Werk & Studie alle pijlers

hbo

05-08-2017 12:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om de hbo v opleiding te gaan volgen maar dan in deeltijd. Ik werk namelijk in een huisartsenpraktijk en het is de bedoeling dat ik hier blijf werken en daar naast de opleiding ga volgen(letterlijke definitie van deeltijd ;p ). Stage etc moet nog geregeld worden. Maar nu moet ik een plan gaan maken hoe dit er uit gaat zien. Heeft iemand hier ervaring mee, werken en daarnaast een opleiding gaan volgen.
Kun je dan een bijdrage leveren aan de praktijk zelf?

Alvast dank!
Ik zou goed alle elementen van de deeltijdopleiding doornemen.
Hoeveel praktijktijd moet je lopen?
Hoeveel uur moet/wil je werken?
Hoeveel uur moet je op de opleiding aanwezig zijn?
Hoeveel uur thuisstudie wordt er van je verwacht?

En dan optellen: zoveel uur werk + zoveel uur praktijk + zoveel uur opleiding + zoveel uur thuisstudie
Je eigen grens is of het haalbaar is of niet.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik heb het gedaan toen ik 27 was. Deeltijd hbo-studie in combinatie met 32 werken per week. Halverwege de studie nog een kind gekregen. Was al met al heftig, maar wel met succes afgerond. Daar ben ik best trots op, maar achteraf was er 24 uur bij werken beter geweest. In ieder geval meer relaxed.
Maar voor wie moet je dat plan maken dan?
Bedankt voor je reactie @Merl0t
Ik moet 550 uur stage lopen in het 1e jaar, 2e jaar: 550 stage uren, 3e jaar: 600 uur en 4e jaar ook 600stage uren.
Ik werk momenteel 32 uur in de wk. Deze deeltijd opleiding wil ik gaan volgen bij de NCOI, waarbij ik ong. om de 2-3 weken 1 dag(dinsdag) van 10.00u - 16.00u klassikaal

De stage uren wil ik(afhankelijk van de stageplaats) graag in 4-5dgn in de week gaan volgen dat duurt ong 4-5 mnd
Ik ga volgende week in overleg met mijn werkgever of dit haalbaar is.
Anders moet ik mijn vrije dag in de week opgeven om dan 1x in de week stage te gaan lopen(vind ik niet erg).
knap gedaan! @Jufjoke
daar moet ik idd ook over nadenken
bedankt voor je reactie
Informeer ook eens bij ziekenhuizen etc of men zit te wachten op een opleiding van de NCOI. Als wij op p&o de keus hebben tussen iemand met een hbo opleiding aan een hogeschool of NCOI, wordt er 99 van de 100 keer gekozen voor diegene die de opleiding heeft gevolgd aan de hogeschool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven