Goede taalcursus Engels
woensdag 29 oktober 2014 om 18:09
Zes jaar geleden was ik heel dichtbij 'mijn grote droom': voor de klas staan en Engels geven. Ik verbleef destijds vier maanden in Engeland voor een taalcursus en deed twee cursussen met examen in plaats van één. Bij thuiskomst mijn diploma MBO niveau vier gehaald dus helaas, in één jaar mijn HAVO diploma halen was de enige oplossing. Bij de tijd dat ik dat papiertje had, durfde ik niet meer en ben ik gaan werken.
De droom echter, komt steeds terug. Eens in de zoveel tijd kriebelt het weer en realiseer ik mij dat ik niets anders wil dan les geven in de Engelse taal. Ik heb er gewoon veel aanleg voor en ik heb nu eenmaal veel liefde voor die taal, ik spreek het graag en ook de cultuur spreekt mij aan.
Ik heb besloten dus, aangezien mijn faalangst, de stap één voor één te gaan nemen. Mijn eerste stap is om er weer in te komen, maar voornamelijk een goede basis neer te leggen. Ik deed mijn Engels namelijk op gevoel, vanwege mijn aanleg had ik examens en proefwerken in het verleden negen van de tien keer goed. Maar ik zou nu goed mijn grammatica willen leren, mijn woordenschat vergroten en er weer goed in willen komen.
Welke cursus zou ik dan kunnen nemen? Wie heeft er ervaring en zou mij wegwijs kunnen maken in welke keuze ik zou kunnen nemen?
De droom echter, komt steeds terug. Eens in de zoveel tijd kriebelt het weer en realiseer ik mij dat ik niets anders wil dan les geven in de Engelse taal. Ik heb er gewoon veel aanleg voor en ik heb nu eenmaal veel liefde voor die taal, ik spreek het graag en ook de cultuur spreekt mij aan.
Ik heb besloten dus, aangezien mijn faalangst, de stap één voor één te gaan nemen. Mijn eerste stap is om er weer in te komen, maar voornamelijk een goede basis neer te leggen. Ik deed mijn Engels namelijk op gevoel, vanwege mijn aanleg had ik examens en proefwerken in het verleden negen van de tien keer goed. Maar ik zou nu goed mijn grammatica willen leren, mijn woordenschat vergroten en er weer goed in willen komen.
Welke cursus zou ik dan kunnen nemen? Wie heeft er ervaring en zou mij wegwijs kunnen maken in welke keuze ik zou kunnen nemen?
donderdag 30 oktober 2014 om 14:32
Ik denk dat je over een tijdje dan dus een opleiding tot Engels docent wil gaan doen? Is het dan niet beter om daar nu al mee te beginnen omdat ze je daar ook alle grammatica gaan uitleggen en een opleiding echt niet leuk is als je alles al weet. Verder als je wel een talencursus wil doen raad ik je aan er een te kiezen die werkt met het cefr principe die kijkt naar welk niveau je hebt en je aan het eind ook een certificaat geeft. Sorry veel echte tips heb ik niet. Succes!
donderdag 30 oktober 2014 om 15:14
Op de opleiding tot docent Engels leer je ook veel! Je hoeft het niet allemaal al te kunnen he, je kunt het jezelf ook verkeerd aanleren.
(Er spreekt ervaring hier: ik ben vloeiend in Engels, zowel spreken als schrijven, maar ik snap echt de ballen van grammatica. Dus dat leer ik nu op de opleiding, waardoor het meteen duidelijk wordt hoe je dat het beste voor de klas zou kunnen uitleggen. Vind ik dan..)
(Er spreekt ervaring hier: ik ben vloeiend in Engels, zowel spreken als schrijven, maar ik snap echt de ballen van grammatica. Dus dat leer ik nu op de opleiding, waardoor het meteen duidelijk wordt hoe je dat het beste voor de klas zou kunnen uitleggen. Vind ik dan..)