Werk & Studie alle pijlers

Help! Ik weet het niet meer!

21-05-2014 23:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het kort samen te vatten: vanwege een pestverleden heb ik mijn opleiding nooit afgemaakt. Altijd een baan gehad waarmee ik niet gelukkig was. Uiteindelijk de stap gezet om een opleiding te gaan volgen.

Nu heb ik een diploma Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener (MBO4). Leuke opleiding maar geen (betaald) werk in te vinden. Op zich vind ik studeren leuk en ik heb het ook wel in me dus ik zou nog wel voor een HBO opleiding willen gaan. Maar wat??

Ik werkte al jaren op een klantenservice vanwege het feit dat ik geen diploma's had. Nu ben ik mijn baan verloren en ... ik weet het gewoon niet meer! Ik ben 31 jaar en heb het gevoel dat ik te oud ben en dat ik altijd ergens op vastloop. Ik ben geen open boek en ben het type "kat uit de boom kijker". Dit kan ervoor zorgen dat ik geen spontane indruk maak in de eerste instantie.

Het volgende probleem is ook dat er veel dingen zijn die me leuk lijken. Het klinkt vreselijk puberaal maar eigenlijk heb ik geen idee wat echt bij me past. Voor de duidelijkheid wat feitjes op een rij:

- MBO4 diploma SMD

- Jarenlange klantenservice ervaring

- Paar jaar ervaring als secretaresse/administratief medewerkster

- Kat uit de boom kijker (als ik me op mijn gemak voel kom ik daarna wel "los")

- 31 jaar

- Vanwege mijn arbeidsverleden en het gebrek aan opleidingen ben ik best onzeker over mijn kunnen

- Ik vind het lastig om op deze leeftijd nog als beginner gezien te worden, hoewel ik besef dat ik dat wel ben

- Alleenstaand; eigen vaste lasten

- Ik vind veel dingen leuk

- Takken die me aanspreken: Overheid, Politie, Onderwijs, Incasso, deurwaarder

- Hoewel ik geen type ben om lerares te worden spreekt een werkomgeving als een basisschool me wel aan

- Ik houd van overzicht

- De Politie is een jeugddroom

- Wil nu eens een goede keuze maken; geen zin om van callcenterbaan naar callcenterbaan te hoppen (hiermee wil ik niet aangeven dat ik me er te goed voor voel, ik word er alleen niet gelukkig van na al die jaren)

- Crisis op de arbeidsmarkt

- Denk zelf al jaren aan een SJD (HBO) opleiding maar waar te beginnen? Weinig vacatures voor starters. Dan denk ik aan functies als bewindvoerder, woonconsulent bij een woningbouw ...

- Zou ook in een ondersteundene burgerfunctie bij de Politie willen werken

- Ik zoek uitdaging (ben snel verveeld) en afwisseling

- Hoe te beginnen? Ik begin graag onder aan de ladder maar bij de Politie zijn er geen vacatures, als ze er wel zijn worden ze intern vervuld, bij een deurwaarder o.i.d. zijn er ook weinig vacatures en als ze er wel zijn dan woon ik te ver weg of ik ben te laag opgeleid en ga zo maar door.

Ben geen carrierevrouw en verlang ook geen wereldsalaris. Het enige wat ik zoek is dé perfecte uitdaging voor mij waarin ik me kan ontwikkelen.

Tja ... het zijn zomaar wat hersenspinsels die ik zo even loslaat. Wie weet komen er wat ideeen en/of tips voorbij.

Hartelijk bedankt voor het lezen van mijn topic.
Je haalt er veel bij en ziet door de bomen het bos niet meer lijkt. Heb ik zelf ook vaak last van. Ik denk dat als je echt iets wil, en het lijkt alsof je richting politie/deurwaarder wil, je je daarop moet focussen. Je kunt je aanbieden als vrijwilliger of trainee. Je kunt achterhalen uit vacatures welke opleiding zij vragen en daarnaar toewerken. Je hebt al een goed begin gemaakt met je mbo!
Zag laatst een vacature voor iemand die evenementen organiseert (medewerker, geen manager) voor een advocaten / deurwaarderskantoor. Zoiets?

Misschien kun je hier verder mee komen?

http://keuzetest.carrieretijger.nl
Geniet van elke dag!
quote:Chimene2010 schreef op 21 mei 2014 @ 23:40:vanwege een pestverleden heb ik mijn opleiding nooit afgemaakt.type "kat uit de boom kijker". Dit kan ervoor zorgen dat ik geen spontane indruk maak in de eerste instantie.(als ik me op mijn gemak voel kom ik daarna wel "los")best onzeker over mijn kunnengeen type ben geen tpe om lerares te worden

Dan denk ik aan functies als bewindvoerder, woonconsulent bij een woningbouw ...

- Zou ook in een ondersteundene burgerfunctie bij de Politie willen werken

mijn idee: de functies die jij noemt vragen om mensen die erg stevig in hun schoenen staan, die voor iets durven te staan en hun mening naar voren durven te brengen. Op basis van wat jij schrijft denk ik dat jij dat niet zult kunnen. Dit soort beroepen passen denk ik niet bij jou.

Een beroepentest oid op basis van je sterke punten lijkt me een goed idee. Gooi daar wat geld tegenaan, om teleurstellingen te voorkomen!

En o ja,

quote:Op zich vind ik studeren leuk

dat er veel dingen zijn die me leuk lijken

Ik zoek uitdaging (ben snel verveeld) en afwisseling

klinkt ook als iemand die nog niet gevonden heeft wat ze echt goed kan.Schrijf eens op wat je wel kan, waar je complimenten voor krijgt, waar je zelf blij van wordt.
Er zijn veel mensen met een pestverleden die heel goed terecht komen. Naar verhouding zitten er onder de gelaagde mensen meet gepesten, dan pesters.

Pas je op, dat je je verleden niet als smoes gebruikt? Dat is zonde van je toekomst
Of bedenk je waar je als 10 jarige goed in was. Wat toen je sterke punten waren. Of als dat een pijnpunt is ivm pesten, daarvoor.
Ik vond je OP redelijk chaotisch, daarom heb ik jouw 'feitjes' even gesorteerd.

Expertise:

-> MBO diploma SMD [niveau 4]

-> Geruime ervaring klantenservice

-> Ervaring als secretaresse/administratief medewerker

Ambities:

-> Wil heel graag een baan bij de politie

-> Wil misschien omscholen tot SJD

-> Branches die interesse hebben: overheid, politie, educatie, incasso en deurwaarder

Persoonlijk:

-> 31 jaar

-> Onzeker

-> In verleden vaak van baan veranderd

Je geeft aan dat je de kat uit de boom kijkt, dat je onzeker bent, maar je wilt wel graag bij branches werken waarvoor je stevig in je schoenen zult moeten staan. Dat zijn ze namelijk stuk voor stuk. Politie, educatie en incasso/deurwaarder. Denk je dat je daar tegenop gewassen bent?

Lijkt de zorg je wat? Met SMD kun je daarin ook genoeg betekenen :-)

Toevoeging: op bijvoorbeeld aanhetwerk.nu kun je een 'competentietest' doen en zien waar jouw kwaliteiten liggen. Misschien een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven