Werk & Studie alle pijlers

Het roer om: maar WAT?

06-10-2019 17:58 67 berichten
Verwijderd
anoniem_6551162663eae wijzigde dit bericht op 18-11-2019 00:38
Reden: Herkenbaarheid
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
06-10-2019 18:48
Investeer in een goede beroepenorientatietest.
Coach.
Of een loopbaantraject. Misschien via je re-integratietraject?
Eigenlijk begrijp ik niks van je verhaal. Je doet een periode bizar (te) veel naast je werk en dan val je uit. Vervolgens ligt het volgens jou allemaal aan je werk, terwijl je maar drie daagjes werkt.

Bij wat je dan wel zou willen, geef je allemaal kenmerken op, die echt prima bij een functie communicatieadviseur passen.

Ik werk zelf voor een non-profit en de communicatieadviseurs daar zitten echt zelden achter hun bureau, zijn veel onderweg naar verschillende locaties en sturen voornamelijk projecten aan die weldegelijk heel veel impact hebben.
Idd, ga naar een jobcoach. Misschien ligt het niet zo zeer aan het beroep maar ben je bv conflictvermijdend en is het bedrijf en de bedrijfscultuur wel veel belangrijker voor je om je gelukkig te voelen.
Je therapeut heeft gelijk.
jo12345 schreef:
06-10-2019 19:18
Eigenlijk begrijp ik niks van je verhaal. Je doet een periode bizar (te) veel naast je werk en dan val je uit. Vervolgens ligt het volgens jou allemaal aan je werk, terwijl je maar drie daagjes werkt.

Bij wat je dan wel zou willen, geef je allemaal kenmerken op, die echt prima bij een functie communicatieadviseur passen.

Ik werk zelf voor een non-profit en de communicatieadviseurs daar zitten echt zelden achter hun bureau, zijn veel onderweg naar verschillende locaties en sturen voornamelijk projecten aan die weldegelijk heel veel impact hebben.
Ja, precies. Ik denk dat TO gewoon op de verkeerde plek zat. Zonde om een HBO studie + werkervaring in te ruilen voor de kassa van Ekoplaza (noem maar iets).
Rozekoek18 schreef:
06-10-2019 19:10
Ik zet nu de laptop even uit, want.. erg veel prikkels zo natuurlijk. :-) Heel erg bedankt iedereen voor de reacties, meer zijn uiteraard welkom. Ik lees alles, al kan ik niet op iedereen reageren. Ik bewaar alles en ga er zeker mee aan de slag. Helpt erg!
Het zal aan mij liggen maar ik krijg echt jeuk van deze post.
Laat maar. Had niet gezien dat er meer reacties waren, had Aken de eerste pagina gezien :facepalm:

Misschien eerst maar eens luisteren naar je psycholoog? Of klinkt dat als een heel vreemd advies?
duizel wijzigde dit bericht op 06-10-2019 22:32
89.51% gewijzigd
waarom vind je werken voor een baas moeilijk?

probleem zit niet in je werk of het beroep maar in jou. je opvattingen of veronderstellingen over hoe werk moet zijn, het onvermogen met kritiek om te gaan etc. in elke baan ga je hier tegenaan lopen. Een nieuwe baan gaat die burnout niet oplossen, werken aan jezelf wel
Hi!

Het is voor mij erg herkenbaar. Ik heb een prikkelverwerkingstoornis lijkend op hsp. En balanseer snel tussen over en onderprikkeling. Als je te lang bv onderprikkeld bent ga ja gedachtes erbij halen. Waardoor de afkeer steeds erger wordt.
Ik werkte in de zorg als verzorgende ig. Ontzettend nuttig, maar niet voor mij. Omdat ik de uitdaging miste. De keuze stress, het niet durven. Je blijft hangen en komt niet vooruit terwijl het dus eigenlijk niet aan je werk ligt. Maar aan je eigen vastzitten.

Miss moeten wij t werk niet te groot maken. Maar juist onszelf op plek 1 zetten. Gewoon een persoonlijk plan maken, stapjes maken om rustig los te laten.

Ik ben vaak erg zwart dan denk ik, ik wil hoe dan ook de zorg uit. Terwijl je ook kan denken. Ik doe iets nuttigs, ga flex werken zodat ik daarnaast bv een fijne bijbaan kan nemen, of vrijwilligers werk kan doen of een studie op kan pakken.
Op zoek naar zingeving kan ook betekenen dat je jezelf bent verloren. Je levenslust. Die vind je niet terug als je aan t vechten en zoeken bent.
Neem dus een stapje terug en bekijk het weer vanuit liefde en nieuwsgierigheid!
lisa_ schreef:
06-10-2019 19:25
Ik vind het juist netjes dat ze even meldt dat ze even niet reageert. Waarom krijg jij jeuk?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Sorry hsp is natuurlijk geen stoornis.😉
lisa_ schreef:
06-10-2019 19:25
Waarom? Nu weten we dat ze even niet gaat reageren en waarom.
Hoi, ik zou eens bij je werkgever een gesprek aan gaan.
Misschien kan je werkgever je wel helpen met je functie leuker en nuttiger te maken.
Via je werkgever kan je ook op gesprek gaan met een loopbaanbegeleider, dat kan je al goed op weg helpen.
Overigens kan je bijvoorbeeld ook in het ziekenhuis gaan werken.
Ik denk dat je daar met een HBO studie best bij veel vacatures in aanmerking komt.
In het ziekenhuis ,help je mensen en is altijd bedrijvigheid .
Succes !
En veel beterschap
Oh, en ik zou onderwijs schrappen uit je word document. Een heel stressvol beroep waar je heel weinig vrijheid hebt en geleefd wordt door je rooster.
Rozekoek18 schreef:
06-10-2019 19:10
Ik zet nu de laptop even uit, want.. erg veel prikkels zo natuurlijk. :-) Heel erg bedankt iedereen voor de reacties, meer zijn uiteraard welkom. Ik lees alles, al kan ik niet op iedereen reageren. Ik bewaar alles en ga er zeker mee aan de slag. Helpt erg!
Neem je je burn-out wel serieus?!
Ik lees hier een dame die compleet hyper is en zich geen bal aantrekt van haar belabberde gezondheidstoestand. Denk je dat je burn-out een grap is? Je vindt het normaal om maar zo door te denderen? Luister je überhaupt wel naar je therapeut?
Dat uitzetten van de computer is een perfect plan, maar wat bezielt je dat je aan de slag gaat met de tips? Je bent ziek, je moet herstellen. Wat moet er gebeuren zodat jij de ernst inziet van je burn-out? Een opname op de Eerste Hart Hulp? Met een hartritmestoornis? Je gaat dus helemaal niet nadenken over de toekomst. Je gaat je bezig houden met nu. Nu gaat het slecht met je, dus moet je niets doen. Laat die computer uit en richt je op je herstel.
Opmerking: een bore out kan dezelfde stress klachten geven van een burnout.
Bij een bore out is t juist noodzakelijk om nieuwe positieve prikkels om te zoeken.

Is het voor Rozekoek duidelijk wat het precies voor een oorzaak is?

Ik ben hier benieuwd naar.

Gr
Neem. De. Tijd.

Loop rond, slaap kijk naar de blaadjes aan de bomen en leg je computer achter in een kledingkast. Lees boeken, praat met mensen, slaap, kijk films, kook gezond en verlangzaam je tempo. Denk niet aan de toekomst. Plan de toekomst niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven