Hoe sluiten jullie een e-mail af?
woensdag 17 december 2014 om 19:25
Ik loop sinds kort stage bij een organisatie waarin e-mail het belangrijkste communicatiemiddel is.
Nu heb ik misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd: hoe sluiten jullie een e-mail af? Zelf gebruik ik meestal 'met vriendelijke groet', maar na verloop van tijd en meerdere keren antwoorden, vind ik het ook zo lang en formeel.
Ik heb wel andere dingen voorbij zien komen, zoals 'gegroet', 'groeten', 'gr.', ,greetz' etc. Maar dat vind ik allemaal zo suf klinken. Dus. Wat is de ideale e-mail afsluiter?
Nu heb ik misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd: hoe sluiten jullie een e-mail af? Zelf gebruik ik meestal 'met vriendelijke groet', maar na verloop van tijd en meerdere keren antwoorden, vind ik het ook zo lang en formeel.
Ik heb wel andere dingen voorbij zien komen, zoals 'gegroet', 'groeten', 'gr.', ,greetz' etc. Maar dat vind ik allemaal zo suf klinken. Dus. Wat is de ideale e-mail afsluiter?
woensdag 17 december 2014 om 19:28
woensdag 17 december 2014 om 19:28
woensdag 17 december 2014 om 19:29
woensdag 17 december 2014 om 19:32
Interne mail sluit ik meestal af met 'groeten ...'
Maar het hangt een beetje van je bedrijfscultuur af. 'Met vriendelijke groet' e.d. is bij ons te formeel voor interne mail, 'groeten' volstaat prima, ook kan 'groetjes', geen afsluiting of 'Gr.' (doe ik bijna nooit, vind ik dan weer te onpersoonlijk, net of je de moeite niet wil nemen om 'groeten' voluit te typen)
Kijk maar naar wat je collega's doen, dan kan je een beetje inschatten wat normaal is binnen het bedrijf.
Maar het hangt een beetje van je bedrijfscultuur af. 'Met vriendelijke groet' e.d. is bij ons te formeel voor interne mail, 'groeten' volstaat prima, ook kan 'groetjes', geen afsluiting of 'Gr.' (doe ik bijna nooit, vind ik dan weer te onpersoonlijk, net of je de moeite niet wil nemen om 'groeten' voluit te typen)
Kijk maar naar wat je collega's doen, dan kan je een beetje inschatten wat normaal is binnen het bedrijf.
woensdag 17 december 2014 om 19:33
De mazzel
Zelf mail ik ook veel, met patiënten. Ik vind het zelf een vorm van representativiteit(Met vriendelijke groet). Alleen bij mensen waar ik op mijn werk ook leuke onderonsjes mee heb maak ik er weleens 'groetjes' van. Hoewel ik er nu over nadenk dat ook best wel suf is.
Afkortingen zie ik bij collega's ook weleens in uitgaande mail staan. Dat vind ik zelf ontzettend onvriendelijk en kortaf staan. Alsof je liefs zo weinig mogelijk tijd in iemand steekt.
Zelf mail ik ook veel, met patiënten. Ik vind het zelf een vorm van representativiteit(Met vriendelijke groet). Alleen bij mensen waar ik op mijn werk ook leuke onderonsjes mee heb maak ik er weleens 'groetjes' van. Hoewel ik er nu over nadenk dat ook best wel suf is.
Afkortingen zie ik bij collega's ook weleens in uitgaande mail staan. Dat vind ik zelf ontzettend onvriendelijk en kortaf staan. Alsof je liefs zo weinig mogelijk tijd in iemand steekt.
woensdag 17 december 2014 om 19:39
Ik heb er meerdere, afhankelijk van de situatie
Hartelijke groet
Groeten,
Groeten! (gebruik ik misschien wel het meest)
Hartelijks of bij sterkere emotionele band zelfs Veel hartelijks
Ik werk in een zeer informele branch.
Na 1 keer mijn naam uitgeschreven te hebben (mijn voornaam is vrij lang) gebruik ik overigens alleen nog de eerste letter van mijn naam.
Groeten!
M
Hartelijke groet
Groeten,
Groeten! (gebruik ik misschien wel het meest)
Hartelijks of bij sterkere emotionele band zelfs Veel hartelijks
Ik werk in een zeer informele branch.
Na 1 keer mijn naam uitgeschreven te hebben (mijn voornaam is vrij lang) gebruik ik overigens alleen nog de eerste letter van mijn naam.
Groeten!
M
woensdag 17 december 2014 om 19:43
woensdag 17 december 2014 om 19:46
Een standaard handtekening waarin 'met vriendelijke groet' wordt afgesloten. Iedereen heeft dit, de handtekening moet ook voor iedereen hetzelfde zijn binnen deze organisatie, dus opmaak, lettertype, het logo en de hyperlink. Dit wordt iedere 3 maand aangepast ( de hyperlink). Ik vind het best, mooi makkelijk op deze manier!
Met directe collega's 'lync' ik vaak, en dan is het 'tot snel' of 'groetjes'
Met directe collega's 'lync' ik vaak, en dan is het 'tot snel' of 'groetjes'
woensdag 17 december 2014 om 19:50