HBO-V deeltijd
vrijdag 30 december 2005 om 15:59
Hoi,
Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
dinsdag 3 januari 2006 om 23:33
Eerste 2 stages waren leuk voor 10 weken. Dacht altijd dat mn hart in
het ziekenhuis lag. Die stage kreeg ik in het 3e jaar. En dat is me zo
verschrikkelijk tegengevallen. Vandaar pas dat ik er zo laat achter
kwam. Heeft me behoorlijk wat energie gekost om door te gaan, maar
gelukkig wel gedaan, want een hbo-diploma is altijd handig!! En weer
een ervaring rijker!
het ziekenhuis lag. Die stage kreeg ik in het 3e jaar. En dat is me zo
verschrikkelijk tegengevallen. Vandaar pas dat ik er zo laat achter
kwam. Heeft me behoorlijk wat energie gekost om door te gaan, maar
gelukkig wel gedaan, want een hbo-diploma is altijd handig!! En weer
een ervaring rijker!
woensdag 4 januari 2006 om 11:03
quote:
Hallo!
Ja ik ben vorig jaar (dat klinkt gek, zomer 2005 dus) afgestudeerd. Helaas kwam ik er in het 3e jaar achter dat verpleegkundige zijn nix voor mij is. Ik vond het zonde om 3 jaar studie weg te gooien, dus ben wel doorgegaan. Ik ben nu dus ook niet werkzaam als vplk, maar doe iets anders. Ik denk erover om in sept een nieuwe studie te gaan doen, maar ik weet nog niet goed wat.
Ik heb nog een HBO MER diploma in de aanbieding. Ruilen
?
Waarom viel de stage je zo tegen?
Hallo!
Ja ik ben vorig jaar (dat klinkt gek, zomer 2005 dus) afgestudeerd. Helaas kwam ik er in het 3e jaar achter dat verpleegkundige zijn nix voor mij is. Ik vond het zonde om 3 jaar studie weg te gooien, dus ben wel doorgegaan. Ik ben nu dus ook niet werkzaam als vplk, maar doe iets anders. Ik denk erover om in sept een nieuwe studie te gaan doen, maar ik weet nog niet goed wat.
Ik heb nog een HBO MER diploma in de aanbieding. Ruilen
Waarom viel de stage je zo tegen?
woensdag 4 januari 2006 om 11:05
quote:groentje, bij mij op de opleiding (Groningen) kun je ook duaal doen met de eerste 2 jaar deeltijd. Je kunt dan dus ernaast werken en vanaf het derde jaar kom je in dienst van het ziekenhuis. Die garantie krijg je voor je aan de opleiding begint, je moet dan wel je prop. gehaald hebben na die 2 jaar Das wel fijn. Ik wil toch de studie in Leeuwarden doen, anders ben ik bang dat ik het met het reizen te zwaar ga vinden. maar ga idd wel proberen eerst deeltijd en dan solliciteren voor werken/leren en dan maar zien of ik aangenomen wordt.
woensdag 4 januari 2006 om 12:51
woensdag 4 januari 2006 om 14:43
Hallo allemaal,
Ik zit inmiddels in het 2e jaar van de HBO-V in Groningen. Ik doe de voltijdopleiding. naast de opleiding werk ik ('s avonds en in het weekend) 15 uur per week en heb ik een dochter van 5 (gelukkig ook een man maar die werkt ook 40 uur per week). Ik dacht eerst ook dat deeltijd beter te doen was maar heb voor voltijd gekozen vanwege het recht op studiefinanciering en omdat bij deeltijd de schoolopdrachten ook tijdens de stage doorgaan, dan zou je bij deeltijd 3 dagen stage lopen, 1 dag per week naar school en dan nog 20 uur huiswerk en natuurlijk nog 15 uur werken, nu bij voltijd is het of 4 dagen per week stage lopen of 4 dagen per week naar school en leren. Deeltijd kwam voor mij dus ongunstiger uit. Ik ben vooral het eerste jaar echt wel 20 uur per week bezig geweest met huiswerk (ondanks een gerelateerde vooropleiding en ervaring in de gezondheidszorg), dat is dus naast de school en de reis uren. Je kunt er natuurlijk zoveel uithalen als je wilt maar ik vind dat als je op "latere" leeftijd besluit om alles aan de kant te zetten om toch nog een HBO opleiding te gaan je er ook uit moet halen wat je er uit wil halen! Ik vind het echt een geweldige opleiding, succes met je besluit en als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!
groetjes
Ik zit inmiddels in het 2e jaar van de HBO-V in Groningen. Ik doe de voltijdopleiding. naast de opleiding werk ik ('s avonds en in het weekend) 15 uur per week en heb ik een dochter van 5 (gelukkig ook een man maar die werkt ook 40 uur per week). Ik dacht eerst ook dat deeltijd beter te doen was maar heb voor voltijd gekozen vanwege het recht op studiefinanciering en omdat bij deeltijd de schoolopdrachten ook tijdens de stage doorgaan, dan zou je bij deeltijd 3 dagen stage lopen, 1 dag per week naar school en dan nog 20 uur huiswerk en natuurlijk nog 15 uur werken, nu bij voltijd is het of 4 dagen per week stage lopen of 4 dagen per week naar school en leren. Deeltijd kwam voor mij dus ongunstiger uit. Ik ben vooral het eerste jaar echt wel 20 uur per week bezig geweest met huiswerk (ondanks een gerelateerde vooropleiding en ervaring in de gezondheidszorg), dat is dus naast de school en de reis uren. Je kunt er natuurlijk zoveel uithalen als je wilt maar ik vind dat als je op "latere" leeftijd besluit om alles aan de kant te zetten om toch nog een HBO opleiding te gaan je er ook uit moet halen wat je er uit wil halen! Ik vind het echt een geweldige opleiding, succes met je besluit en als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!
groetjes
woensdag 4 januari 2006 om 19:00
@groentje 1983 (ik weet niet hoe ik moet quoten, haha!)
Waarom viel de stage me tegen.... samenloop van omstandigheden.
*Het zh vond ik al verschrikkelijk. Academisch ziekenhuis, dus enorme
leerfabriek. Bij de visites stonden er wel eens 10 witte jassen om een
bed, de patient te analyseren. Dat stond me tegen. Tuurlijk ik moest
het ook allemaal leren, maar de manier waarop.
*Het team op die afdeling was verschrikkelijk, echt als nieuwkomer kon
je maar beter niet proberen erbij te horen, want ze accepteerden dat
niet. Klein team, die allemaal allang op dezelfde plaats werken. Niet
open minded en al helemaal niet enthousiast om een stagiaire iets te
leren. Van meedere stagiaires van de afdeling (allemaal eigenlijk) weet
ik dat ze zich nooit welkom hebben gevoeld, dus dat zegt genoeg.
*Verder vond ik het medische ook niet leuk. En zo technisch allemaal. Weinig tijd voor patienten, tuurlijk onderbezetting.
Als ik op een andere afdeling geplaatst was, was mijn mening misschien
wel heel anders geweest. Ik heb het gewoon niet getroffen. Ik heb op
een gegeven moment mn verstand op 0 gezet en zo meegedraaid in hun
patroon omdat het onzeker was of ik het wel ging halen. Als ik die
stage niet zou halen had ik voor mezelf besloten om te stoppen met de
opleiding.
Gelukkig met een voldoende af kunnen sluiten. Ik heb toen nooit laten
blijken aan de opleiding hoe vreselijk t was. Dat durfde ik niet goed,
denk ik. Achteraf wel spijt van. Alle mailtjes van mn begeleiders heb
ik nog bewaard en ik las ze laatst eens door en ik werd zo pissig. Echt
een rottijd dus. En zo zie je maar dat door 1 stage zoveel bepaald kan
worden...
*Het zh vond ik al verschrikkelijk. Academisch ziekenhuis, dus enorme
leerfabriek. Bij de visites stonden er wel eens 10 witte jassen om een
bed, de patient te analyseren. Dat stond me tegen. Tuurlijk ik moest
het ook allemaal leren, maar de manier waarop.
*Het team op die afdeling was verschrikkelijk, echt als nieuwkomer kon
je maar beter niet proberen erbij te horen, want ze accepteerden dat
niet. Klein team, die allemaal allang op dezelfde plaats werken. Niet
open minded en al helemaal niet enthousiast om een stagiaire iets te
leren. Van meedere stagiaires van de afdeling (allemaal eigenlijk) weet
ik dat ze zich nooit welkom hebben gevoeld, dus dat zegt genoeg.
*Verder vond ik het medische ook niet leuk. En zo technisch allemaal. Weinig tijd voor patienten, tuurlijk onderbezetting.
Als ik op een andere afdeling geplaatst was, was mijn mening misschien
wel heel anders geweest. Ik heb het gewoon niet getroffen. Ik heb op
een gegeven moment mn verstand op 0 gezet en zo meegedraaid in hun
patroon omdat het onzeker was of ik het wel ging halen. Als ik die
stage niet zou halen had ik voor mezelf besloten om te stoppen met de
opleiding.
Gelukkig met een voldoende af kunnen sluiten. Ik heb toen nooit laten
blijken aan de opleiding hoe vreselijk t was. Dat durfde ik niet goed,
denk ik. Achteraf wel spijt van. Alle mailtjes van mn begeleiders heb
ik nog bewaard en ik las ze laatst eens door en ik werd zo pissig. Echt
een rottijd dus. En zo zie je maar dat door 1 stage zoveel bepaald kan
worden...
woensdag 4 januari 2006 om 21:56
quote:
*Het zh vond ik al verschrikkelijk. Academisch ziekenhuis, dus enorme leerfabriek. Bij de visites stonden er wel eens 10 witte jassen om een bed, de patient te analyseren. Dat stond me tegen. Tuurlijk ik moest het ook allemaal leren, maar de manier waarop.
*Het team op die afdeling was verschrikkelijk, echt als nieuwkomer kon je maar beter niet proberen erbij te horen, want ze accepteerden dat niet. Klein team, die allemaal allang op dezelfde plaats werken. Niet open minded en al helemaal niet enthousiast om een stagiaire iets te leren. Van meedere stagiaires van de afdeling (allemaal eigenlijk) weet ik dat ze zich nooit welkom hebben gevoeld, dus dat zegt genoeg.
Als ik op een andere afdeling geplaatst was, was mijn mening misschien wel heel anders geweest. Ik heb het gewoon niet getroffen. Ik heb op een gegeven moment mn verstand op 0 gezet en zo meegedraaid in hun patroon omdat het onzeker was of ik het wel ging halen. Als ik die stage niet zou halen had ik voor mezelf besloten om te stoppen met de opleiding.
Gelukkig met een voldoende af kunnen sluiten. Ik heb toen nooit laten blijken aan de opleiding hoe vreselijk t was. Dat durfde ik niet goed, denk ik. Achteraf wel spijt van. Alle mailtjes van mn begeleiders heb ik nog bewaard en ik las ze laatst eens door en ik werd zo pissig. Echt een rottijd dus. En zo zie je maar dat door 1 stage zoveel bepaald kan worden...
Jammer zeg dat je zo'n vervelende stage hebt gehad.
Je kunt overigens quoten door op de balonnetjes rechtsboven te klikken.
*Het zh vond ik al verschrikkelijk. Academisch ziekenhuis, dus enorme leerfabriek. Bij de visites stonden er wel eens 10 witte jassen om een bed, de patient te analyseren. Dat stond me tegen. Tuurlijk ik moest het ook allemaal leren, maar de manier waarop.
*Het team op die afdeling was verschrikkelijk, echt als nieuwkomer kon je maar beter niet proberen erbij te horen, want ze accepteerden dat niet. Klein team, die allemaal allang op dezelfde plaats werken. Niet open minded en al helemaal niet enthousiast om een stagiaire iets te leren. Van meedere stagiaires van de afdeling (allemaal eigenlijk) weet ik dat ze zich nooit welkom hebben gevoeld, dus dat zegt genoeg.
Als ik op een andere afdeling geplaatst was, was mijn mening misschien wel heel anders geweest. Ik heb het gewoon niet getroffen. Ik heb op een gegeven moment mn verstand op 0 gezet en zo meegedraaid in hun patroon omdat het onzeker was of ik het wel ging halen. Als ik die stage niet zou halen had ik voor mezelf besloten om te stoppen met de opleiding.
Gelukkig met een voldoende af kunnen sluiten. Ik heb toen nooit laten blijken aan de opleiding hoe vreselijk t was. Dat durfde ik niet goed, denk ik. Achteraf wel spijt van. Alle mailtjes van mn begeleiders heb ik nog bewaard en ik las ze laatst eens door en ik werd zo pissig. Echt een rottijd dus. En zo zie je maar dat door 1 stage zoveel bepaald kan worden...
Jammer zeg dat je zo'n vervelende stage hebt gehad.
Je kunt overigens quoten door op de balonnetjes rechtsboven te klikken.
donderdag 5 januari 2006 om 12:38
Hmm, ik heb je verhaal gelezen Leoleo en prompt heb ik vannacht gedroomd dat mijn stage helemaal de mist in ging.
Ik heb dat ook eens meegemaakt, toen was ik wel een stuk jonger en onzekerder. Mij lijkt ook het ziekenhuis het leukst om te werken, maar als ik jouw verhaal zo hoor.
Echt heel jammer dat je er zo laat bent achtergekomen.
Je hebt nu dus nog geen idee wat je wilt gaan doen?
donderdag 5 januari 2006 om 12:44
O grappig, ik zie nu op een ander topic dat je aan de kraamverzorging denkt.
Ik heb het kort gelezen en ik vraag me wel af of je dat uiteindelijk wel leuk zult vinden, het is werk met minder verantwoordelijkheid als dat je gewend bent.
Ik heb ergens eens gelezen dat je met Hbo v en aantekening obstetrie een 2 jarige opleiding tot 2e lijns verloskundige kunt doen.
Dat lijkt mij wel wat, is dat niet iets voor jou. Maar ja, dan zit je wel weer in het ziekenhuis bedenk ik nu.
donderdag 5 januari 2006 om 13:59
quote:
Hmm, ik heb je verhaal gelezen Leoleo en prompt heb ik vannacht gedroomd dat mijn stage helemaal de mist in ging.
Ik heb dat
ook eens meegemaakt, toen was ik wel een stuk jonger en onzekerder. Mij
lijkt ook het ziekenhuis het leukst om te werken, maar als ik jouw
verhaal zo hoor.
Oh wat erg dat je erover gedroomd hebt, haha. Nou ja ik heb het gewoon
niet getroffen. Als ik op een andere afdeling was geplaatst was het
misschien heel anders geweest.
En ik heb inderdaad nog geen idee wat ik wil...
Ik heb dat
ook eens meegemaakt, toen was ik wel een stuk jonger en onzekerder. Mij
lijkt ook het ziekenhuis het leukst om te werken, maar als ik jouw
verhaal zo hoor.
Oh wat erg dat je erover gedroomd hebt, haha. Nou ja ik heb het gewoon
niet getroffen. Als ik op een andere afdeling was geplaatst was het
misschien heel anders geweest.
En ik heb inderdaad nog geen idee wat ik wil...
donderdag 5 januari 2006 om 14:05
Ik weet ook niet of de kraamzorg wel iets voor mij is? Ik zit gewoon een beetje te bedenken wat me leuk lijkt.
Verloskundige lijkt me best leuk. Een vriendin van me doet nu
verloskunde en is erg enthousiast. Maar ik weet t nog niet... Dat lijkt
me dan weer zo'n superverantwoordelijk beroep, ik weet niet of ik dat
zou kunnen..
Of gewoon een hele andere kant op gaan. Een taal studeren lijkt me ook
wel wat, maar ja dan kom je al gauw voor de klas volgens mij en dat
lijkt me nou weer niks. Moeilijk hoor!
Verloskundige lijkt me best leuk. Een vriendin van me doet nu
verloskunde en is erg enthousiast. Maar ik weet t nog niet... Dat lijkt
me dan weer zo'n superverantwoordelijk beroep, ik weet niet of ik dat
zou kunnen..
Of gewoon een hele andere kant op gaan. Een taal studeren lijkt me ook
wel wat, maar ja dan kom je al gauw voor de klas volgens mij en dat
lijkt me nou weer niks. Moeilijk hoor!
donderdag 5 januari 2006 om 14:11
En een post HBO opleiding, of tegenwoordig zal dat wel master heten ofzo, hoe lijkt je dat Als ambulance verpleegkundige of nurse practicioner.
Weet je, ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je, ik zou graag verder willen hierna maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
Ik heb 2 kleine kinderen en een baan, en dit kost al best veel tijd maar wie weet als ik klaar ben.
vrijdag 6 januari 2006 om 21:34
Late reactie, druk!!
Misschien valt het allemaal mee en zie je toch een kans om verder te
gaan na deze opleiding. Of misschien als je kids wat groter zijn?
Ambulanceverpleegkundige is echt niks voor mij, ik ben nogal een
angsthaas en al die paniek, snelheid en vaak bloederige dingen, oeoe
nee, moet ik niet aan denken.
Vraag me nu nog wel eens af hoe ik 4 jaar geleden heb kunnen denken dat
dit beroep iets voor mij is. Maar goed, foutje moet kunnen denk ik dan
maar...
Trouwens best ook wel jaloers op jou hoor, echt knap dat je het volhoudt, studie, baan, gezin! Poeh!
Misschien valt het allemaal mee en zie je toch een kans om verder te
gaan na deze opleiding. Of misschien als je kids wat groter zijn?
Ambulanceverpleegkundige is echt niks voor mij, ik ben nogal een
angsthaas en al die paniek, snelheid en vaak bloederige dingen, oeoe
nee, moet ik niet aan denken.
Vraag me nu nog wel eens af hoe ik 4 jaar geleden heb kunnen denken dat
dit beroep iets voor mij is. Maar goed, foutje moet kunnen denk ik dan
maar...
Trouwens best ook wel jaloers op jou hoor, echt knap dat je het volhoudt, studie, baan, gezin! Poeh!
dinsdag 10 januari 2006 om 00:22
ieeeeeh, HELP!!!
het gaat nu niet zoals ik wil en dat bevalt me niet. Een goed begin zou het halve werk moeten zijn. En nu gaan er al een aantal dingen fout voordat ik ook maar begonnen ben met studeren.
Ten eerste krijg ik een collegepasje met een hele oude foto toegestuurd. Een foto van mij, maar dan 8 jaar geleden. Toen had ik nog lenzen, een dikke kop, achterlijke kleding en een idioot kapsel.
Vervolgens sta ik niet op de lijst bij de groepen die nu 3ejaars gaan worden. Dus ik ga een het mailen met de organisatie van school. Zo kreeg ik vandaag een mailtje terug dat ik zelf moet zorgen dat ik me op tijd inschrijf voor onderwijsblokken en toetsen. Ik heb zojuist dus een mailtje teruggestuurd dat ik een her-instromer ben en dat ik pas sinds enkele dagen kan inloggen op de site van school. En dat bovendien een van de docenten zou zorgen voor mijn inschrijvingen, omdat hij me gaat begeleiden en ik nog niet zou kunnen inloggen en dus niet zou kunnen inschrijven, omdat mijn collegegeld nog niet betaald is (gebeurt automatisch).
Kortom ik baal van heel die procedures. Want omdat ik nu dus nog geen bewijs van inschrijving heb, kan ik nu dus ook nog niet een OV aanvragen. Want bij die IBgroep moeten ze een bewijs van inschrijving van de opleiding hebben, anders kunnen ze mij geen OV toezeggen. Al met al is het nu effe frustrerend!!!
Groetjes MDF
het gaat nu niet zoals ik wil en dat bevalt me niet. Een goed begin zou het halve werk moeten zijn. En nu gaan er al een aantal dingen fout voordat ik ook maar begonnen ben met studeren.
Ten eerste krijg ik een collegepasje met een hele oude foto toegestuurd. Een foto van mij, maar dan 8 jaar geleden. Toen had ik nog lenzen, een dikke kop, achterlijke kleding en een idioot kapsel.
Vervolgens sta ik niet op de lijst bij de groepen die nu 3ejaars gaan worden. Dus ik ga een het mailen met de organisatie van school. Zo kreeg ik vandaag een mailtje terug dat ik zelf moet zorgen dat ik me op tijd inschrijf voor onderwijsblokken en toetsen. Ik heb zojuist dus een mailtje teruggestuurd dat ik een her-instromer ben en dat ik pas sinds enkele dagen kan inloggen op de site van school. En dat bovendien een van de docenten zou zorgen voor mijn inschrijvingen, omdat hij me gaat begeleiden en ik nog niet zou kunnen inloggen en dus niet zou kunnen inschrijven, omdat mijn collegegeld nog niet betaald is (gebeurt automatisch).
Kortom ik baal van heel die procedures. Want omdat ik nu dus nog geen bewijs van inschrijving heb, kan ik nu dus ook nog niet een OV aanvragen. Want bij die IBgroep moeten ze een bewijs van inschrijving van de opleiding hebben, anders kunnen ze mij geen OV toezeggen. Al met al is het nu effe frustrerend!!!
Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
dinsdag 10 januari 2006 om 09:48
Miss Dubbelfriss, denk je om je hart
Ik ben niet anders gewend bij mij op school dan dat het zo gaat.
Ik stond ook niet op de lijst, op mijn eerste schooldag wist ik mijn rooster niet eens, ik ben gewoon heengegaan en heb daar uitgezocht hoe en wat.
Een aantal medestudenten uit mijn groep konden heel lang niet eens inloggen op het netwerk van school,
tentamentijden staan verkeerd aangegeven, er staan zelfs tentamens op het netwerk die we helemaal niet hebben en ga zo maar door.
Het komt vast wel goed joh
dinsdag 10 januari 2006 om 15:37
pff het schiet nog niet op.
Die Roostermaker heeft nu in de gaten dat ik me nog niet had kunnen inschrijven (ik ben nieuw in het systeem). Kreeg al wel een mailtje dat ze ermee bezig is. Mogelijk dat ik dan toch vanaf 30 januari kan gaan studeren, maar dan een differentiatie die ik helemaal niet leuk vind. Ik heb de voicemail van mijn begeleider ingesproken dat hij me zsm terug belt over deze kwestie.
Ik wil dan nog liever wachten tot september en dat ik dan al wel een plaats krijg toegewezen bij de differentiatie van mijn 1e keus. Wat ik dan tot september ga doen moet ik dan nog bekijken. Hopelijk kan ik dan wat lessen gaan volgen om weer op te frissen. Ik merk dat ik nogal wat mis. Gewoon door slijtage van afgelopen 4 jaar niet bezig zijn met de stof.
Nu is het gewoon afwachten op bericht van mijn begeleider en van de roostermaker. Ik ben benieuwd!
Groetjes MDF
Die Roostermaker heeft nu in de gaten dat ik me nog niet had kunnen inschrijven (ik ben nieuw in het systeem). Kreeg al wel een mailtje dat ze ermee bezig is. Mogelijk dat ik dan toch vanaf 30 januari kan gaan studeren, maar dan een differentiatie die ik helemaal niet leuk vind. Ik heb de voicemail van mijn begeleider ingesproken dat hij me zsm terug belt over deze kwestie.
Ik wil dan nog liever wachten tot september en dat ik dan al wel een plaats krijg toegewezen bij de differentiatie van mijn 1e keus. Wat ik dan tot september ga doen moet ik dan nog bekijken. Hopelijk kan ik dan wat lessen gaan volgen om weer op te frissen. Ik merk dat ik nogal wat mis. Gewoon door slijtage van afgelopen 4 jaar niet bezig zijn met de stof.
Nu is het gewoon afwachten op bericht van mijn begeleider en van de roostermaker. Ik ben benieuwd!
Groetjes MDF
dinsdag 10 januari 2006 om 23:32
Klinkt me heel bekend in de oren! Zo ging dat op mijn school ook altijd. Vreselijk.
En ook met mn collegekaart. En dan zat die foto ook nog eens 4 jaar op
mn pasje! (ik d8 dat ze wel elk jaar een nieuwe zouden doen, niet dus,
hahaha)
@MDF, je gaat toch in het 3e jaar beginnen? Dan kies je toch nog geen diff? Dat was bij ons pas het 4e jaar!
En ook met mn collegekaart. En dan zat die foto ook nog eens 4 jaar op
mn pasje! (ik d8 dat ze wel elk jaar een nieuwe zouden doen, niet dus,
hahaha)
@MDF, je gaat toch in het 3e jaar beginnen? Dan kies je toch nog geen diff? Dat was bij ons pas het 4e jaar!
woensdag 11 januari 2006 om 00:02
quote:
Klinkt me heel bekend in de oren! Zo ging dat op mijn school ook altijd. Vreselijk.
En ook met mn collegekaart. En dan zat die foto ook nog eens 4 jaar op mn pasje! (ik d8 dat ze wel elk jaar een nieuwe zouden doen, niet dus, hahaha)
Ik wil dus geen collegecard met die foto. Ze hebben me een foto-formulier opgestuurd, ik moest daar een foto op plakken, dus ik ga er vanuit dat ze dan die foto gaan gebruiken en niet die hele lelijke.
Ik ga idd in het 3e jaar beginnen. In Eindhoven moet je dan al een differentiatie kiezen. Ik wil als differentiatie KKJ (= Kind Kraam Jeugd) en als het niet anders kan wil ik IKZ (- Intensief Klinische Zorg). Maar zet mij niet in de psychiatrie, want ik denk dat ik dan zelf nog gek ga worden. En dat is net zo bij CZ (= Cronisch Zieken). Met die soort zorgvragers heb ik geen enkele binding. Ik wil mensen gaan verplegen die gezond in hun hoofd zijn en ook aan hun lijf, maar die een tijdelijk probleem hebben (iets breken, een hartprobleem, zwanger met een te hoge bloeddruk, etc.).
Niet mensen die geen vooruitgang kunnen boeken, of nauwelijks. Vriendin van mij wordt al jaren behandelt voor psychische problemen en ik heb het idee dat het niet beter wordt, alleen maar erger.
Omdat ik 'nieuw' bij de opleiding ben, had mijn begeleider dit moeten regelen. Nu lijkt het erop dat ik tussen wal en schip ga vallen en pas in september terecht kan. Ik moet het allemaal nog zien hoe dit gaat aflopen, ik hou jullie op de hoogte.
Nu ga ik slapen!
Liefs MDF
En ook met mn collegekaart. En dan zat die foto ook nog eens 4 jaar op mn pasje! (ik d8 dat ze wel elk jaar een nieuwe zouden doen, niet dus, hahaha)
Ik wil dus geen collegecard met die foto. Ze hebben me een foto-formulier opgestuurd, ik moest daar een foto op plakken, dus ik ga er vanuit dat ze dan die foto gaan gebruiken en niet die hele lelijke.
Ik ga idd in het 3e jaar beginnen. In Eindhoven moet je dan al een differentiatie kiezen. Ik wil als differentiatie KKJ (= Kind Kraam Jeugd) en als het niet anders kan wil ik IKZ (- Intensief Klinische Zorg). Maar zet mij niet in de psychiatrie, want ik denk dat ik dan zelf nog gek ga worden. En dat is net zo bij CZ (= Cronisch Zieken). Met die soort zorgvragers heb ik geen enkele binding. Ik wil mensen gaan verplegen die gezond in hun hoofd zijn en ook aan hun lijf, maar die een tijdelijk probleem hebben (iets breken, een hartprobleem, zwanger met een te hoge bloeddruk, etc.).
Niet mensen die geen vooruitgang kunnen boeken, of nauwelijks. Vriendin van mij wordt al jaren behandelt voor psychische problemen en ik heb het idee dat het niet beter wordt, alleen maar erger.
Omdat ik 'nieuw' bij de opleiding ben, had mijn begeleider dit moeten regelen. Nu lijkt het erop dat ik tussen wal en schip ga vallen en pas in september terecht kan. Ik moet het allemaal nog zien hoe dit gaat aflopen, ik hou jullie op de hoogte.
Nu ga ik slapen!
Liefs MDF
woensdag 11 januari 2006 om 14:49
Oh ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt!
Wij moesten idd ook in t derde jaar kiezen, was ik ff vergeten. MAar
dat was dan ook al aan t einde van t derde jaar. Ik heb dezelfde diff
gedaan. Alleen heette dat bij mij PKZ. (patientencategorie
ouderkindzorg)
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen! Succes ermee.
Wij moesten idd ook in t derde jaar kiezen, was ik ff vergeten. MAar
dat was dan ook al aan t einde van t derde jaar. Ik heb dezelfde diff
gedaan. Alleen heette dat bij mij PKZ. (patientencategorie
ouderkindzorg)
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen! Succes ermee.
vrijdag 13 januari 2006 om 13:35
Hey allemaal,
De mist is weer opgeklaard!! pffff wat een gedoe allemaal. Na vele telefoontjes en mailtjes over en weer tussen mij en roostermaker en tussen mij en begeleider is het nu opgelost. Mijn begeleider bleek te zijn vergeten om mij aan te melden voor de theorieblokken (:@). De roostermaker wilde alle moeite doen, maar ze moest wel een inschrijving hebben. Uiteindelijk is de roostermaker naar die begeleider gegaan, die heeft idd gezegd dat ik nog geplaatst moests worden. Gelukkig voor mij is er iig 1 student geweest die niet aan de toelatingseisen voor het 3e jaar voldoet. Die student heeft nu dus plaats moeten maken voor mij. En ik kan dus gelukkig per 30 januari KKJ (= Kind Kraam Jeugd) gaan doen, de differentiatie van mijn 1e keus!!!!
Vanochtend opende ik in alle vroegte mijn mail. Ik las dat ik ingedeeld ben in een groep KKJ, dat alles opgelost is en dat ik gewoon kan gaan beginnen!!
Toen ik dat las heb ik allereerst mijn vriend gebeld, die moest ook meteen het goede nieuws horen. Heb nog effe geslapen, maar was te opgewonden van het goede nieuws.Heb nu netjes alle mail van school beantwoord en dat ik blij ben met de moeite die ze voor mij gedaan hebben.
Nu nog zorgen dat ik mijn inschrijving heb en dat ik daarna mijn stufi kan gaan regelen. Dat studentenpasje komt later wel.
Liefs MDF
De mist is weer opgeklaard!! pffff wat een gedoe allemaal. Na vele telefoontjes en mailtjes over en weer tussen mij en roostermaker en tussen mij en begeleider is het nu opgelost. Mijn begeleider bleek te zijn vergeten om mij aan te melden voor de theorieblokken (:@). De roostermaker wilde alle moeite doen, maar ze moest wel een inschrijving hebben. Uiteindelijk is de roostermaker naar die begeleider gegaan, die heeft idd gezegd dat ik nog geplaatst moests worden. Gelukkig voor mij is er iig 1 student geweest die niet aan de toelatingseisen voor het 3e jaar voldoet. Die student heeft nu dus plaats moeten maken voor mij. En ik kan dus gelukkig per 30 januari KKJ (= Kind Kraam Jeugd) gaan doen, de differentiatie van mijn 1e keus!!!!
Vanochtend opende ik in alle vroegte mijn mail. Ik las dat ik ingedeeld ben in een groep KKJ, dat alles opgelost is en dat ik gewoon kan gaan beginnen!!
Toen ik dat las heb ik allereerst mijn vriend gebeld, die moest ook meteen het goede nieuws horen. Heb nog effe geslapen, maar was te opgewonden van het goede nieuws.Heb nu netjes alle mail van school beantwoord en dat ik blij ben met de moeite die ze voor mij gedaan hebben.
Nu nog zorgen dat ik mijn inschrijving heb en dat ik daarna mijn stufi kan gaan regelen. Dat studentenpasje komt later wel.
Liefs MDF
vrijdag 13 januari 2006 om 23:57
Hallo!
Wat goed dat het nu allemaal rond is. Gefeliciteerd! En gelukkig je 1e
keus gekregen he! En eigenlijk nog best snel geregeld, voor hbo-v
begrippen wel! Wen er maar vast aan, want er zal vast vaker zoiets
gebeuren. Dat is mijn ervaring tenminste!
Wanneer begin je nou precies? T staat vast in een van je postings maar ben t ff kwijt....
Groetjes!
Wat goed dat het nu allemaal rond is. Gefeliciteerd! En gelukkig je 1e
keus gekregen he! En eigenlijk nog best snel geregeld, voor hbo-v
begrippen wel! Wen er maar vast aan, want er zal vast vaker zoiets
gebeuren. Dat is mijn ervaring tenminste!
Wanneer begin je nou precies? T staat vast in een van je postings maar ben t ff kwijt....
Groetjes!
zaterdag 14 januari 2006 om 10:50
Ik was dan wel heel opgelucht toen ik hoorde dat het nu wel geregeld is. Ik ben nu al de dagen aan het aftellen naar 30 JANUARI, nu nog 16 dagen!!! Ik ben er helemaal klaar voor. Laat die bergen studiestof en tentamens maar komen! heb er zin in!
Liefs MDF
Liefs MDF