Werk & Studie alle pijlers

Gratis cursus Open Universiteit

13-02-2011 18:43 6 berichten
Hoi allen!

Aangezien ik in het laatste jaar zit van mijn bachelor psychologie (en ik momenteel bezig ben met het halen van de propedeuse van pedagogiek), zat ik na te denken over mogelijkheden om mijn cv op te vullen met relevante cursussen en baantjes.

De baan is er al: Studenten voor PGB (begeleid je jongeren met een psychiatrische stoornis, is maar 3 uur in de week maar het is relevant en praktijkervaring )

Nu zat ik er aan te denken om bijvoorbeeld een cursus groepsbesluitvorming te doen. Dat heeft ongeveer een studielast van 25 uur en als toets maak je een essay.

Wie heeft er nog meer een (gratis) cursus gevolgd aan de OU? Is dit echt iets wat als relevante extra telt op je CV? Ik wil me graag proberen te onderscheiden van de hele grote groep die straks de arbeidsmarkt op gaat, omdat het werkaanbod nou niet bepaald super is in deze studierichting.

Hopelijk zijn er hier mensen met wat cursuservaringen (of andere nuttige tips om wat aan CV building te doen)

Alvast bedankt

Edit: op de site staat vermeld dat je kennis kunt maken met studeren op de OU door een cursus te volgen, vandaar mijn vraag of het wel nut heeft en of het CV waardig is. Als dit niet zo is, zijn er dan ook andere opties om er wat meer uit te springen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi elastiekje,

Ik heb eerlijk gezegd geen antwoord op je vraag. Ik heb een vraag aan jou. Ik studeer ook psychologie en vroeg me af hoe jij aan die bijbaan gekomen bent. Ben op zoek naar een relevante bijbaan, om wat werkervaring op te doen.

Het begeleiden van jongeren met een psychiatrische stoornis lijkt me erg leuk! Ik woon in het zuiden van het land.
Hoi papayaatje

Ik studeer in Groningen en volgens mij is Studenten voor PGB momenteel nog iets regionaals (maar dat weet ik niet zeker). Het bedrijf bestaat ook nog niet zolang en er zijn zo ongeveer 50 begeleiders (studenten dus) aan het werk. Ik ben hier terechtgekomen door vrijwilligerswerk op een kinderopvang (via via hoor je nog eens wat). Je zou erop kunnen googlen om te kijken of deze instantie ook bij jou in de buurt zit.
Geen tips, maar ik lees wel even mee, wil graag de cursus psychologie doen bij de OU.
gewoon doen, het kost niks, baat het niet dan schaadt het niet
Ik weet niet of het relevant is voor je CV, zo'n cursus. Maar ik weet wel dat studeren via de OU echt ideaal is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven