Werk & Studie alle pijlers

GRAFIMEDIA CAO, ervaringen?

10-12-2016 15:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 21 jaar en werk bijna 2 jaar als DTPer . Ik heb het diploma alround DTP. Ik zou in de grafimedia cao moeten zitten.

Nu vraag ik me af in welke schaal ik hoor te zitten.

Mijn werkgever wil me in de aanloopschaal zetten. Klopt dat?

En welk salaris is redelijk?
Aanloopschaal klopt niet als je de functie gewoon al helemaal kan vervullen. Je hebt al twee jaar ervaring in deze functie toch en je diploma voor deze functie. Dan is een aanloopschaal niet op zijn plaats.
mijngrafimediacao.nl daar staat het functie handboek. Ik gok D voor mbo dtp er maar kan op mijn mobiel dat handboek goed lezen.
Ik vervul de functie goed en heb gevraagd om plaatsing in D (voldoe ook aan E/F). Maar werkgever vind dat de aanloopschalen van toepassing zijn. Ik functioneer goed en ben nu bezig met mijn nieuwe (vaste) contract.

Tot op heden is de CAO GRAFIMEDIA niet toegepast. Had wel gemoeten, maar ja, als je een tijdelijk contract hebt is het erg moeilijk onderhandelen. Nu komt hij dus met de aanloopschaal.
Belachelijk die aanloopschaal. Er is een bezwaarprocedure en een commissie maar ja tijdelijk contract. Cao is sinds de zomer AVV dus geldt voor de hele branche om juist concurrentie op arbeidsvw te voorkomen. Triest dit hoor.
Ligt er ook aan wat je naast de schaal bij je werkgever krijgt. Mobiel en laptop van de zaak, reiskosten, pensioen enz.

Gaan drammen voor een hogere schaal kan de werksfeer beinvloeden.

Misschien is eerst lekker 3-4 jaar werkervaring opdoen en dan kijken naar wat anders een een evt optie.
Werk trouwens al 16 jaar in t grafische maar nog nooit in een cao gezeten.

Bij elke baanwissel kreeg in een flinke sprong in loon.
Geen laptop, reiskosten e.d. Wel onbetaald overwerk.

De grafische CAO is verbindend verklaard. Bij andere zaken van dezelfde keten (franchise) zit het personeel in de Grafimedia CAO.

1200 bruto is niet erg veel.
Trouwens mijn 3 tijdelijke contracten zijn inmiddels verlopen, maar ik werk er nog wel.

Moet nu een vast contract worden en dat krijg ik ook.
https://www.salaris-informatie.nl/cao-sector/grafimedia

Hier staan de jaarlijkse en incidentele verhogingen in de grafische cao....

heb je in november bijv. die 1 malige 1% gekregen?

in april 1.5% salarisverhoging gehad?

http://www.loonwijzer.nl/ ... aarden/caowijzer/cao/1772

Bij kopje CAO kun je deze downloaden.

Kopie plak over de aanloopschaal:

Werknemers die nog niet alle taken binnen hun functie vervullen, kunnen tijdelijk in een aanloopschaal worden ingedeeld. In dat geval wordt een ontwikkel- en/of opleidingstraject vastgelegd en een tijdlijn voor de groei naar het (minimum) uurloon wat feitelijk bij de functie hoort. Indien er geen tijdlijn voor de groei wordt vastgelegd, geldt dat het uurloon jaarlijks per januari en per juli met 10% omhoog gaat ten opzichte van het vorige uurloon dat de werknemer in de aanloopstap verdiende.

Heb je een ontwikkel- en opleidingstraject? Want opleidingen kunnen ook duizenden per jaar kosten. Als je werkgever dat meefinanciert dan is dat ook fijn natuurlijk.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven