Werk & Studie alle pijlers

gezocht: baan met lichaamsbeweging

18-10-2009 09:42 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds anderhalf jaar heb ik voor het eerst in mijn leven een echte kantoorbaan. Dat betekent veel zitten en veel achter de computer.

En hoewel ik het qua werkzaamheden best naar mijn zin heb, merk ik steeds meer dat ik het verschrikkelijk vind om de hele dag te zitten. En naast dat ik het niet zo leuk vind, voel ik me ook minder fit, ben snel moe ben (en denk/verbeeld ik me dat dat komt omdat ik de hele dag zit) en heb ik rsi-achtige klachten van het vele werken met de computer.

Ik hoef geen zwaar lichamelijk werk te doen, maar ik denk dat ik mij beter zou voelen in een baan waarbij ik gaandeweg de dag toch redelijk in beweging ben en minder achter de computer zit.

Wie herkent dit?

Soms heb ik wel het idee dat steeds meer werk vooral zittend is, vooral als je hoger opgeleid bent.

Wie heeft er een leuke baan met (enige) lichaamsbeweging? Of wie heeft er een idee? Dat hoeft niet perse een hbo baan te zijn, maar werk met een beetje een intellectuele uitdaging is wel fijn.

Ik ben vooral benieuwd naar ideeen (waar ik zelf misschien niet zo snel aan denk); niet naar een oplossing. Daarom maakt het werkveld niet zoveel uit.
Onderwijs of kinderopvang.
wat zijn je achtergronden?

In de zorg draaf je over het algemeen aardig wat af op een dag. En daar zijn heel veel verschillende takken in natuurlijk.
Ik zou om te beginnen in de lunch lekker buiten gaan wandelen, dan heb je in ieder geval een half uurtje extra beweging!
Bedankt voor de snelle reacties.

Mijn achtergrond is hulpverlening, maar daar hoef ik niet perse verder in.

Wandelen in mijn lunchpauze doe ik al evenals naar mijn werk fietsen (en weer terug natuurlijk). Maar dat is voor mij niet genoeg.
Een baan als sportintructrice??
Stewardess.... Misschien in eerste instantie niet de meest intellectuele job ter wereld, maar wel leuk door veel contact met verschillende mensen uit andere culturen (talen spreken!), en heel veel hbo en wo opgeleide collegae. Je doet fysieke arbeid in een drukcabine, wardoor je altijd werkt op een hoogte van 1800 m. Dus altijd 'gratis' hoogte training, waardoor je meer rode bloedlichaampjes aanmaakt en dus tijdens je werk een betere conditie krijgt
(Assistent) producer bij de televisie of evenementen organiseerder. Over het algemeen kun je daar makkelijk in rollen (de eerste vooral) en het is een heel veelzijdige baan; je moet dingen van A naar B brengen, maar ook planningen maken, contacten onderhouden, budgetten maken, attributen / acteurs regelen en nog echt veel meer.
Voor mijn werk zit ik ook vrij veel, maar ik compenseer dit door altijd de trap te nemen, lopen naar mijn werk en 4x per week een uur intensief te sporten (o.a. Zumba).
Boswachter, postbode
In de zorg gaan werken.
Nammmma, Quinty en Linndaatje, leuk zulke ideeen die wat minder voor de hand liggen (behalve sportinstructrice dan ) !

Laat je ook vooral niet weerhouden door mijn achtergrond om iets te roepen (daarom had ik die er in eerste instantie ook niet bij vermeld).
Ja helemaal herkenbaar.

Superleuke baan, maar dat vele zitten achter die computer, bah.

Ik heb een bijbaan, waarbij ik lekker veel mag bewegen (zorg, wat ik ook heel leuk vind om andere redenen). Daarnaast ga ik nu vaker lopend naar mijn ''zitbaan'' (ik fietste altijd), en ik verzin ook regelmatig excuses om naar de andere kant van het gebouw te moeten lopen .

Vriendin van mij deed op een gegeven moment een bijbaantje als postbode... loop je ook wat af.

Als je uit de hulpverlening komt, kun je dan niet richting residentiele hulpverlening (verstandelijk gehandicapten, psychiatrie, iets met kinderen)?
Fysiotherapeut: die masseren, lopen en staan en duwen en trekken wat af

Hulpverlening met kinderen: en dan op survivalkamp met ze gaan etc. Of op die boot van Glenn Mills ofzoiets met jeugdige gevangenen

Restaurant of Hotelmanager.

Reisleidster of gids: kan ook bij plaatselijk VVV of museum

Brandweervrouw: misschien kan je dat zelfs bij je huidige werkgever wel worden!
Bij de politie/recherche? Daar kun je met hulpverleningsachtergrond vast wel terecht en dan beweeg je toch veel?
Niet wachten tot je een aantal dingen tegelijk kunt printen maar dingen meteen printen zodat je vaker de wandeling moet maken
Ik ben activiteitenbegleidster op een zorgboerderij; plenty beweging
Ik wilde net zeggen, een zorgboerderij.

Dierenverzorging.

Postbode.

Tuinman.
Onderwijs (en dat kan op elk niveau), dan huppel je minstens 20 uur per week door de klas!
.
in de bouw?

in de plantsoenendienst?

in een magazijn?

misschien twee parttime banen eentje intelectueel en op kantoor en parttime een actieve baan?
hbo verpleegkunde. hoger opgeleid en je beweegt dan toch bijna heel de dag
Wat leuk, zoveel reacties. Ook leuke ideeen, zoals een zorgboerderij of twee banen nemen. Het levert in ieder geval een boel inspiratie op. Dank jullie wel!
Ik werk bij een organisatie met veel vestigingen. Wel een ' witte-boorden-baan' (P&O), maar veel op pad, in overleg, in gesprek. Leasebakkie erbij, ook fijn. Ik vind dat heerlijk, zou niet een baan willen hebben waarbij ik altijd op dezelfde plek ben.
de buitendienst... sommige organisaties hebben deze functies. Ga eens met P&O praten om te onderzoeken welke functies je leuk lijken...

een beleidsfunctie... veel vergaderen op verschillende locaties, naar externe contacten toe, projectgroepen her en der, veel op locatie gaan kijken naar de stand van zaken.

leerplichtambtenaar... veel op pad naar scholen, jongeren en overleg. Past volgens mij prima bij je achtergrond.

fietscourier... daar krijg je pas een goede conditie van...

verpleegkundige in de wijk of wijkverpleegkundige, is op HBO niveau en met de terugkeer van de "echte" wijkgebonden verpleegkundige kan straks alles weer op de fiets. ( het is wachten op de eerste wijkverpleegkundige op de solex :-)).

Jeugdwerker, veel buiten op zoek naar groepen jongeren om contact mee te leggen (afhankelijk van je functie natuurlijk).

Of zoek het gewoon in iets anders. Neem steeds de trap naar afspraken. Loop elk uur 5 minuten naar de WC op een andere etage, ga je koffie ook ergens anders halen. Veel printen is niet heel erg milieuvriendelijk trouwens.

Bel of mail je collega's niet, maar loop erlangs, dat levert je ook werkinhoudelijk vaak meer op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven