Getuigschrift belangrijk?
dinsdag 30 maart 2010 om 08:48
Beste Viva forummers,
Ik begin binnenkort bij een nieuwe werkgever.
Nu heb ik van mijn oude werkgever reeds het ontslagbewijs ontvangen, en van mijn nieuwe werkgever reeds het nieuwe contract. Alles is dus reeds geregeld en ik hoef verder niets meer in te leveren (VOG ook al geregeld).
Nu is mijn vraag, is het belangrijk om van de oude werkgever een getuigschrift te hebben? Ik heb daar in mijn ontslag verzoek wel om gevraagd, maar niet ontvangen. Daarentegen staat in mijn ontslagbrief wel dat ik eervol ontslagen ben, en is het nieuwe arbeidscontract reeds geregeld.
Moet ik mijn tijd gaan verspillen aan het toch nog regelen van het getuigschrift? Of is dat verder nu niet meer belangrijk? Mijn oude werkgever kennende gaat hier best veel tijd in zitten en zal ik er echt achteraan moeten lopen, dus als het verder niet nodig is doe ik dat liever niet.
Alvast bedankt!
Ik begin binnenkort bij een nieuwe werkgever.
Nu heb ik van mijn oude werkgever reeds het ontslagbewijs ontvangen, en van mijn nieuwe werkgever reeds het nieuwe contract. Alles is dus reeds geregeld en ik hoef verder niets meer in te leveren (VOG ook al geregeld).
Nu is mijn vraag, is het belangrijk om van de oude werkgever een getuigschrift te hebben? Ik heb daar in mijn ontslag verzoek wel om gevraagd, maar niet ontvangen. Daarentegen staat in mijn ontslagbrief wel dat ik eervol ontslagen ben, en is het nieuwe arbeidscontract reeds geregeld.
Moet ik mijn tijd gaan verspillen aan het toch nog regelen van het getuigschrift? Of is dat verder nu niet meer belangrijk? Mijn oude werkgever kennende gaat hier best veel tijd in zitten en zal ik er echt achteraan moeten lopen, dus als het verder niet nodig is doe ik dat liever niet.
Alvast bedankt!
dinsdag 30 maart 2010 om 09:07
Ik heb nog nooit een getuigschrift meegekregen bij alle banen waar ik weggegaan ben. Ik weet niet of het in sommige branches belangrijker is dan in andere? Maar je hebt je nieuwe baan al geregeld dus ik vraag me af waarvoor je het nog nodig zou kunnen hebben. Al kan nog één keer vragen geen kwaad, zoals vlinder zegt.
dinsdag 30 maart 2010 om 09:24
quote:dangeensuus schreef op 30 maart 2010 @ 09:19:
Volgens mij is je werkgever verplicht om een getuigschrift af te geven wanneer jij hier om vraagt.Dat klopt. Het kan alleen zo'n trage organisatie zijn dat je daar toch echt zelf helemaal achter aan moet blijven zitten. Terwijl ik liever geen contact meer heb. Maar goed, ben benieuwd of ze een reactie geven op de mail.
Volgens mij is je werkgever verplicht om een getuigschrift af te geven wanneer jij hier om vraagt.Dat klopt. Het kan alleen zo'n trage organisatie zijn dat je daar toch echt zelf helemaal achter aan moet blijven zitten. Terwijl ik liever geen contact meer heb. Maar goed, ben benieuwd of ze een reactie geven op de mail.
dinsdag 30 maart 2010 om 10:01
dinsdag 30 maart 2010 om 10:10
German, buitenland plannen heb ik niet, maar je kunt nooit weten.
Boarn, het nieuwe contract is voor vast en ik wil er zelf ook voor lange(re) tijd zitten. Maar voor eventuele toekomstige andere werkgevers kan het idd toch handig zijn.
Ik heb dus toch een mail gestuurd naar P&O. Nu hopen dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen en een beetje rap zijn.
Boarn, het nieuwe contract is voor vast en ik wil er zelf ook voor lange(re) tijd zitten. Maar voor eventuele toekomstige andere werkgevers kan het idd toch handig zijn.
Ik heb dus toch een mail gestuurd naar P&O. Nu hopen dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen en een beetje rap zijn.
dinsdag 30 maart 2010 om 11:13
Ze moeten het wel geven, maar het is niet zo belangrijk. De afdeling P&O van je nieuwe werk zal er weinig waarde aan hechten. Er worden namelijk vaak bij uitdiensttredingen afspraken gemaakt over het afgeven van een positief getuigschrift, al dan niet terecht. Nieuwe werkgevers weten dat ook. Dus vandaar, weinig waarde.
donderdag 1 april 2010 om 14:23
Ik heb wel een getuigschrift gekregen van mijn vorige werkgever. Hier gaat helemaal niet veel tijd inzitten. Er staan alleen in van wanneer tot wanneer ik gewerkt heb en in welke functie en dat ik een zeer fijne werknemer was. Altijd handig om te hebben toch?
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.