Hoe oud bij afstuderen?
dinsdag 19 juni 2012 om 15:24
Grmbl ik baal... dacht dat ik in september nog maar één dingetje hoefde te doen voor mn studie en dat ik dan klaar was... Blijkt toch iets meer te zijn
Ik ben er klaar mee, met studeren. Blegh. Driekwart van mn vriendinnen is al klaar, werkt, en ik zit nog op mn eindverslag te ploegen en punten te sprokkelen. Voel me een oude student terwijl ik uiteindelijk een jaar en een maand uitloop met studeren. Ben nu 23 en doe een 5-jarige universitaire studie. Als ik klaar ben (hopelijk oktober, november) ben ik 24.
Hoe oud waren jullie toen je aan het werk kon? Hoe veel ben je uitgelopen? Vond je jezelf ook zo'n kneus ( ) als ik?
Ik ben er klaar mee, met studeren. Blegh. Driekwart van mn vriendinnen is al klaar, werkt, en ik zit nog op mn eindverslag te ploegen en punten te sprokkelen. Voel me een oude student terwijl ik uiteindelijk een jaar en een maand uitloop met studeren. Ben nu 23 en doe een 5-jarige universitaire studie. Als ik klaar ben (hopelijk oktober, november) ben ik 24.
Hoe oud waren jullie toen je aan het werk kon? Hoe veel ben je uitgelopen? Vond je jezelf ook zo'n kneus ( ) als ik?
dinsdag 19 juni 2012 om 15:30
Ik doe ook een 5 jarige studie en zal uiteindelijk waarschijnlijk 24 of net 25 zijn wanneer ik afstudeer. Mja, ik had het ook liever eerder gedaan (oorspronkelijk dacht ik op m'n 22e wel al klaar te zijn), maar het is anders gelopen. Ben ook soms echt wel klaar met studeren, maar probeer me dan op de positieve punten van het studentenleven te focussen; de vrije tijd, de mogelijkheid om nieuwe dingen te ondernemen/jezelf enorm te ontwikkelen, de vrijheid etc. Maar soms is dat moeilijk, i know.
dinsdag 19 juni 2012 om 15:33
Mss ligt het er ook wel aan dat ik al een beetje aan het orienteren ben naar vacatures, maar dat ik niks passends kan vinden Bij mn stage bezuinigen ze iedereen weg en nemen ze zeker niemand aan anders hadden ze me graag gehouden. Dus over een paar maanden komt hier een topic: Shit, afgestudeerd en nu werkloos ( )
dinsdag 19 juni 2012 om 15:43
Ik was 23 toen ik klaar was (5 jarige studie). Iedereen om me heen was al klaar (want ik deed een half jaar extra vakken), maar dat was voor mij meer reden om nieuwe stapvrienden te zoeken en nog lekker door te studeren Vond het heerlijk, hoewel ik daarna werken ook heel leuk vond. Wel was ik aan het eind wel aardig klaar met die scriptie.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
dinsdag 19 juni 2012 om 15:44
dinsdag 19 juni 2012 om 15:48
quote:penelopeia schreef op 19 juni 2012 @ 15:44:
Ik ben straks 21 of net 22 als ik ben afgestudeerd en dat is echt veel te jong naar mijn zin! Echt een broekie ben ik dan nog, en dan moet ik al gaan solliciteren naar 'echte' banen. Als het mogelijk was, zou ik er nog een tweede studie aan vastplakken, maarja het huidige (en vorige) kabinet he..Nee joh, naar mijn zin is dat perfect!
Ik ben straks 21 of net 22 als ik ben afgestudeerd en dat is echt veel te jong naar mijn zin! Echt een broekie ben ik dan nog, en dan moet ik al gaan solliciteren naar 'echte' banen. Als het mogelijk was, zou ik er nog een tweede studie aan vastplakken, maarja het huidige (en vorige) kabinet he..Nee joh, naar mijn zin is dat perfect!
dinsdag 19 juni 2012 om 15:54
quote:rococo schreef op 19 juni 2012 @ 15:49:
6 jaar uni, en was dus 24.
Vind dat erg jong, nu zoveel jaar later.
Moet je nog 40 jaar werken. Ik raad een ieder aan, rek je studietijd zo lang als je kunt.Tot je zo blut bent dat je echt heeel graag eens serieus geld wil gaan verdienen, bijbaantje verdient niet genoeg (en daar is niet zo veel tijd voor met fulltime stage) en je handje ophouden bij de IBgroep is ook niet heel fijn...
6 jaar uni, en was dus 24.
Vind dat erg jong, nu zoveel jaar later.
Moet je nog 40 jaar werken. Ik raad een ieder aan, rek je studietijd zo lang als je kunt.Tot je zo blut bent dat je echt heeel graag eens serieus geld wil gaan verdienen, bijbaantje verdient niet genoeg (en daar is niet zo veel tijd voor met fulltime stage) en je handje ophouden bij de IBgroep is ook niet heel fijn...