wordt!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
woensdag 7 juni 2017 om 19:20
woensdag 7 juni 2017 om 20:12
woensdag 7 juni 2017 om 20:24
Het is in West Europa nu eenmaal gebruikelijk dat mannen en vrouwen samen werken. Het gaat heel lastig worden voor je binnen bedrijven.
Je eigen bedrijf beginnen en alleen met vrouwen werken en met vrouwen zaken doen.
Als het er niet is, dan zul je het moeten creëren.
Je eigen bedrijf beginnen en alleen met vrouwen werken en met vrouwen zaken doen.
Als het er niet is, dan zul je het moeten creëren.
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
woensdag 7 juni 2017 om 21:07
Pastafari's die ken ik niet waar kan ik die vindenMejuffrouwmuis schreef: ↑07-06-2017 10:09Klopt. Moslim, christen, atheist, pastafari: ik vind het allemaal best. Pas je aan aan de heersende normen en mijns inziens valt daar zoiets als mannen de hand niet willen schudden niet onder.
woensdag 7 juni 2017 om 21:19
Ook binnen geneeskunde zijn er moslima's die afhaken als ze er achter komen dat we in jaar 3 longen en hart luisteren op elkaar oefenen.Weddingpresent schreef: ↑07-06-2017 09:50Ik weet het eigenlijk echt niet. Ik heb meerdere moslima's gezien bij verpleegkunde die na de eerste colleges afhaakten, omdat ze hoorden dat ze ook mannen moesten wassen. Ik heb ook met moslima's gewerkt die dit geen probleem vonden. Verder ben je in een team niet bepaald welkom als er rekening met jou moet worden gehouden, terwijl er veel tekorten zijn en je juist flexibel ingezet moet kunnen worden. De zorg lijkt me echt geen goede keuze voor dit meisje.
anoniem_321063 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 21:21
10.30% gewijzigd