Werk & Studie alle pijlers

Hobby's op CV?

30-05-2017 21:13 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig mijn CV op te schonen en ik kreeg van iemand de tip om hobby's op mijn CV te zetten. Nu snap ik wel dat je bepaalde hobby's beter niet kan vermelden, maar welke hobby's zijn nou echt een aanvulling op je CV?
(Team)sport hobby's vermeld ik wel, luieren voor de tv niet.

Vinden jullie reizen een hobby? Die staat bij mij er ook altijd op. :)
Toen ik solliciteerde op een administratieve functie op de financiële afdeling had ik mijn hobby's er wel op staan (meubels stofferen, kleding naaien en haken/breien) Dat vonden ze juist een pré want dat liet zien dat ik creatief kon denken.

Het is maar net hoe de recruiter er naar kijkt denk ik.
c_estelle wijzigde dit bericht op 01-06-2017 09:13
0.50% gewijzigd
Ik heb nu meerdere malen mee gemaakt (tot maandag nog koos werkloos) dat men juist meer wou weten of wie ik nou ben en wat ik leuk vind. Dus ik zou hobby's zeker vermelden. Maar doe wel hobby's die je echt leuk vind, niet iets wat er leuk uitziet op je cv want dan val je door de mand
Ik heb ze erop gezet. Sommige bedrijven vinden persoonlijkheid bijv belangrijker en door je hobbys erop te zetten krijgen ze op dat vlak ook een beetje een beeld van je.
Ik heb erop gezet dat ik van reizen,duiken en hiken houdt, daar werd wel naar gevraagd op mijn gesprek, gewoon als interesse. Kan leuke ijsbreker zijn :)
pocas schreef:
01-06-2017 08:16

Ik vind 'Netflixen' ook altijd een beetje raar staan, valt me op dat veel jonge mensen dat als hobby hebben staan.
Zijn er echt mensen die dat op hun cv zetten? :HA:
Ik vind Netflixen ook heel leuk, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dat op mijn cv te zetten. Dat valt voor mij in de categorie shoppen, feesten en op een terrasje zitten ;-).

Ik heb m'n hobbies ook op m'n cv. Ze zeggen iets over wie ik ben. Eigenlijk komen hobbies inderdaad ook altijd wel ter sprake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven