Werk & Studie alle pijlers

Het UWV Werkbedrijf werkt niet

19-11-2009 11:43 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dit moment tussen twee banen en heb me online ingeschreven bij het werkbedrijf van het UVW. Dit als voorloper op het aanvragen van een WW uitkering. Beide procedures zijn opgestart en ik zit nu in de molen,....en ik val van de ene verbazing in de andere,.....

Met het werkbedrijf dien je een afspraak te maken voor een intake gesprek. Telefonisch heb ik contact gezocht en ik kon op woensdagmiddag langskomen. Tikje lastig omdat ik altijd zelf op woensdagmiddag vrij ben verzoek ik of een andere dag mogelijk is. On-mo-ge-lijk! Alleen met een geldige reden zoals sollicitatie, aanbod van werk etc kan de afspraak verschoven worden. Heb ik altijd zorg en werk (24-32 uur p/w) prima kunnen combineren blijkt het zeer lastig om zorg en een ww aanvraag soepel te laten verlopen!

Gisteren erheen en een oppas geregeld. Word begroet door een persoon die mij bij het handenschudden niet eens aankeek dus van deze werkcoach had ik direct geen hoge pet op. Was al eerder verbaasd dat er in de procedure tot dusver nergens het woord solliciteren is gevallen. Wel werd ik telefonisch eerder geadviseerd dat ik bij verhuizing en vakantie dit zou moeten doorgeven ( oh echt,...en wat doe ik als ik een nieuwe baan heb,....?)

Al snel werd duidelijk dat dit geen werkcoach was, deze persoon ging enkel een afspraak maken voor over een week of drie met een werkcoach. In de afspraakbevestiging die mij was toegezonden stond wél vermeld dat ik sollicitatiebrieven moest overleggen tijdens dit woensdagmiddaggesprek en mijn cv moest laten nakijken. Dus dat gaf hoop,....solliciteren was eindelijk aan bod,...

Dat is een foute brief zei hij,...dat heb je over drie weken pas nodig. Opnieuw werd dus niet gevraagd of ik al zicht had op ander werk en hoe mijn sollicitaties verliepen maar was het tonen van mijn paspoort eigenlijk het enige waarom ik daar was. Daar hadden ze dan 45 minuten voor uitgetrokken.

Wie heeft dit bedacht? Waarom gaat dit om zo'n ernorm knullige manier? Zijn er hier mensen die een tipje van de UWV sluier kunnen oplichten en mij kunnen vertellen waarom het eerder gaat over vakantie dan over werk?
Ik vind het overigens wel hartverwarmend dat jullie er allemaal blind op vertrouwen dat ik het daar wél goed zou doen
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Bonny, ik wil over een maand of 4 wel met je meedoen. Gaan we samen!

...Oh nee wacht even: ik héb gesolliciteerd bij het UWV, maar dan als Beslisser WW. Bedoeld om tijdelijk weer aan het werk te komen tot aan mijn zwangerschapsverlof. Wat denk je? Afgewezen wegens over-gekwalificeerd.

Heb ik heel droog aan mijn (topper) Werkcoach gemeld, die heeft ook eens met haar hoofd geschud over de rariteit dat men mij uit de WW wil hebben maar niet aan het werk wil zetten. Zij heeft overigens ook een ruime twee maanden vantevoren besloten om tot aan mijn verlof nog één afspraak pro forma in te plannen (dus niet hoeven komen) en mij dus heel realistisch met zoveel woorden te ontslaan van sollicitatieplicht. Het solliciteerde nl niet zo lekker met dikke buik, en zij was erg onder de indruk van alle activiteiten die ik desondanks ontplooide. Ze vond het vrij logisch dat we elkaar weer zouden zien na mijn verlof.

Kortom: de positieve geluiden zijn er ook hoor. Alleen zo jammer dat ze zo sporadisch zijn, en deze bewuste goede Werkcoach het tegen zoveel mindere goden af moet leggen wat dat betreft...
.
Je ervaringen met UWV hangt ook sterk af van de werkcoach die je hebt, dat blijkt maar weer.
Oh, toen ik er zat ging 1 van de collega's van mijn UWV topperd een pissig gesprekje met hem aan over een verkeerd neergelegde sleutel van de archiefruimte o.i.d. Dit was gewoon tijdens mijn intake. Ook ging de mobiel van 1 van de medewerkers knalhard af; de ringtone was het loeiende alarm dat iedere 1e maandag van de maand door NL schalt. Hij werd ovrrigens niet opgenomen dus het duurde even voordat het weer stil werd..
quote:La India schreef op 19 november 2009 @ 11:43:

Ik zit op dit moment tussen twee banen en heb me online ingeschreven bij het werkbedrijf van het UVW. Dit als voorloper op het aanvragen van een WW uitkering. Beide procedures zijn opgestart en ik zit nu in de molen,....en ik val van de ene verbazing in de andere,.....

Met het werkbedrijf dien je een afspraak te maken voor een intake gesprek. Telefonisch heb ik contact gezocht en ik kon op woensdagmiddag langskomen. Tikje lastig omdat ik altijd zelf op woensdagmiddag vrij ben verzoek ik of een andere dag mogelijk is. On-mo-ge-lijk! Alleen met een geldige reden zoals sollicitatie, aanbod van werk etc kan de afspraak verschoven worden. Heb ik altijd zorg en werk (24-32 uur p/w) prima kunnen combineren blijkt het zeer lastig om zorg en een ww aanvraag soepel te laten verlopen! Het werkbedrijf heeft het zeker nu retedruk, dus ze kunnen niet met iedereen apart de agenda's ernaast leggen. Je krijgt gewoon een datum en dan moet je gewoon komen. Jij wilt toch een uitkering, moet je er ook wat voor doen en dan kan het zijn dat je moeite moet doen om op een afspraak te verschijnen.quote:Gisteren erheen en een oppas geregeld. Word begroet door een persoon die mij bij het handenschudden niet eens aankeek dus van deze werkcoach had ik direct geen hoge pet op. Was al eerder verbaasd dat er in de procedure tot dusver nergens het woord solliciteren is gevallen. Wel werd ik telefonisch eerder geadviseerd dat ik bij verhuizing en vakantie dit zou moeten doorgeven ( oh echt,...en wat doe ik als ik een nieuwe baan heb,....?)Deze persoon had als taak om een aantal dingen te controleren. Je doet een aanvraag via internet, maar ben jij wel echt degene die je zegt dat je bent? Daarom moet je persoonlijk je legitimatie komen laten zien. Die houdt zich dus niet bezig met sollicitatie plicht en de status van jouw werkeloosheid. Is zijn taak niet, gaat hij niet over. Deze persoon bereidt het een en ander voor, voor de werkcoach. Anders hebben de werkcoaches te veel administratieve taken zoals legitimatie controle, dat schiet niet op.quote:Al snel werd duidelijk dat dit geen werkcoach was, deze persoon ging enkel een afspraak maken voor over een week of drie met een werkcoach. In de afspraakbevestiging die mij was toegezonden stond wél vermeld dat ik sollicitatiebrieven moest overleggen tijdens dit woensdagmiddaggesprek en mijn cv moest laten nakijken. Dus dat gaf hoop,....solliciteren was eindelijk aan bod,...Die heb je dus helemaal niet nodig bij een eerste controle.quote:Dat is een foute brief zei hij,...dat heb je over drie weken pas nodig. Opnieuw werd dus niet gevraagd of ik al zicht had op ander werk en hoe mijn sollicitaties verliepen maar was het tonen van mijn paspoort eigenlijk het enige waarom ik daar was. Daar hadden ze dan 45 minuten voor uitgetrokken.Nogmaals, die persoon is niet betrokken bij jouw voortgang op sollicitatie gebeid. Die heeft er niets aan om daarnaar te vragen, het gaat om controle, jij doet een aanvraag via internet, maar iedereen kan dat zomaar doen. Hij controleert dus een aantal zaken voordat je bij de werkcoach komt, of je uberhaupt een WW aan mag vragen bijvoorbeeld en of je legitimatie klopt.quote:Wie heeft dit bedacht? Waarom gaat dit om zo'n ernorm knullige manier? Zijn er hier mensen die een tipje van de UWV sluier kunnen oplichten en mij kunnen vertellen waarom het eerder gaat over vakantie dan over werk?

Het ging over administratieve zaken, niet over sollicitatieplicht, daar gaat een werkcoach over. De persoon die je hebt besproken moet jou op een aantal administratieve zaken wijzen en kijken of de aanvraag via internet strookt met de persoon in het echt. Ze voeren een controle uit, en werkcoaches worden niet belast met dergelijke administratieve dingen.

Je kunt het UWV wel gaan afzeiken, maar je wilt toch die uitkering aanvragen in de drukste periode sinds tientallen jaren. Dan moet je dus door een administratieve molen, het is leuk dat jij fijne gesprekjes wilt hebben over je CV en solliciteren, maar je kunt zelf ook wel begrijpen dat dit niet gebeurt wanneer jij daar zin in hebt en niet iedere schakel bij het UWV heeft te maken met jouw sollicitaties en CV.

Overigens, ik werk niet bij het UWV, maar deze afzeikpost van TO lijkt me nergens voor nodig.
Pardon? Als het UWV Werkbedrijf zo goed weet wat ik moet komen doen tijdens de intake van het werkbedrijf hoeven ze mij toch geen brief te sturen dat ik al mijn sollicitatiebrieven,... uitnodigingen én afwijzigingen op papier dien mee te nemen? Ik had het hele zooitje uitgeprint omdat alles gewoon staat opgeslagen in mijn computer en ik helemaal geen brieven meer verstuur.

Ik vind het prima om eerst aan te tonen wie ik ben en of mijn aanvraag legitiem is. Maar is het zo lastig om dat mij het juiste briefje te sturen met dat verzoek?

Fijne gesprekjes wil ik ook niet hebben maar de vraag of ik zicht had op ander werk is mij door geen één medewerker gesteld. Geen één! En dat is toch het primaire doel? Vind je het gek dat ze omkomen in het werk? Als ze zich in eerste instantie zouden richten op het vinden van nieuw werk ipv een afspraak te plannen met een overwerkte werkcoach dan had deze administratieve kracht gewoon van mij vernomen dat ik per 1 december weer aan de slag ben en we eigenlijk een formaliteit aan het afwikkelen zijn. Nee hoor,...ik ben zonder slag of stoot ingepland bij een overwerkte werkcoach en mag op 9 december die persoon dan misschien wél gaan vertellen dat mijn sollicitaties zijn vruchten hebben afgeworpen en ik allang weer aan de slag ben?
quote:Igoneh schreef op 19 november 2009 @ 18:43:

Deze persoon had als taak om een aantal dingen te controleren. Je doet een aanvraag via internet, maar ben jij wel echt degene die je zegt dat je bent? Daarom moet je persoonlijk je legitimatie komen laten zien. Die houdt zich dus niet bezig met sollicitatie plicht en de status van jouw werkeloosheid. Is zijn taak niet, gaat hij niet over. Deze persoon bereidt het een en ander voor, voor de werkcoach. Anders hebben de werkcoaches te veel administratieve taken zoals legitimatie controle, dat schiet niet op.

Deze stelling vind ik echt het toppunt. Wat het slaat de spijker precies op zijn kop. "Is zijn taak niet,...gaat hij niet over" Als deze persoon nou een beetje had meegedacht om de werkdruk voor de werkcoach binnen de perken te houden dan zou het juist moeten worden aangemoedigd dat deze persoon informeert naar de kansen op nieuw werk. De werkcoach krijgt nu straks mijn dossier en moet zich inlezen in mijn kansen op de arbeidsmarkt. Is dus een hoop tijd kwijt dankzij zijn het feit dat zijn administratieve kracht en hulpje is vergeten te vragen of ik misschien al zicht heb op ander werk. Maar ik snap wel waarom hij dat niet doet. Want oh wee als hij van de procedure afwijkt, eigen initiatief toont, dan zit je binnen zulke organisaties niet echt op je plek.
quote:Tia Dalma schreef op 19 november 2009 @ 16:55:

Bonny, ik wil over een maand of 4 wel met je meedoen. Gaan we samen!

...Oh nee wacht even: ik héb gesolliciteerd bij het UWV, maar dan als Beslisser WW. Bedoeld om tijdelijk weer aan het werk te komen tot aan mijn zwangerschapsverlof. Wat denk je? Afgewezen wegens over-gekwalificeerd.

Heb ik heel droog aan mijn (topper) Werkcoach gemeld, die heeft ook eens met haar hoofd geschud over de rariteit dat men mij uit de WW wil hebben maar niet aan het werk wil zetten. Zij heeft overigens ook een ruime twee maanden vantevoren besloten om tot aan mijn verlof nog één afspraak pro forma in te plannen (dus niet hoeven komen) en mij dus heel realistisch met zoveel woorden te ontslaan van sollicitatieplicht. Het solliciteerde nl niet zo lekker met dikke buik, en zij was erg onder de indruk van alle activiteiten die ik desondanks ontplooide. Ze vond het vrij logisch dat we elkaar weer zouden zien na mijn verlof.

Kortom: de positieve geluiden zijn er ook hoor. Alleen zo jammer dat ze zo sporadisch zijn, en deze bewuste goede Werkcoach het tegen zoveel mindere goden af moet leggen wat dat betreft...

Ik heb ooit gesolliciteerd als bijstandconsulent. Alle procedures goed doorlopen maar erzat aan het einde een assessement bij wat uiteraard met een positief advies diende te komen. Wat bleek? Ik was voor deze functie te resulaat gericht. En die mensen kunnen ze bij Sociale Zaken uiteraard niet gebruiken,...

.
.
Open net mijn mail en en heb niet 1 baan per 1 december,...ik heb er twee,....

Daar zal mijn aanstaande werkcoach blij mee zijn,....
Gefeliciteerd La India!

Wees voorzichtig met hoe je dat bij UWV Werkbedrijf gaat melden he.... Voor je 't weet krijg je 2 keer een uitkering omdat je 2 nieuwe banen aangeboden hebt gekregen, of korten ze je omdat je 1 passende baan hebt afgewezen, offuh.... ze verzinnen wel wat, wees daar maar niet bang voor

Grote frustratie met het UWV, bij iedereen die ik ooit gesproken heb over die toko. Grote bewondering voor de mensen die er werken want leidinggevenden die zo star vast (moeten) houden aan zulke idiote regelgeving en procedures... Da's vast niet makkelijk om mee te werken.

Aan de andere kant: die medewerkers weten wat er allemaal precies mis kan gaan, die durven misschien hun baan wel niet op te zeggen uit angst ooit zelf aan de andere kant van die balie terecht te komen...
Iets anders
Ik heb in mijn werk (bijstandsconsulent) direct te maken met het UWV; we zitten met hen in een bedrijfsverzamelgebouw. Het UWV en het WERK-bedrijf (en vroeger CWI) zijn altijd al zo erg geweest. Dat heeft niets met de drukke tijden te maken. Ze zijn, en dan met name de medewerkers van het WERK-bedrijf, veelal incompetent, niet in staat om verder te kijken, niet bijster snugger en ze lijken gewoon niet te leren van de feedback die ze qua samenwerking van hun ketenpartner krijgen. Wij geven bijvoorbeeld al jaren een aantal van dezelfde dingen door die (nu dus nog steeds) fout gaan.

Het is helaas wettelijk zo vast gelegd dat mensen die bijstand aanvragen zich eerst bij het UWV moeten melden, en dan pas gaan ze door naar de gemeente met hun aanvraag. Mensen worden zeer regelmatig verkeerd voorgelicht, wat wij als gemeentelijke medewerkers dan weer moeten gladstrijken als er bijvoorbeeld al toezeggingen zijn gedaan die, gezien de situatie, helemaal niet waargemaakt kunnen worden. Ze hebben van het werk echt geen kaas gegeten. Vanuit professionele hoek hier dus ook geen positief beeld van hen.
quote:La India schreef op 19 november 2009 @ 21:07:

Open net mijn mail en en heb niet 1 baan per 1 december,...ik heb er twee,.... Gefeliciteerd!
Legitimeren? Hebben ze nooit van gehoord.

ze hebben bij t uwv nog nooit om mijn id gevraagd toen ik er kwam voor afspraken.

De cv en de sollicitatiebrieven kon ik ook beter thuis laten, werd ook niet om gevraagd.
.
.
4 jaar in de ww gezeten, en nu de soos dus.

Ik kan je vertellen, daar is het nog erger.(waar ik zit dus he)

Zij denken wel voor jou: We willen niet dat je ... of we willen wel dat je..

Regelen dingen die dan niet doorgaan en zeggen dingen af die vaststonden, maar vergeten dat om aan mij te vertellen zodat ik voor jan met de korte achternaam daar sta. maar ze zullen wel denken: Die mevrouw werkt niet duss heeft niks anders te doen dan op en neer te fietsen.

En als je nu deze week nog even goed solliciteert heb je wel een baan

Och ik solliciteer pas 5 jaar, ben 57 bijna , dus te oud.

Zal blij zijn als t pensioen er is, kan ik gewoon verder met mn vrijwilligerswerk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:La India schreef op 19 november 2009 @ 20:32:

[...]

Deze stelling vind ik echt het toppunt. Wat het slaat de spijker precies op zijn kop. "Is zijn taak niet,...gaat hij niet over" Als deze persoon nou een beetje had meegedacht om de werkdruk voor de werkcoach binnen de perken te houden dan zou het juist moeten worden aangemoedigd dat deze persoon informeert naar de kansen op nieuw werk. Zo werkt dat gewoon niet. Klaar. Punt. Probeer van een administratief medewerker geen werkcoach te maken. Ik verwacht van een cassiere in de supermarkt ook niet of zij exact weet hoe die pin werkt, hoe ze op het banksysteem zijn aangesloten en hoe de balansen worden opgemaakt. Ik begrijp dat dit haar taak niet is. Waarom is het zo moeilijk voor je om te begrijpen wat het werk is van degene die jij hebt gesproken.quote:De werkcoach krijgt nu straks mijn dossier en moet zich inlezen in mijn kansen op de arbeidsmarkt. Is dus een hoop tijd kwijt dankzij zijn het feit dat zijn administratieve kracht en hulpje is vergeten te vragen of ik misschien al zicht heb op ander werk.Omdat het JOUW taak is om dit aan de werkcoach door te geven, het komt in dat gesprek aan het bod. Er is geen briefingsysteem waarin de gesprekjes tussen de administratieve kracht met de aanstaande WW-er worden doorgegeven aan de werkcoach. En overbodige onnodige formuliertjes extra zijn helemaal niet nodig. De vraag of en wanneer jij weer werk hebt komt vroeg genoeg aan bod, namelijk tijdens het eerste gesprek met je werkcoach. Je wilt door de informatiestromen gaan heen zwemmen en er je eigen twist aan geven. Zo werkt het niet.quote:Maar ik snap wel waarom hij dat niet doet. Want oh wee als hij van de procedure afwijkt, eigen initiatief toont, dan zit je binnen zulke organisaties niet echt op je plek.Als je je eigen maniertjes erop gaat nahouden dan gooi je het hele systeem overhoop en dan zou die persoon zeker ongeschikt zijn voor dat werk.
quote:La India schreef op 19 november 2009 @ 20:18:

Pardon? Als het UWV Werkbedrijf zo goed weet wat ik moet komen doen tijdens de intake van het werkbedrijf hoeven ze mij toch geen brief te sturen dat ik al mijn sollicitatiebrieven,... uitnodigingen én afwijzigingen op papier dien mee te nemen? Ik had het hele zooitje uitgeprint omdat alles gewoon staat opgeslagen in mijn computer en ik helemaal geen brieven meer verstuur.

Ik vind het prima om eerst aan te tonen wie ik ben en of mijn aanvraag legitiem is. Maar is het zo lastig om dat mij het juiste briefje te sturen met dat verzoek?

Fijne gesprekjes wil ik ook niet hebben maar de vraag of ik zicht had op ander werk is mij door geen één medewerker gesteld. Geen één! En dat is toch het primaire doel? Vind je het gek dat ze omkomen in het werk? Als ze zich in eerste instantie zouden richten op het vinden van nieuw werk ipv een afspraak te plannen met een overwerkte werkcoach dan had deze administratieve kracht gewoon van mij vernomen dat ik per 1 december weer aan de slag ben en we eigenlijk een formaliteit aan het afwikkelen zijn. Nee hoor,...ik ben zonder slag of stoot ingepland bij een overwerkte werkcoach en mag op 9 december die persoon dan misschien wél gaan vertellen dat mijn sollicitaties zijn vruchten hebben afgeworpen en ik allang weer aan de slag ben?Precies, dat mag je fijn gaan vertellen op 9 dec. Je kunt je voortaan ook gewoon niet aanmelden bij het UWV, heb je ook die ergernis niet! Opgelost!
Een manier om werkloosheid op te lossen is allemaal ongekwalificeerde mensen bij het UWV en CWI in dienst te nemen en allerlei onzinnige taken uit te laten voeren. Excuses voor de mensen daar die wel 'normale' functies hebben en hun taak goed uitvoeren. Een aantal jaar geleden was ik ook even werkloos tussen twee banen in en kreeg ik ook met ze te maken. Ik heb drie afspraken gehad. 1 om de eerste helft van het "intakeformulier" door te nemen (lees over te typen. De 2e voor het tweede deel en daarna mocht ik naar de werkcoach. Toen bleek dat hij geheel niet op de hoogte was van bepaalde vakdiploma's en richtingen in mijn vakgebied (terwijl mijn vakgebied zijn specialisme was) was mij wel duidelijk dat dit alleen maar tijdverspilling was.

Oeps, ben een beetje negatief geloof ik.
quote:disney1 schreef op 19 november 2009 @ 21:53:

Legitimeren? Hebben ze nooit van gehoord.

ze hebben bij t uwv nog nooit om mijn id gevraagd toen ik er kwam voor afspraken.

De cv en de sollicitatiebrieven kon ik ook beter thuis laten, werd ook niet om gevraagd.Vast wel. Komt denk ik vaker voor dan andersom.
quote:traincha2 schreef op 19 november 2009 @ 12:18:

Och, ik heb ondertussen mijn derde werkcoach al gekregen binnen een tijdsbestek van een half jaar. Ik kijk er niet vreemd van op. Toen ik de eerste keer belde voor een afspraak deed de persoon in kwestie alsof ik debiel was ('begrijpt u dat u een ID mee moet nemen?')

Gut, ik ben pas halverwege pagina 1 en wat een herkenning! Alleen bij mij vroegen ze om een 'verblijfsvergunning'. ?? Inderdaad, dat verstond ik goed. Toen ik enigszins verbaasd aangaf dat ik die niet had, werd mij gevraagd waarom ik dan meende recht te hebben op een uitkering. Nou ehm.., omdat mijn contract afliep, ik geen nieuwe kreeg en omdat ik met mijn Nederlandse paspoort gewoon een uitkering moet kunnen aanvragen? Maar als u zegt dat ik een verblijfsvergunning nodig heb.., ik kan wel eens gaan informeren bij het gemeentehuis hoor!

Toen was het wel even stil aan de andere kant van de telefoon
Ook leuk;

Ik ging verhuizen van Gemeente A naar gemeente B. In Gemeente A naar het werkbedrijf geweest en gevraagd of ik me opnieuw moet aanmelden bij Gemeente B, of dat ik automatisch zou worden overgeschreven. Ik werd automatisch overgeschreven. Ik vertrouwde het niet dus ik vroeg mevrouw om hiervan een melding te maken in mijn dossier, met har naam en advies erbij. Na veel zeuren gekregen. 2 weken niks gehoord. Geinformeerd bij Gemeente B. Ik moest mij helemaal opnieuw inschrijven. (dus toch). Gek dat ze me daar niet op hadden gewezen bij Gemeente A. Afspraak gemaakt, ter plekke, met Gemeente B. Of ik al mijn gevens mee wou nemen, ook mijn administratie, want dan konden ze het controleren. (maar meneer, het staat toch al in mijn dossier? -Ja, maar dat dossier moeten wij opnieuw opbouwen, want we kunnen het niet tussen gemeenten uitwisselen. Juistja) Dus ik op desbetreffende dag met 3 mappen administratie onder de arm naar de Gemeente. 'U heeft geen afspraak' Pardon? Oh wacht, ik zie dat u een afspraak heeft in Gemeente A!

-WAT?! maar ik heb op deze locatie de afspraak gemaakt met uw collega?!

Oh. Ik zie nu ook dat het er bij Gemeente A niet in de agenda staat. Ze zal het wel niet hebben opgeslagen

-Oke, en nu?

Ik zal vragen of er toch iemand bij u komt

Er kwam iemand, die me uitlegde een nieuwe afspraak te maken. 3 weken later.

Uiteindelijk dus 6 weken later. Afspraak, 3 mappen onder de arm.

Niet gekeken naar CV, opleiding, motivatie, sollicitaties, niks.

Meteen naar een re-integratie bureau gestuurd. Hier de meest belachelijke adviezen gekregen

*'je moet niet zo ambitieus zijn'

*'Op je CV staat bij diploma's "BA" en "MA". Wat betekend dit? Dat moet je uitschrijven hoor, want er is geen werkgever die dit snapt' (Ben u bekend met het BAMA-systeem??! Mevrouw de re-integratie-coach?)

* We willen je een werkervaringsplaats aanbieden. -'Leuk, wat hadden jullie in gedachte?' Nou, we hebben hier een Meneer van Marokkaanse afkomst die zijn rijbewijs wilt halen. Maar hij snapt de theorie vragen niet, dan ga jij hem helpen met leren en dan leer je beter communiceren. 'Jullie zijn er van op de hoogte dat ik geen rijbewijs heb, niks weet van auto's of verkeersregels, geen Marokkaans spreek en meneer geen Nederlands of Engels? En dat er bij jullie een Marokkaanse kantinejuffrouw rondloopt die in het bezit is van een rijbewijs?'

Nounou, u moet niet zo negatief doen hoor! Je moet toch een keer met werken beginnen en elke stap op de ladder is er 1. (Dat is niet schrik van werkdagen van 15 uur en aantoonbaar me rot solliciteer op zeer diverse functies en tot op heden geen problemen met 'mijn communicatie' vergeten ze voor het gemak even)

En dit zijn slechts een aantal voorbeelden. Kortom; ik hoop nooit meer iets met die instantie te maken te hebben!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven