Werk & Studie alle pijlers

Hoe begin ik een eigen webshop? Tips voor inkopen!

01-08-2012 14:24 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva lezeressen,



Ik wil graag een aantal tips van meiden die een eigen webshop hebben tot betrekking inkoop etc. Het lijkt mij ontzettend leuk om kleding te verkopen, alleen zie ik door de bomen de bos niet meer. Ik weet namelijk niet waar ik het beste de kleding kan inkopen. Ik heb heel veel afgespeurd op internet, maar kom niet echt iets tegen. Zelf bevind ik mij niet tussen mensen die er verstand van hebben, dus ik hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven die mij een beetje opweg kunnen helpen!!



Alvast bedankt!
Ander plan: personal shopper worden? Dan steek je ook mensen in het nieuw, maar op veel kleinere schaal. Veel minder startkapitaal nodig ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 01 augustus 2012 @ 14:39:

[...]







Dat vind ik altijd zulke belachelijke reacties... ook de best lopende ondernemingen zijn ooit als idee begonnen.



Ik zeg: lees je in, informeer bij de kvk, zoek contact met mensen uit dezelfde branche, kijk naar alles wat erbij komt kijken, wees bedacht op de financiele risico's... en zie je het dan nog zitten, ga ervoor.

Je hals over kop in een zaak storten zonder dat je ergens van weet is dom. Een droom niet (proberen te) verwezenlijken is even dom.
Alle reacties Link kopieren
http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... adid=26043



een topic ergens over t invoeren van kleding
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je geen gebakken lucht verkopen ipv kleding? Dan heb je alleen een magnetron en broodzakjes nodig.
Je hebt een mode-opleiding gedaan, maar weet niks van het inkopen van mode. Das best vreemd.
Alle reacties Link kopieren
BV kost al 19.000 investering. En dan heb je nog niets!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je goed verdiept in alle aspecten.. .van daar dat je op het viva forum leveranciers zoekt! Klinkt echt logisch!



Ik zou als ik jou was beginnen met drop shipping, al heb ik geen idee of dat oin de kleding veel voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Heet klopt dat alle goede ondernemingen ooit als idee zijn begonnen... Alle failliete echter ook en dat zijn er meer, dus zo gek zijn onze reacties niet
Dit is wellicht een eyeopener voor je



http://forum.viva.nl/forum/view_message/12443375
Alle reacties Link kopieren
http://www.kvk.nl/bijeenkomsten/zo-star ... webwinkel/



Dan hou je nog ¤ 3975,- over ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwemaan11 schreef op 01 augustus 2012 @ 17:26:

http://www.kvk.nl/bijeenkomsten/zo-star ... webwinkel/



Dan hou je nog ¤ 3975,- over ook! Kijk hier heb ik nou wat aan!! Super bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
quote:GiB schreef op 01 augustus 2012 @ 17:01:

Je hebt je goed verdiept in alle aspecten.. .van daar dat je op het viva forum leveranciers zoekt! Klinkt echt logisch!



Ik zou als ik jou was beginnen met drop shipping, al heb ik geen idee of dat oin de kleding veel voorkomt.



Ik zit op het viva forum om aan tips te komen,van meiden die zelf ook een webwinkel hebben. Mag ik vragen of jij ooit een eigen webwinkel hebt gehad??

Als je mensen wil afzeiken zit je denk ik bij de verkeerde forum. Elke ondernemer begint klein, en ja sommige met een klein budget, wat kan uitgroeien tot wellicht een succes. Ik laat mij niet weerhouden door negatieve mensen. Iedereen begint nl.onderaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spininhoek schreef op 01 augustus 2012 @ 15:32:

http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... adid=26043



een topic ergens over t invoeren van kledingDankjewel!!
Alleen al een goede website met een goedwerkende shop/zoekfuncties e.d. is al ruim over de 10.000 euro. Nog even doorsparen dus
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnydays83 schreef op 01 augustus 2012 @ 17:49:

[...]





Ik zit op het viva forum om aan tips te komen,van meiden die zelf ook een webwinkel hebben. Mag ik vragen of jij ooit een eigen webwinkel hebt gehad??

Als je mensen wil afzeiken zit je denk ik bij de verkeerde forum. Elke ondernemer begint klein, en ja sommige met een klein budget, wat kan uitgroeien tot wellicht een succes. Ik laat mij niet weerhouden door negatieve mensen. Iedereen begint nl.onderaan.



Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar.



Maar goed, de meeste (succesvolle) ondernemers zullen niet hun tips van het vivaforum halen en zullen een tip als www.kvk.nl ook niet bepaald "daar heb ik wat aan" nieuws vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet echt waar hoor, lolly pop. Je kunt een mooie shop, met basisfunctionaliteit, toch al voor 3000 euro ofzo laten maken. Er zijn ook heus goedkoper alternatieven, maar dat is niet waarmee je de consument gaat veroveren.



Daarnaast kost een BV inderdaad een vermogen, maar die heeft ze nu natuurlijk helemaal nog niet nodig.



Beetje onzincommentaar dus. Al denk ik wel dat TO geen idee heeft waar ze aan begint. Als je hier je brood mee moet verdienen zeg ik, niet doen. Zo niet, lekker doen en keutelen als je dat leuk lijkt, maar verwacht er niet teveel van terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:Confiture schreef op 01 augustus 2012 @ 19:05:

Beetje onzincommentaar dus. Al denk ik wel dat TO geen idee heeft waar ze aan begint. Als je hier je brood mee moet verdienen zeg ik, niet doen. Zo niet, lekker doen en keutelen als je dat leuk lijkt, maar verwacht er niet teveel van terug.



Als je wilt keutelen en iets leuks wilt doen, dan moet je een webshop beginnen in niet-seizoens-en-maatgebonden spullen, niet in aan mode onderhevige kleding.

Ga dan met je 4000,- scrapboekspullen/ cupcakespullen/taartenmaakspullen/stoffen vlaggetjes dingen verkopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnydays83 schreef op 01 augustus 2012 @ 17:49:

[...]





Ik zit op het viva forum om aan tips te komen,van meiden die zelf ook een webwinkel hebben. Mag ik vragen of jij ooit een eigen webwinkel hebt gehad??

Als je mensen wil afzeiken zit je denk ik bij de verkeerde forum. Elke ondernemer begint klein, en ja sommige met een klein budget, wat kan uitgroeien tot wellicht een succes. Ik laat mij niet weerhouden door negatieve mensen. Iedereen begint nl.onderaan.

Hoe ga je opvallen en bovenaan de zoekresultaten komen op google? Ik heb zo vaak meegemaakt dat ik tijdens het surfen op een leuke (kleine) webshop kwam, en daarna onvindbaar.

En dat is balen, want ik kan niet kopen wat ik heb gezien, en de eigenaar mist een klant.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Confiture schreef op 01 augustus 2012 @ 19:05:

Dat is niet echt waar hoor, lolly pop. Je kunt een mooie shop, met basisfunctionaliteit, toch al voor 3000 euro ofzo laten maken. Er zijn ook heus goedkoper alternatieven, maar dat is niet waarmee je de consument gaat veroveren.



.Inderdaad, met basisfuncties. Maar als jij serieus wilt opvallen in de enorme menigte van webwinkels heb je een goed werkende site nodig met de juiste opties en zoekfuncties. Dan begint het leuk te worden vanaf zo'n 10.000 euro. Als jij begint met een basis site om eens te kijken hoe het loopt dan kun je er net zo goed niet aan beginnen, daarvoor is de concurentie veel te groot.
Alle reacties Link kopieren
Investeer in goede, professionele uitstraling van een webshop. Bezuinig niet op een goede ontwerper, die vaker met dit bijltje heeft gehakt. Ga niet in zee met de buurjongen die in PaintShopPro hele leuke dingetjes kan of met de nicht van je broer van je tante van je ex in het eerste jaar Grafimedia zit, maar praat met een professional met een professionele portfolio. Zorg voor een goede, professionele huisstijl en heb hier geld voor over.
Alle reacties Link kopieren
Zorg voor een fatsoenlijke naam, waarvan de URL en social media profielen nog vrij zijn (succes alvast) en die niet voorkomt bij het KvK (ook hier succes).



Zorg voor het thuiswinkel waarborg keurmerk (en dan niet door het logo op je site te plaatsen zonder daadwerkelijk keurmerk, maar regel dat keurmerk ook echt)
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat voor Engelse teksten en woorden, laat het controleren door een native. Niks zo storend dan raar Engels woordgebruik. Je weet namelijk meteen dat

1) iemand heeft geprobeerd een naam te verzinnen die origineel is

2) niet de moeite heeft genomen dit goed te controleren/ niet zijn of haar zwakke punten krijgt / niet op detailniveau denkt en werkt

3) de Engelse taal niet volledig machtig is en dit niet realiseert
Alle reacties Link kopieren
En zo doe je het dus niet:



http://www.nickysfashion.nl/



*



http://www.tqovintagefashion.nl/



http://vintage-style.nl/intovintage/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-08-2012 13:39
Reden: link verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnydays83 schreef op 01 augustus 2012 @ 17:49:

[...]





Ik zit op het viva forum om aan tips te komen,van meiden die zelf ook een webwinkel hebben. Mag ik vragen of jij ooit een eigen webwinkel hebt gehad??

Als je mensen wil afzeiken zit je denk ik bij de verkeerde forum. Elke ondernemer begint klein, en ja sommige met een klein budget, wat kan uitgroeien tot wellicht een succes. Ik laat mij niet weerhouden door negatieve mensen. Iedereen begint nl.onderaan.Als je mijn comments gelezen hebt en daaruit niet kan afleiden dat ik inderdaad een webwinkel hebt, dan is er ook iets mis met je begrijpend lezen. Je komt super naief over met je plannen dus vandaar dat ik inderdaad hard en direct ben in mijn commentaar (kan ook komen omdat ik een man ben); dat zou je 4000 euro en een hoop ellende kunnen besparen, dus wees dankbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 01 augustus 2012 @ 21:14:

[...]





Die tweede link vind ik zo gek nog niet. Ik denk dat het tweedehands goedkopekleding concept vooral bedoeld is voor jeugdige shoppers. Ik vind dat de vormgeving aansluit bij dat concept. Ook heel slim, een niet omruil policy. Dus heb je daar ook geen last van. (Hoewel ik dat persoonlijk niet klantvriendelijk vind.)De vormgeving is erg 10-in-een-dozijn-standaard-template vond ik. Het is allemaal standaard, er is niks aan ontworpen. en, het ergst van al, er is deels gebruik gemaakt van comic sans. Dat is echt een doodzonde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven