Werk & Studie alle pijlers

Het wil niet erg...

03-04-2018 14:16 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit in het eerste jaar van mijn studie en het einde van het schooljaar komt steeds dichterbij. Vriendinnen van de middelbare school studeren ook (de meeste dan) en het verbaast me dat ze al deel uitmaken van een aardige vriendengroep. Een vriendin is zelfs op studiereis naar Istanbul voor een week. Om eerlijk te zijn komt dat best hard aan...

Het heeft bij mij altijd even langer geduurd voordat ik goed contact had met mensen maar als dat eenmaal gelukt was was het vaak een langdurige vriendschap. Het probleem op mijn studie is dat ik de tijd er niet voor heb, ik heb 4 uur in de week les in een klein klasje en de rest is zelfstudie. Ook wisselt deze klas 3 keer per jaar. Ik merk gewoon dat ik met niemand goed contact heb opgebouwd dit jaar en ik voel me er best eenzaam door. De mensen met wie ik soms omga (alleen bij colleges praten dus) zie ik heel weinig.

Ik ben echt geen arrogante bitch en ook geen superstille nerd. Ik begrijp (na jaren) nog steeds niet wat ik precies fout doe.

Zijn er mensen die zich hier in herkennen? Of die hier dingen uithalen wat ik zelf niet zie?
sigmundfreud221b wijzigde dit bericht op 03-04-2018 14:19
0.22% gewijzigd
'You can't always get what you want'
SigmundFreud221b schreef:
03-04-2018 14:16
Hallo iedereen,

Ik zit in het eerste jaar van mijn studie en het einde van het schooljaar komt steeds dichterbij. Vriendinnen van de middelbare school studeren ook (de meeste dan) en het verbaast me dat ze al deel uitmaken van een aardige vriendengroep. Een vriendin is zelfs op studiereis naar Istanbul voor een week. Om eerlijk te zijn komt dat best hard aan...

Het heeft bij mij altijd even langer geduurd voordat ik goed contact had met mensen maar als dat eenmaal gelukt was was het vaak een langdurige vriendschap. Het probleem op mijn studie is dat ik de tijd er niet voor heb, ik heb 4 uur in de week les in een klein klasje en de rest is zelfstudie. Ook wisselt deze klas 3 keer per jaar. Ik merk gewoon dat ik met niemand goed contact heb opgebouwd dit jaar en ik voel me er best eenzaam door. De mensen met wie ik soms omga (alleen bij colleges praten dus) zie ik heel weinig.

Ik ben echt geen arrogante bitch en ook geen superstille nerd. Ik begrijp (na jaren) nog steeds niet wat ik precies fout doe.

Zijn er mensen die zich hier in herkennen? Of die hier dingen uithalen wat ik zelf niet zie?
Je kan aan die mensen vragen of ze eens iets willen gaan drinken ofzo?
Waarom zou je vrienden van je opleiding moeten hebben? Heb je geen vrienden van je hobby/sport?
redbulletje schreef:
03-04-2018 14:26
Waarom zou je vrienden van je opleiding moeten hebben? Heb je geen vrienden van je hobby/sport?
Ik doe geen sport en hobby is muziek, individueel dus
Ik had op het hbo enkele contacten opgedaan waarmee ik ook buiten de opleiding dingen mee deed maar op de universiteit had ik door het weinige aantal contacturen en het niet actief deelnemen aan een studenten- of studievereniging amper vriendschappen gesloten. Dus moest ik mij geluk elders gaan beproeven. Kan je dan niet op zoek gaan naar een nieuwe sport of hobby of vrijwilligerswerk? En het internet biedt ook vele mogelijkheden. Of sluit je bijvoorbeeld aan bij een theatergezelschap.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik kan mij best voorstellen dat je niet veel contact hebt met studiegenoten als je maar 4 uur per week samen college hebt.

Als je wel graag meer contact wilt of een nieuwe vriendengroep wilt opbouwen, kan je van allerlei dingen doen:
- Spreek eens met een studiegenoot af om na college samen huiswerk/zelfstudie te maken. Of na afloop samen lunchen/avondeten.
- Word (actief) lid van je studievereniging: bezoek (lunch)lezingen, activiteiten, borrels. Als je wilt kun je vaak ook meedoen met een commissie en met een groepje medestudenten iets organiseren. Ideale gelegenheid om een paar mensen iets beter te leren kennen!
- Word (actief) lid van een studentenvereniging die bij je past
- Ga op kamers. Naast het leren kennen van huisgenoten wordt het dan ook een stuk makkelijker om af te spreken met anderen of activiteiten te bezoeken die 's avonds worden georganiseerd (zonder dat dit ten koste gaat van zelfstudietijd)

Zelf had ik met mijn studiegenoten ook niet echt veel contact, maar aan mijn studentenvereniging heb ik een leuke groep vrienden over gehouden!
Niet iedereen heeft meteen vriendinnen via de opleiding. Dit vind ik met maar 4 contacturen ook niet zo vreemd.
Heb je nog wel goed contact met je vrienden van de middelbare school? Neem hier anders weer imitiatief toe. Die vriendschappen hoeven niet te stoppen nu jullie andere opleidingen doen.

Verder kun je ook nieuwe vriendschappen sluiten bijbaan/club/uitgaan/internet
Met 4 uur les in de week is het niet zo gek dat je nog geen contacten hebt opgedaan. Maar als er iemand is die je aardig lijkt, dan kun je toch altijd vragen of ze eens samen wil studeren of iets wil drinken?
Bij een studentenvereniging gaan en gezellig gaan stappen!
Kijk of je een vereniging kunt vinden voor iets wat je interesseert. Een gewone studentenvereniging klinkt niet echt al iets voor jou.
Ik kan me al jouw topics niet precies herinneren, maar volgens mij is veel gepieker en onzekerheid over jezelf wel een steeds terugkerend thema.
Je schrijft dat muziek je hobby is maar dat dat individueel is. Misschien kun je je aansluiten bij een koor bij jou in de buurt? Dan ontmoet je vanzelf een nieuwe groep mensen en samen muziek maken, schept een band.
03-04-2018 14:29
Met anderen muziek gaan maken? Veel muziekscholen en culturele instellingen bieden daarvoor de mogelijkheden.
Geen tip maar ik heb op mijn HBO opleiding ook geen vrienden gemaakt. Tijdens de les konden we het prima vinden maar daarbuiten is er nooit wat gebeurd.
03-04-2018 14:29
Kun je niet bij een bandje?
maar je hebt toch ook geen tijd zeg je, dan valt er toch niks op te bouwen
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven