Werk & Studie alle pijlers

Hoe om te gaan

23-01-2020 10:41 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dit? Hoe om te gaan als je helemaal niet meer op je plek zit op je werk ondanks zoveel je best doen aanpassingen noem het maar. Met collega s die je negeren werkgever jou over de schuld van geeft, ik ben mega hard aan het solliciteren nog geen succes gehad. Dus hoe overleef je dit? Tips tricks welkom!

Ik ben al erg vermoeid. En thuis wordt er niet gezelliger op.
Oh zo herkenbaar dit. Helaas.
Ik werkte toen in een verzorgingstehuis en het enige wat mij op de been hield was het contact met de bewoners. Verder was het echt een hel, ik was zo blij toen ik weg ging. Ik heb er daarna ook best een lange tijd last van gehad. Was heel erg onzeker geworden.

Dus mijn tip; focus je vooral op jezelf. Probeer in je eigen wereld te blijven.
Ik hoop echt dat je snel ander werk vind :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg! Dat moet echt slopend zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik had een saaie, vervelende baan met pesterige collega’s en een rare werksfeer. Ik kocht elke dag na de werkdag een cadeautje voor mezelf dat ik het weer een dag in dat gesticht had uitgehouden. Iets lekkers van starbucks, een tijdschrift, nagellakje, zoiets. En inderdaad solliciteren als een malle. En afgesproken met vriend dat ik er bij thuiskomst een half uurtje over mocht zeuren en daarna klaar.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje idd dit het is slopend nu weet ik waarom studie en functioneren ook niet lukt...

Ik zit ook in een gezondheidszorg sector met assistenten de vast geroeste zijn vreselijk....


Pindakaasje dat is het elke dag leeg en emotioneel en gedoe met me lief.
Wat balen voor je :hug:
Ik heb weleens een beetje in die situatie gezeten en ik werd er heel anarchistisch van.
Ik deed mijn werk maar ik werd wel wat selectiever in waar ik mijn energie in stak, dus dingen die ik nuttig vond deed ik heel uitgebreid en andere dingen gewoon zoals het hoorde.
Dus mijn tip is om zover mogelijk regie over je eigen dagen te houden en het als feit te zien dat je alleen luncht etc. Boek mee, of even buiten wandelen ofzo.
Lavendel2 schreef:
23-01-2020 10:55
Kwebbeltje idd dit het is slopend nu weet ik waarom studie en functioneren ook niet lukt...

Ik zit ook in een gezondheidszorg sector met assistenten de vast geroeste zijn vreselijk....


Pindakaasje dat is het elke dag leeg en emotioneel en gedoe met me lief.
Over werk?
makreel schreef:
23-01-2020 10:55
Ik had een saaie, vervelende baan met pesterige collega’s en een rare werksfeer. Ik kocht elke dag na de werkdag een cadeautje voor mezelf dat ik het weer een dag in dat gesticht had uitgehouden. Iets lekkers van starbucks, een tijdschrift, nagellakje, zoiets. En inderdaad solliciteren als een malle. En afgesproken met vriend dat ik er bij thuiskomst een half uurtje over mocht zeuren en daarna klaar.
Dit is ook een hele goede, TO. Wees lief voor jezelf. Echt zo belangrijk!
Toen ik mijn laatste werkdag had gehad, was ik daarna gelijk naar de bakker gegaan en taart voor mezelf gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel hahaha kadootje zeker goed idee!

Luci morningstar ja over mijn werk omdat ik leeg futloos en soms bloedsjaggo thuis komt.
Lavendel2 schreef:
23-01-2020 11:46
Dank je wel hahaha kadootje zeker goed idee!

Luci morningstar ja over mijn werk omdat ik leeg futloos en soms bloedsjaggo thuis komt.
En wat vind hij dat je daaraan moet doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-01-2020 11:46
En wat vind hij dat je daaraan moet doen dan?
Ja niets ik ben gewoon niet te genieten 5 min rust gevraagd is al te veel soms maar goed bij vele mensen wordt het niet gezellig als de partner er door heen zit.
Je kan toch vragen waarom ze jou negeren?
En waarom jij overal de schuld van krijg?

Het gesprek aangaan kan heel verhelderend zijn.
poeziewoezie schreef:
23-01-2020 12:37
Je kan toch vragen waarom ze jou negeren?
En waarom jij overal de schuld van krijg?

Het gesprek aangaan kan heel verhelderend zijn.
Of juist niet.
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
23-01-2020 12:37
Je kan toch vragen waarom ze jou negeren?
En waarom jij overal de schuld van krijg?

Het gesprek aangaan kan heel verhelderend zijn.
Ik krijg daar het antwoord gewoon op geen reden, ik heb dit bij functionerings gesprek ook vaak aangegeven, het komt er op neer het is nooit goed, ik ben of te stil of te sociaal.of te empahtisch of weer niet ze weten het zelf niet. Ik wordt hier enorm onzeker van zij doen er niets meer de 3 dames die tegenwerken werken er al 25 jaar 19 jaar die vinden het nodig.mijn studie af te kraken die ik volg parfum stinkt me eten stinkt weet ik allemaal.domme dingen die ik aan andere collega s gevraagd heb of dit echt zo is en die zeggen nee joh is niet waar. Kortom ik heb hier geen zin meer in energie voor kom hier toch niet tussen een dame is de lieveling van de baas die de aanstichter is.
Lavendel2 schreef:
23-01-2020 12:57
Ik krijg daar het antwoord gewoon op geen reden, ik heb dit bij functionerings gesprek ook vaak aangegeven, het komt er op neer het is nooit goed, ik ben of te stil of te sociaal.of te empahtisch of weer niet ze weten het zelf niet. Ik wordt hier enorm onzeker van zij doen er niets meer de 3 dames die tegenwerken werken er al 25 jaar 19 jaar die vinden het nodig.mijn studie af te kraken die ik volg parfum stinkt me eten stinkt weet ik allemaal.domme dingen die ik aan andere collega s gevraagd heb of dit echt zo is en die zeggen nee joh is niet waar. Kortom ik heb hier geen zin meer in energie voor kom hier toch niet tussen een dame is de lieveling van de baas die de aanstichter is.
Ik zou bijna denken dat we het over hetzelfde team hebben.
Het kost je bakken met energie, zoiets he? Ik weet er alles van helaas. Het vergalde ook mijn werkplezier in de zorg, maar gelukkig werk ik nu in een andere tak van de zorg waar ik gerespecteerd word om wie ik ben, en k heb zelfs een vast contract gekregen. Ik heb het vertrouwen in de medemens weer terug :)
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
23-01-2020 13:02
Ik zou bijna denken dat we het over hetzelfde team hebben.
Het kost je bakken met energie, zoiets he? Ik weet er alles van helaas. Het vergalde ook mijn werkplezier in de zorg, maar gelukkig werk ik nu in een andere tak van de zorg waar ik gerespecteerd word om wie ik ben, en k heb zelfs een vast contract gekregen. Ik heb het vertrouwen in de medemens weer terug :)
Het is gewoon treiteren idd slopend zeker! Ik heb gelukkig deze week een sollicitatie gesprek in een andere tak wat beter aansluit bij mijn studie hopelijk wordt dit wat.
Lavendel2 schreef:
23-01-2020 13:09
Het is gewoon treiteren idd slopend zeker! Ik heb gelukkig deze week een sollicitatie gesprek in een andere tak wat beter aansluit bij mijn studie hopelijk wordt dit wat.
Gelukkig! Ik ga echt voor je duimen. Je hoort met plezier naar je werk te gaan. En ook met plezier thuis te komen uiteraard ;) Succes!
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
23-01-2020 13:13
Gelukkig! Ik ga echt voor je duimen. Je hoort met plezier naar je werk te gaan. En ook met plezier thuis te komen uiteraard ;) Succes!
Ik heb je een pb gestuurd als je dat niet erg vindt :daisy:
Lavendel2 schreef:
23-01-2020 13:17
Ik heb je een pb gestuurd als je dat niet erg vindt :daisy:

Nee hoor, vind ik niet erg.

Maar ik heb nog niets ontvangen :(
Alle reacties Link kopieren
uw eigen ziek melden tot ge iets anders gevonden hebt? ontslag nemen zou ik zelf niet doen! dat ze hun eigen shit oplossen, wat een kutsfeer is me dat!
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
23-01-2020 13:21
Nee hoor, vind ik niet erg.

Maar ik heb nog niets ontvangen :(
Nog een keer geprobeerd!
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
23-01-2020 13:25
uw eigen ziek melden tot ge iets anders gevonden hebt? ontslag nemen zou ik zelf niet doen! dat ze hun eigen shit oplossen, wat een kutsfeer is me dat!
Heb ik ook over zitten denken, nee ik neem niet zelf ontslag kan helaas niet hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ach arme Kwebbel. Ik heb ooit ook in zo'n situatie gezeten. Vier vrouwen die er al 20 jaar zaten en in élke pauze niets anders deden dan over inwoners van het dorp waar ze allemaal woonden roddelen. Slópend en onthou alsjeblieft: het ligt niet aan jou! Ik hoop dat je snel iets anders vindt.
Ik werkte er toentertijd via een uitzendbureau dus ik ben gewoon vetrokken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
23-01-2020 13:55
Ach arme Kwebbel. Ik heb ooit ook in zo'n situatie gezeten. Vier vrouwen die er al 20 jaar zaten en in élke pauze niets anders deden dan over inwoners van het dorp waar ze allemaal woonden roddelen. Slópend en onthou alsjeblieft: het ligt niet aan jou! Ik hoop dat je snel iets anders vindt.
Ik werkte er toentertijd via een uitzendbureau dus ik ben gewoon vetrokken ;-)
Haha is mijn topic kwebbel had mijn ervaring, hier ook 2 25 en 19 jaar...
Alle reacties Link kopieren
als ge zegt tegen uw arts dat ge een burn out hebt, wat in dit geval wel best zou kunnen. is niet eens overdreven ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven