HBO Thuisstudie
vrijdag 19 april 2013 om 15:11
Is er iemand die een (HBO) thuisstudie doet of heeft gedaan?
Wat is je ervaring?
Hoeveel tijd was je kwijt per dag/week aan studie en hoe was de begeleiding tijdens de studie.
Hoe heb je de stage ingevuld en was het goed te doen een stageplaats te krijgen?
Er is tegenwoordig ook de mogelijkheid het klassikaal te doen, hierbij ga je eens per 2 weken naar school en de rest doe je thuis.
Heb je de opleiding afgemaakt?
En hoe lang heb je erover gedaan?
Zo wel genoeg vragen lijkt me...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Wat is je ervaring?
Hoeveel tijd was je kwijt per dag/week aan studie en hoe was de begeleiding tijdens de studie.
Hoe heb je de stage ingevuld en was het goed te doen een stageplaats te krijgen?
Er is tegenwoordig ook de mogelijkheid het klassikaal te doen, hierbij ga je eens per 2 weken naar school en de rest doe je thuis.
Heb je de opleiding afgemaakt?
En hoe lang heb je erover gedaan?
Zo wel genoeg vragen lijkt me...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
vrijdag 19 april 2013 om 16:17
Ik heb zo'n studie gedaan, HBO Psychologie, naast een betaalde baan van 32 uur, vrijwilligerswerk en later ook een kind. Ik heb er zes jaar over gedaan, maar heb het uiteindelijk wel afgemaakt. Ik vond de begeleiding vanuit de opleider slecht, steeds andere docenten, maar als je de discipline hebt om te studeren, al is het maar een paar vaste uren per dag/week, dan lukt het wel. Plus was het contact via fora met medestudenten. Daar heb ik meer antwoorden op vragen van gekregen dan van docenten. Ik heb zelf een stage gezocht, waar ik toch al vrijwilligerswerk deed (Kindertelefoon).
Als je de tijd hebt (en de afstand is niet te groot) om eens in de twee weken naar school te gaan, zou ik daar zelf nu de voorkeur aan geven. Maar dat was toen (9 jaar geleden begonnen) nog niet.
Als je de tijd hebt (en de afstand is niet te groot) om eens in de twee weken naar school te gaan, zou ik daar zelf nu de voorkeur aan geven. Maar dat was toen (9 jaar geleden begonnen) nog niet.