Hoe oud bij afstuderen?
dinsdag 19 juni 2012 om 15:24
Grmbl ik baal... dacht dat ik in september nog maar één dingetje hoefde te doen voor mn studie en dat ik dan klaar was... Blijkt toch iets meer te zijn
Ik ben er klaar mee, met studeren. Blegh. Driekwart van mn vriendinnen is al klaar, werkt, en ik zit nog op mn eindverslag te ploegen en punten te sprokkelen. Voel me een oude student terwijl ik uiteindelijk een jaar en een maand uitloop met studeren. Ben nu 23 en doe een 5-jarige universitaire studie. Als ik klaar ben (hopelijk oktober, november) ben ik 24.
Hoe oud waren jullie toen je aan het werk kon? Hoe veel ben je uitgelopen? Vond je jezelf ook zo'n kneus ( ) als ik?
Ik ben er klaar mee, met studeren. Blegh. Driekwart van mn vriendinnen is al klaar, werkt, en ik zit nog op mn eindverslag te ploegen en punten te sprokkelen. Voel me een oude student terwijl ik uiteindelijk een jaar en een maand uitloop met studeren. Ben nu 23 en doe een 5-jarige universitaire studie. Als ik klaar ben (hopelijk oktober, november) ben ik 24.
Hoe oud waren jullie toen je aan het werk kon? Hoe veel ben je uitgelopen? Vond je jezelf ook zo'n kneus ( ) als ik?
dinsdag 19 juni 2012 om 19:48
Ik loop nu ook uit met mijn studie en nu mijn werkplan voor mijn afstudeerscriptie is afgekeurd nog meer, omdat het volgende beoordelingsmoment pas na de zomervakantie is waardoor ik de eerste inleverdatum voor het scriptie niet meer kan halen en de boel dus pas in januari kan inleveren *zucht* Ik had in december klaar willen zijn, maar dat gaat nu dus niet lukken.
Maar goed om na dit gezeur even antwoord te geven op je verhaal ik loop nu 7 maanden uit en ben waarschijnlijk 24 wanneer ik afstudeer. Mocht het later zijn dan halverwege volgend jaar dan ben ik 25.
Maar goed om na dit gezeur even antwoord te geven op je verhaal ik loop nu 7 maanden uit en ben waarschijnlijk 24 wanneer ik afstudeer. Mocht het later zijn dan halverwege volgend jaar dan ben ik 25.
dinsdag 19 juni 2012 om 22:47
23 bij HBO (had veel eerder gekund.. 1 keer blijven zitten op de Havo, 1 keer verkeerde studie (jaar afgemaakt met werken), 1 jaar ertussen uit geweest), maar heb geen seconde spijt gehad van alle keuzes en voel me zeker geen kneus!
Begin in september aan een schakeljaar voor een master en als alles goed gaat ben ik 26 als ik daar mee klaar ben..
Begin in september aan een schakeljaar voor een master en als alles goed gaat ben ik 26 als ik daar mee klaar ben..
woensdag 20 juni 2012 om 22:16
donderdag 21 juni 2012 om 07:21
donderdag 21 juni 2012 om 10:57
Op m'n 21e verjaardag had ik de verdediging van mijn HBO-eind-scriptie, dus toen ook afgestudeerd. Op m'n 24e begonnen met een deeltijd Post-HBO-opleiding, op mijn 26e daarvan afgestudeerd. En nu doe ik lekker niks meer behalve 40 uur per jaar nascholen.
Ik was dus ook best jong, maar heb bij wijze van een experiment de HBO studie versneld gedaan (was geen succes, experiment was na mijn groep gelijk ook weer be-eindigd).
Ik was dus ook best jong, maar heb bij wijze van een experiment de HBO studie versneld gedaan (was geen succes, experiment was na mijn groep gelijk ook weer be-eindigd).
..
donderdag 21 juni 2012 om 15:56