Werk & Studie alle pijlers

Hoe sluiten jullie een e-mail af?

17-12-2014 19:25 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop sinds kort stage bij een organisatie waarin e-mail het belangrijkste communicatiemiddel is.

Nu heb ik misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd: hoe sluiten jullie een e-mail af? Zelf gebruik ik meestal 'met vriendelijke groet', maar na verloop van tijd en meerdere keren antwoorden, vind ik het ook zo lang en formeel.

Ik heb wel andere dingen voorbij zien komen, zoals 'gegroet', 'groeten', 'gr.', ,greetz' etc. Maar dat vind ik allemaal zo suf klinken. Dus. Wat is de ideale e-mail afsluiter?
Ligt er aan of je de persoon kent.

Groet, of met vriendelijke groet, is toch wel het meest gebruikte in mijn organisatie.
Bij de 1e mail in een mailwisseling 'met vriendelijke groet' en bij alle replies alleen nog maar mijn naam of zelfs dat niet.

En bij mails naar directe collega's sla ik ook wel in de eerste mail de groet over.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik doe vaak groeten, met vriendelijke groet of groetjes. Maar ook vaak in het Engels en dan ken ik eigenlijk alleen regards, best en yours sincerely. Liever doe ik geen afsluiting. Gewoon meteen met de deur in huis vallen en niet afsluiten. Maar dat kan alleen bij bepaalde collega's.
Eerste paar keer "met vriendelijke groet" dan "gr." en daarna koezies.
Vaak 'groetjes', of niks, of 'gr'. Als het een beetje officieel is 'met vriendelijke groet'.

Maar als je bijvoorbeeld een hele mailwisseling hebt over 1 onderwerp, dan mag het 'Hallo' en de 'groetjes' ook wel weggelaten worden op een gegeven moment: dat moment dat het op een chatsessie gaat lijken.
Ik heb gewoon als onderschrift 'met vriendelijke groet'. Lekker simpel, altijd goed en echt niemand die het iets boeit.
Xxx
Gewoon standaard handtekening in Outlook. Altijd met vriendelijke groet.

Op m'n tel beantwoord ik ook weleens mail. Dan doe ik groet.
Interne mail sluit ik meestal af met 'groeten ...'

Maar het hangt een beetje van je bedrijfscultuur af. 'Met vriendelijke groet' e.d. is bij ons te formeel voor interne mail, 'groeten' volstaat prima, ook kan 'groetjes', geen afsluiting of 'Gr.' (doe ik bijna nooit, vind ik dan weer te onpersoonlijk, net of je de moeite niet wil nemen om 'groeten' voluit te typen)

Kijk maar naar wat je collega's doen, dan kan je een beetje inschatten wat normaal is binnen het bedrijf.
De mazzel

Zelf mail ik ook veel, met patiënten. Ik vind het zelf een vorm van representativiteit(Met vriendelijke groet). Alleen bij mensen waar ik op mijn werk ook leuke onderonsjes mee heb maak ik er weleens 'groetjes' van. Hoewel ik er nu over nadenk dat ook best wel suf is.

Afkortingen zie ik bij collega's ook weleens in uitgaande mail staan. Dat vind ik zelf ontzettend onvriendelijk en kortaf staan. Alsof je liefs zo weinig mogelijk tijd in iemand steekt.
Een standaardhandtekening in Outlook. Hoef ik er ook niet over na te denken
Laterzzzz
Mvg,
Het ligt aan de persoon denk ik.

Gewoon persoonlijke mailtjes meestal met: groetjes,

Ander mails meestal met: met vriendelijke groeten,
Groetjes,

Bijvoorbaat dank

Tot schrijfs

Zie je gauw

Houd je taai

Beterschap
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb er meerdere, afhankelijk van de situatie

Hartelijke groet

Groeten,

Groeten! (gebruik ik misschien wel het meest)

Hartelijks of bij sterkere emotionele band zelfs Veel hartelijks

Ik werk in een zeer informele branch.

Na 1 keer mijn naam uitgeschreven te hebben (mijn voornaam is vrij lang) gebruik ik overigens alleen nog de eerste letter van mijn naam.

Groeten!

M
Vrienden krijgen over het algemeen liefs en/of tot gauw.
Bij mail naar collega's gewoon 'grtz' en bij mail naar klanten Best regards / Met vriendelijke groet
Dat hangt er maar net vanaf aan wie ik mijn e-mail richt.

Het kan privé of zakelijk zijn. Ik kan de persoon in kwestie wat beter kennen of helemaal niet.

Greetz gebruik ik sowieso niet, dat vind ik echt zo 'wannabe'.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Een standaard handtekening waarin 'met vriendelijke groet' wordt afgesloten. Iedereen heeft dit, de handtekening moet ook voor iedereen hetzelfde zijn binnen deze organisatie, dus opmaak, lettertype, het logo en de hyperlink. Dit wordt iedere 3 maand aangepast ( de hyperlink). Ik vind het best, mooi makkelijk op deze manier!

Met directe collega's 'lync' ik vaak, en dan is het 'tot snel' of 'groetjes'
Verschilt. Ik heb een standaard handtekening met best regards.

Bij bepaalde culturen/landen gebruik ik een andere.

Sommige waarderen het heel erg als ik juist kind regards, of warm regards gebruik.

En met collega's die wat minder formeel zijn cheers.
Geniet elke dag
Ligt er toch echt aan wat er in de mail staat, voor wie het is en hoe je tegenover die persoon staat.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik

Met vriendelijke groet.

Gr N.

Liefs.

Groetjes.

Of gewoon N.
Gezien het werk email is, ofwel 'thanks', ofwel 'best'. Ik werk in het Engels, 9 van de 10 keer dus 'thanks'. Werkt voor (bijna) alle situaties.

Als ik blij ben met het werk krijgen ze een 'thanks a lot!'
Bij voorbaat dank is een typisch Nederlandse afsluiting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven