Werk & Studie alle pijlers

Hoe doe ik werkervaring op?

16-07-2013 00:55 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik solliciteer op van alles en nog wat maar overal krijg ik te horen dat ik geen werkervaring heb. Ik word er zo moe van, want om werkervaring op te doen moet ik- juist- een baan hebben! Ik heb geen carrierepad in gedachten, ik probeer het bedrijfsleven in te komen en vind het prima om onderaan te beginnen, maar hoe dan?

Stagelopen lijkt me lastig, volgens mij zijn die er niet voor secretaresses of klantenadviseurs. Of heb ik het mis? Met mijn studie kan je namelijk niet veel anders dan het onderwijs in en dat lijkt me helemaal niks. Deze stress van afwijzing na afwijzing verpest mijn vakantie en ik zou zo graag een idee hebben van wat ik ga doen als ik terug ben...
Toch het onderwijs in?
Nee ik wil beslist NIET het onderwijs in.
Ik heb veel te veel angsten en issues om zoiets aan te kunnen, ik heb totaal geen natuurlijk leiderschap en werken met jongeren lijkt me niks.
Waarom heb je eigenlijk voor die opleiding gekozen? Kun je niet nog iets anders gaan doen?
I am surrounded by morons
Stage?
quote:Twisted schreef op 16 juli 2013 @ 01:09:

Waarom heb je eigenlijk voor die opleiding gekozen? Kun je niet nog iets anders gaan doen?

Toen ik begon was het geen crisis. Ik had een romantisch beeld van lesgeven op de universiteit, maar mijn cijfers waren te laag. Toen dacht ik aan het onderwijs maar mijn angsten werden steeds erger dus dat ga ik ook niet doen. In elk geval niet nu, misschien over 10 jaar of zo.

En stage, tuurlijk, maar hoe kom ik aan een stage voor een juniorfunctie?
Een andere opleiding gaan doen en d.m.v. stage werkervaring opdoen is een optie.
quote:Menelya schreef op 16 juli 2013 @ 01:15:

Een andere opleiding gaan doen en d.m.v. stage werkervaring opdoen is een optie.Ik kan geen instellingsgeld betalen. De enige optie zou MBO zijn maar ik ben bang dat ik dan alleen tijd verspil.
Een stageplek kan je krijgen door te solliciteren bij bedrijven, maar dan moet je wel een bijpassende opleiding gaan doen.
Ik kan geen opleiding op niveau meer betalen. Hoe komen andere mensen dan aan juniorfuncties zonder relevante studie? Want het kan dus wel.
Welke specifieke opleiding heb je gedaan dan? Heb je je al ingeschreven bij uitzendbureaus en detacheringsbureaus? Vergeet niet dat er veel mensen een baan zoeken en dat werkgevers kunnen kiezen wie ze aannemen en dan vaak kiezen voor iemand met veel ervaring. Gewoon doorbijten lijkt me.
Je zou een mbo-sprintopleiding van 1 jaar kunnen doen met jouw achtergrond (voor bedrijfsadministratie, markering en communicatie of directiesecretaresse/man.ass. Dan heb je na 1 jaar een diploma wat best wel wat waard is.

O ja, kosten zijn ong. 1500 a 1700 euro voor dat ene jaar.
flatverkopen wijzigde dit bericht op 16-07-2013 01:42
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:flatverkopen schreef op 16 juli 2013 @ 01:41:

Je zou een mbo-sprintopleiding van 1 jaar kunnen doen met jouw achtergrond (voor bedrijfsadministratie, markering en communicatie of directiesecretaresse/man.ass. Dan heb je na 1 jaar een diploma wat best wel wat waard is.

O ja, kosten zijn ong. 1500 a 1700 euro voor dat ene jaar.Dat is wel te doen, is dat in elk ROC mogelijk? Of kan ik dat niet in de avond doen, want ik heb geen zin om met 16-jarigen te moeten zitten.
quote:flatverkopen schreef op 16 juli 2013 @ 01:41:

O ja, kosten zijn ong. 1500 a 1700 euro voor dat ene jaar.Dat is wel te doen, is dat in elk ROC mogelijk? Of kan ik dat niet in de avond doen, want ik heb geen zin om met 16-jarigen te moeten zitten.
quote:Yavanna schreef op 16 juli 2013 @ 01:35:

Welke specifieke opleiding heb je gedaan dan? Heb je je al ingeschreven bij uitzendbureaus en detacheringsbureaus? Vergeet niet dat er veel mensen een baan zoeken en dat werkgevers kunnen kiezen wie ze aannemen en dan vaak kiezen voor iemand met veel ervaring. Gewoon doorbijten lijkt me.Een talenstudie. Ja ik heb mij ingeschreven bij enkelen, ik zal later de rest erbij pakken. Ik ben ook in gesprek met recruteringsbureaus maar omdat het vakantie is hoor ik niks.
http://www.rocva.nl/mbo/o ... teur_sprintopleiding.aspx

Dit lijkt me wel interessant, jammer alleen dat het twee jaar duurt maar als het niet anders kan dan moet het maar. Ik neem aan dat een WO opleiding meer dan genoeg aan de toelatingseisen voldoet?
vrijwilligerswerk doen.
Ik lees heel veel 'wil niet, kan niet'.

Als je iets wilt bereiken zul je daar moeite voor moeten doen en tijd, geld en energie er in steken. Die leuke baan waar je geen ervaring of opleiding in hebt komt je niet aanwaaien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:babyzwaluwtje schreef op 16 juli 2013 @ 01:07:

Ik heb veel te veel angsten en issues om zoiets aan te kunnen, ik heb totaal geen natuurlijk leiderschap en werken met jongeren lijkt me niks.Ik zou je willen adviseren om daar mee aan de slag te gaan. Wanneer je angsten en issues hebt, dan straal je dat (misschien onbewust) ook uit. En dat betekent dat je op werkgevers overkomt als een potentieel risico. Probeer daar dus wat mee te doen, zodat je uitstraling verandert, en dan komt die baan sneller op je pad.
Ik zou er in jouw geval alles voor over hebben om die baan te krijgen... Als dat betekend dat je bij 16-jarigen in de klas komt, so be it... Het getuigd van doorzettingsvermogen en daadkracht! Als dat brengt waar je wilt komen zul je er wel wat moeite voor moeten doen! Zoals eerder gezegd is: het komt je niet vanzelf aanwaaien.... Misschien lijkt het zo dat dit bij anderen wel het geval is, maar wellicht kunnen zij de werkgever ervan overtuigen dat ze niet stil hebben gezeten en alles hebben aangepakt om de beste te worden in zijn of haar vakgebied... Ga netwerken, ga persoonlijk langs bij bedrijven en volg opleidingen/cursussen passend bij de baan die je wilt uitvoeren... En stop met jezelf beperken... Wil niet en kan niet helpen daar niet bij...
Traineeships?
Ik heb een deja vu. TO, ga eerst je problemen (angststoornis) oplossen voordat je een nieuwe opleiding in duikt. Je gaat anders precies tegen dezelfde dingen aanlopen.
quote:NummerZoveel schreef op 16 juli 2013 @ 06:50:

[...]

Ik zou je willen adviseren om daar mee aan de slag te gaan. Wanneer je angsten en issues hebt, dan straal je dat (misschien onbewust) ook uit. En dat betekent dat je op werkgevers overkomt als een potentieel risico. Probeer daar dus wat mee te doen, zodat je uitstraling verandert, en dan komt die baan sneller op je pad.+1 en ondertussen vrijwilligers werk.
Ananas88 bij de traineeships die ik bekeken heb vragen ze om cijferlijsten en zoals ik het lees valt TO dan buiten de boot aangezien er heel veel mensen een traineeship zoeken en op haar motivatie gaat ze hem ook niet krijgen denk ik.

TO is een administratieve functie via een uitzendbureau niks voor je? Met die ervaring kun je dan misschien doorgroeien binnen een bedtijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven