Werk & Studie alle pijlers

Hoe doen jullie dat?

02-02-2016 16:07 76 berichten
Ik werk nu sinds bijna 2 jaar full time. Het eerste jaar werkte ik 45-50 uur per week en studeerde ik er nog naast en toen was ik gewoon uitgeput en vooral ook opgelucht als ik daarnaast ook nog sporten, huishouden en de belangrijkste sociale verplichtingen had weten te volbrengen.

Dit jaar echter, werk ik 'nog maar' 40 uur, alleen veel tijd met/voor vrienden vind/maak ik niet. Velen zijn inmiddels ook afgestudeerd en werken dus ook 40+uur, wonen tegenwoordig ver weg, hebben ook (net als ik) een partner.

Ik heb vandaag met een vriendin afgesproken voor over 2.5 maand omdat het anders niet uitkwam

En daardoor vraag ik me af: hoe doen jullie dat, zorgen dat je je vrienden blijft zien? 's Avonds lukt vaak niet omdat iedereen moe is na werk/vergaderingen heeft/weer vroeg op moet/sportafspraken heeft (en dan geen sportschool, dat zou je nog samen kunnen doen, maar ik doe bijvoorbeeld aan paardrijden, vriendin hockeyt, etc., dus je kunt niet zomaar met elkaar mee), in het weekend is men druk met familieafspraken, huis, weekendjes weg, etc.

Is dit het lot van de yup? Word je vrienden met je collega's?

Hoe houden jullie je sociale leven een beetje op gang?
Een kwestie van prioriteiten stellen lijkt me. Als je pas over 2,5 maand met elkaar af kunt spreken stelt minimaal en van de twee partijen andere prioriteiten. Of je vind dat oké, of niet.

Persoonlijk heb ik doordeweeks genoeg aan mijn priveleventje (familie, sport, zang) en het contact met mijn collega´s.

Sommige vrienden zie ik wekelijks, andere om de paar maanden en een enkele slecht een keer per jaar. Tussendoor houden we contact via de telefoon. Verder is het creatief afspreken. Ben ik in de buurt van iemand even een belletje. Soms alleen maar een broodje eten in een lunchpauze, of bij iemand overnachten als ik in de buurt ben. En tot nu toe hebben ik die korte nachtjes overleefd. Beide moeten wel willen natuurlijk.

Ik heb een vriendin in het buitenland en haar tref ik regelmatig op Schiphol als ze een overstap heeft. Daar heb ik dan een uurtje reistijd wel voor over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven