Werk & Studie alle pijlers

Hoe vaak tijdelijk contract?

13-10-2009 12:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is vast wel iemand die dit weet: hoe is het tegenwoordig geregeld met steeds opnieuw een tijdelijk arbeidscontract?

Ik werk voor één opdrachtgever in loondienst. Daartoe kreeg ik eerst een contract voor drie maanden, toen voor een half jaar en nu voor een jaar.

Mij staat er iets van bij dat maar twee keer achtereen een contract bepaalde tijd mag worden aangeboden, maar dit kan best een oude regeling zijn.

Wie weet dit?

Alvast dank,

xx lisa.
regel is: maximaal 3x tijdelijk, totaal maximaal 3 jaar.

4e moet vast zijn.
Je mag 3 keer een tijdelijk contract aangeboden krijgen. Indien je werkgever je geen vast contract aanbiedt kan hij je vragen om 3 maanden en 1 dag uit dienst te gaan alvorens hij wederom 3 contracten kan aanbieden.
gevalletje klok en klepel, maar was er pas niet iets in het nieuws dat het is aangepast voor mensen onder de 27 ofzo, dat men ivm de crisis dan vaker een tijdelijk contract mag geven?
hangt ook af van de CAO waar je onder valt (mits je onder CAO valt natuurlijk). Er zijn CAO's waar je 4x een tijdelijk contract binnen 3 jaar mag geven als werkgever.

Oftewel, kijk even in je CAO boekje of zoek het even op op internet.
Ik begrijp dat een derde keer inderdaad sowieso gewoon mag. Is verder ook geen probleem, maar ik wilde het even checken. Tekenen en op de post ermee, dank jullie,

xx lisa.
In onze CAO kun/ mag je 5 keer een tijdelijk contract krijgen.
quote:jessy schreef op 13 oktober 2009 @ 18:39:

In onze CAO kun/ mag je 5 keer een tijdelijk contract krijgen.Same here en ze doen het ook nog eens bij iedereen..
Mag een werkgever je na 3x een tijdelijk contract je een vast contract aanbieden voor minder uren?
Ja bankje ,dat mag.
Ja volgens mij is er sinds kort iets veranderd, er mag ergens 4x verlengd worden maar hoe of wat weet ik even niet precies.
Het zit zo:

"Sinds 9 juli 2010 mag een werkgever met werknemers tot 27 jaar in totaal vier opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd aangaan. Als tijdens het tweede of volgende contract de duur van 48 maanden wordt overschreden, verandert dit contract automatisch in een vast contract. De periode tussen contracten mag maximaal drie maanden zijn. "

Contracten voor bepaalde tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven