Hoe vinden jullie deze reactie? Melden bij manager of niet?

zaterdag 31 augustus 2019 om 16:17
Ik zou alle details over die moeder en haar kinderen hier weghalen en verder tegen je collega zeggen dat jullie blijkbaar anders in elkaar steken en je er niks (meer) van aantrekken.
Maar kan het zijn dat je meer van dit soort dingen hebt en dat je collega dus niet enkel op deze gebeurtenis reageert? Ik moet namelijk wel zeggen dat ik je nogal dramatisch over vind komen. Ok, je was geraakt, zag het volgende gesprek niet zitten, dat zou kunnen, ik voel niet wat jij voelt. Maar met zo'n opmerking naar je manager? En 'compleet respectloos' en vinden dat je collega niet als adviseur kan werken? Als je wel vaker dramatisch reageert was je collega het misschien wel helemaal zat en schoot ze wat uit haar slof. Of misschien was ze gewoon chagrijnig, kan ook hè.
Maar goed, ik zou er in ieder geval verder niets mee doen. Probeer je er niks van aan te trekken.
Maar kan het zijn dat je meer van dit soort dingen hebt en dat je collega dus niet enkel op deze gebeurtenis reageert? Ik moet namelijk wel zeggen dat ik je nogal dramatisch over vind komen. Ok, je was geraakt, zag het volgende gesprek niet zitten, dat zou kunnen, ik voel niet wat jij voelt. Maar met zo'n opmerking naar je manager? En 'compleet respectloos' en vinden dat je collega niet als adviseur kan werken? Als je wel vaker dramatisch reageert was je collega het misschien wel helemaal zat en schoot ze wat uit haar slof. Of misschien was ze gewoon chagrijnig, kan ook hè.
Maar goed, ik zou er in ieder geval verder niets mee doen. Probeer je er niks van aan te trekken.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 31-08-2019 16:22
65.20% gewijzigd

zaterdag 31 augustus 2019 om 16:18
nerdopviva schreef: ↑31-08-2019 16:13Kan. En anderen gaan daar weer anders mee om. Ik vind het wel overdreven om dan meteen naar de manager te willen na zo'n opmerking en zelfs te vinden dat diegene niet geschikt is als adviseur.
Ik vind trouwens sowieso dat er tegenwoordig erg emotioneel wordt gereageerd bij ernstige gebeurtenissen die vreemden overkomen. En dat er erg hard wordt geoordeeld over mensen die daar niet zo emotioneel mee omgaan.
Andersom wordt er net zo hard geoordeeld over degene die het wel emotioneel raakt.

zaterdag 31 augustus 2019 om 16:18
Wat doen al die details ertoe? Voor het forum was het voldoende geweest als je had gezegd dat je een -voor jou- moeilijk gesprek hebt gehad, en dat je collega daar een rotopmerking over maakte.
Nu gaat de halve discussie over de vraag of je hier wel emotioneel van mocht worden in plaats van over de opmerking van je collega.
Nu gaat de halve discussie over de vraag of je hier wel emotioneel van mocht worden in plaats van over de opmerking van je collega.
zaterdag 31 augustus 2019 om 16:22
Dat het je bij blijft is wat anders dan je werk niet meer kunnen doen.MinkeDeWit schreef: ↑31-08-2019 16:11Dit ook. Ik moet wel eens slecht nieuws brengen, en soms blijft zo’n gesprek je echt wel even bij.
zaterdag 31 augustus 2019 om 16:26
En dan weten ze dar de meneer van de bank met hun meeleeft.
Alsof dat zo verschrikkelijk is om te weten.

zaterdag 31 augustus 2019 om 16:29
Tja, anderen weten dan ook dat ze bij de bank geweest is. Als je bij de bank werkt mag je niet eens thuis vertellen wie je die dag geholpen hebt ook al vertel je er niet bij waarmee je die mensen geholpen hebt.
Dat heet: bankgeheim

zaterdag 31 augustus 2019 om 16:48
zaterdag 31 augustus 2019 om 16:49
Ik vind TO hier helemaal niet professioneel over komen en dat is waarschijnlijk precies wat zijn collega bedoelde. Dat je op dit forum dan ook nog eens gaat vragen of je de reactie van je collega bij de manager moet melden, zegt wat mij betreft meer over TO dan over zijn collega.
zaterdag 31 augustus 2019 om 16:59
Bankgeheim is dat je anoniem geld kunt sparen, een bankrekening waar geen naam aan gekoppeld is. De Zwitserse bank heeft bijvoorbeeld bankgeheim. Hierbij kun je geld sparen zonder dat de hoogte van je spaargeld aan derden (bijvoorbeeld de overheid) wordt doorgegeven.
Bankgeheim is iets anders dan de geheimhoudingsplicht die bankmedewerkers (en tal van andere personen die met privégegevens werken) contractueel hebben.

zaterdag 31 augustus 2019 om 17:02
Koffiepot schreef: ↑31-08-2019 16:59Bankgeheim is dat je anoniem geld kunt sparen, een bankrekening waar geen naam aan gekoppeld is. De Zwitserse bank heeft bijvoorbeeld bankgeheim. Hierbij kun je geld sparen zonder dat de hoogte van je spaargeld aan derden (bijvoorbeeld de overheid) wordt doorgegeven.
Bankgeheim is iets anders dan de geheimhoudingsplicht die bankmedewerkers (en tal van andere personen die met privégegevens werken) contractueel hebben.
Je hebt gelijk, maakt de inhoud van mijn post verder niet anders. Alleen de naam.

zaterdag 31 augustus 2019 om 17:10
Niet melden bij je manager, maar tegen de collega in kwestie zeggen dat je het een kutopmerking vond.
En nee, ik vind je geen aansteller. Je bent financieel adviseur, geen kinderpsycholoog en ik mag aannemen dat je geen uitgebreide training hebt gehad in gesprekken met verdrietige verweesde kindertjes. En al had je die wel, dan nog.
En haal ajb de details weg. Die doen hier helemaal niet terzake namelijk en je kan er een hoop gezeik mee krijgen.
En nee, ik vind je geen aansteller. Je bent financieel adviseur, geen kinderpsycholoog en ik mag aannemen dat je geen uitgebreide training hebt gehad in gesprekken met verdrietige verweesde kindertjes. En al had je die wel, dan nog.
En haal ajb de details weg. Die doen hier helemaal niet terzake namelijk en je kan er een hoop gezeik mee krijgen.
zaterdag 31 augustus 2019 om 18:08
Jesus, wat een kutstreek. Het hele topic wordt er door vele forummers geroepen dat TO de info weg moet halen ivm herkenbaarheid. Dan doet de TO dat, ga jij lopen staffen wegens OP wissen. Vals, zeg.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

zaterdag 31 augustus 2019 om 18:11
Mijn god.
Iedereen zeurt aan zijn kop dat hij te veel info weggeeft, en nu haalt ie die info keurig weg en nou ga jij hem verklikken???
Niet iedereen kent meteen het hele forumreglement uit zijn hoofd he.
Bah, bah, driewerf bah.
Edit: ik wilde je bericht melden om een goed woordje te doen voor de TO, maar ik zie dat het al gemeld is. Hopelijk is dat gebeurd met dezelfde intenties als die van mij.
zaterdag 31 augustus 2019 om 18:21
Yep, door mij. Wilde het net komen melden hier, dat ik het om die reden gestaft heb.Lady*Voldemort schreef: ↑31-08-2019 18:11Mijn god.
Iedereen zeurt aan zijn kop dat hij te veel info weggeeft, en nu haalt ie die info keurig weg en nou ga jij hem verklikken???
Niet iedereen kent meteen het hele forumreglement uit zijn hoofd he.
Bah, bah, driewerf bah.
Edit: ik wilde je bericht melden om een goed woordje te doen voor de TO, maar ik zie dat het al gemeld is. Hopelijk is dat gebeurd met dezelfde intenties als die van mij.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

maandag 2 september 2019 om 09:08
Nou dit inderdaad.CatherineTheGreat schreef: ↑31-08-2019 22:12Heb er zo een hekel als mensen de OP leeghalen. Plaats het dan niet.