Werk & Studie alle pijlers

Hoe doen jullie dat?

02-02-2016 16:07 76 berichten
Ik werk nu sinds bijna 2 jaar full time. Het eerste jaar werkte ik 45-50 uur per week en studeerde ik er nog naast en toen was ik gewoon uitgeput en vooral ook opgelucht als ik daarnaast ook nog sporten, huishouden en de belangrijkste sociale verplichtingen had weten te volbrengen.

Dit jaar echter, werk ik 'nog maar' 40 uur, alleen veel tijd met/voor vrienden vind/maak ik niet. Velen zijn inmiddels ook afgestudeerd en werken dus ook 40+uur, wonen tegenwoordig ver weg, hebben ook (net als ik) een partner.

Ik heb vandaag met een vriendin afgesproken voor over 2.5 maand omdat het anders niet uitkwam

En daardoor vraag ik me af: hoe doen jullie dat, zorgen dat je je vrienden blijft zien? 's Avonds lukt vaak niet omdat iedereen moe is na werk/vergaderingen heeft/weer vroeg op moet/sportafspraken heeft (en dan geen sportschool, dat zou je nog samen kunnen doen, maar ik doe bijvoorbeeld aan paardrijden, vriendin hockeyt, etc., dus je kunt niet zomaar met elkaar mee), in het weekend is men druk met familieafspraken, huis, weekendjes weg, etc.

Is dit het lot van de yup? Word je vrienden met je collega's?

Hoe houden jullie je sociale leven een beetje op gang?
Alle reacties Link kopieren
Keuzes maken. Alleen tijd maken voor de dingen die echt belangrijk zijn. Ik zie "echte" vrienden geregeld, daar maak ik tijd voor. Kennissen wat minder vaak. Je moet ook tijd voor jezelf nemen anders ben je alleen maar heen en weer aan het rennen.
Vooral niet te moeiljk doen dat je moe bent na je werk. Ik spreek gewoon regelmatig af doordeweeks, je gaat er niet dood aan om een nacht wat minder te slapen. Ook zien wij onze vrienden sowieso elk weekend omdat ik dat belangrijker vind dan het huishouden en de boodschappen. Natuurlijk doen we beide wel maar niet verplicht op een bepaalde dag. Ik zie mijn vriendinnen hierdoor wekelijks omdat de meesten er relaxt in staan.