Werk & Studie alle pijlers

hbo pedagogiek maar mis het creatieve wie heeft tips?

12-09-2009 19:55 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben 24 en iets meer dan een jaar afgestudeerd voor hbo-pedagigiek. Ik werk nu als pedagogisch medewerker op een residentiele leefgroep voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen. Erd leuk en leerzaam, maar ik mis soms het echte behandelen!

Ik zou het echt super vinden om meer een op een met kinderen te doen, bijvoorbeeld door ze therapie te geven. Tegelijkertijd zou ik heel graag iets creatiefs doen met kinderen. Dramatherapie geven lijkt me bijvoorbeeld echt geweldig. Maar als ik die studie zou gaan doen zou dat weer vier jaar duren, terwijl ik al een vierjarige hbo studie heb gedaan. Dat vind ik dan weer teveel van het goede. Bovendien zou ik graag er wel bij willen blijven werken bij het studeren. Heeft er iemand tips voor me, wat voor post-hbo studie zou iets voor mij zijn? Of wat voor baan die ik kan doen met de studie hbo-pedagogiek die meer individueel en creatief is? Alle tips zijn welkom!! Alvast bedankt!!
Post HBO spelbegeleiding/therapie?
Denk dat je even moet kijken op de website van Hogeschool.... kijk dan bij professionals. Bovendien is het veelal zo als je een andere hbo studie wil doen dan kun je dat verkort doen, 2 jaar bijvoorbeeld. Pabo zou dan kunnen. Maar als je deze richting leuk vind waarom doe je niet een master pedagogiek. Orthopedagogiek of kinderpsychologie. Zelf behandelen kun je op verschillende manieren inkleden.

Veelal wordt gekeken naar een andere studie (vrouwenkwaal volgens mijn) maar misschien moet je even kijken naar het niveau en ga je het meer naar je zin hebben een niveautje hoger.

Creativiteit uit zich niet alleen in kunstzinnigheid maar ook in probleemoplossing, vindingrijkheid, onderzoek, etc.

Veel succes
Volgens mij kan je creatieve therapie op de HU Amersfoort in ieder geval in 3 jaar doen met jou vooropleiding. Misschien nog wel minder. Het kan in ieder geval in deeltijd. Alleen is de hoeveelheid banen wel een probleem en je moet toelatingsexamen doen.
kijk eens bij mijnlief-topicschrijver

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven