Het leed dat acquisitie heet...
zaterdag 15 februari 2014 om 19:23
Ik ben nu een jaar bezig als zelfstandig onderneemster. Welk gebied wil ik even vaag houden. Ik kom via via aan opdrachten, maar het houdt niet over. Ik weet dat je soms een lange adem moet hebben, maar ik zit op dit moment in dubio of ik er niet mee moet stoppen. Ik weet dat ik goed ben in wat ik doe, mijn resultaten zijn meetbaar. Ik moet alleen echt VEEL meer opdrachten krijgen. Ik ben het zat op een houtje te bijten en overweeg dus om toch maar weer een baan te gaan zoeken.
Ik ben namelijk op de één of andere manier niet goed in acquisitie. Sterker nog, ik voel mij zelf zo opdringerig en sta er niet helemaal achter. Alleen... ik moet er toch wel aan, wil ik doorgaan met dat wat ik zo leuk vind.
Hoe ik het nu aanpak:
Ik zoek potentiële klanten;
Ik stuur hen een e-mail met mijn aanbod dat écht een toegevoegde waarde heeft;
Ze reageren niet, dus stuur ik een mail met of ze mijn mail gelezen hebben en of ze nog vragen hebben;
En dan niets meer. Van hun kant uit, maar ook van mijn kant.
Ik vind bellen 'eng', omdat ik niet goed weet waar/hoe ik moet beginnen.
Hebben jullie misschien tips?
Ik ben namelijk op de één of andere manier niet goed in acquisitie. Sterker nog, ik voel mij zelf zo opdringerig en sta er niet helemaal achter. Alleen... ik moet er toch wel aan, wil ik doorgaan met dat wat ik zo leuk vind.
Hoe ik het nu aanpak:
Ik zoek potentiële klanten;
Ik stuur hen een e-mail met mijn aanbod dat écht een toegevoegde waarde heeft;
Ze reageren niet, dus stuur ik een mail met of ze mijn mail gelezen hebben en of ze nog vragen hebben;
En dan niets meer. Van hun kant uit, maar ook van mijn kant.
Ik vind bellen 'eng', omdat ik niet goed weet waar/hoe ik moet beginnen.
Hebben jullie misschien tips?
zaterdag 15 februari 2014 om 21:59