Werk & Studie alle pijlers

hoeveel activiteiten na werk?

09-08-2010 18:38 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Sinds een aantal maanden werk ik 32 u per week als psycholoog.

Ik merk echter dat ik er moeite mee heb om na mijn werk nog veel te doen. Ik vraag me af hoeveel jullie als werkende vrouwen na het werk doen. Op maandag heb ik na mijn werk zangles, op dinsdag ga ik sporten, op woensdag ga ik naar een redactievergadering van redactie waar ik voor schrijf en donderdag eet ik altijd bij een vriendinnetje of zij hier.

Ik voelde me in mijn studententijd hier erg prettig bij, maar ik merk dat ik nu soms liever thuis blijf. Ben er alleen bang voor dat ik strax een 'couch potatoe' word, en dat is een beetje waar ik altijd bang voor ben geweest. Ook weet ik echt niet wat ik dan kan laten staan.. vind alles leuk en belangrijk!

Hoe doen jullie dat? Wat zijn jullie activiteiten na werk?Ben heel benieuwd!Vraag af of ik idd teveel doe of dat het vrij 'normaal' is. Vraag me ook in hoeverre teveel activiteit na werk bij kan dragen aan burn-out/oververmoeidheid.
Ik werk nu 2 jaar (40u p/w), heb daarnaast altijd 3 avonden gesport en een wedstrijd in het weekend.

Daarnaast ga ik altijd 1 avond per week bij mijn ouders langs en probeer 1 avond per week thuis te zijn.

Heb alleen ook nog regelmatig s avonds iets van mijn werk of vergadering van de sportclub waar ik wat vrijwilligerswerk voor doe.

Eerste jaar vond ik het wel zwaar, heb ik ook regelmatig 1 avond minder per week getraind, maar nu ben ik er wel aan gewend. Heb ook per dag 1,5-2 uur reistijd, dus soms wel lange dagen.

Krijg ook juist energie van sporten, dus dat helpt wel!
quote:fleurtje schreef op 09 augustus 2010 @ 19:16:

[...]

Hahaha

Maar dat er tegenop zien is wel serieus hoor (nee, niet dat naar werk fietsen). Of ik het nou voor mn werk of meteen erna zou doen... Ik kan daar dan al dagen tegenop zien, echt niet leuk.Ja, herkenbaar. En aangezien ik ook niet van spontane acties houd (spontaan=bah), doe ik over het algemeen helemaal niets (buitenshuis).
quote:voornu schreef op 25 augustus 2010 @ 12:54:

[...]

Ja, herkenbaar. En aangezien ik ook niet van spontane acties houd (spontaan=bah), doe ik over het algemeen helemaal niets (buitenshuis).Ohhh herkenbaar, heb jij ook zo`n gruwelijke hekel aan verrassingen?? Heb ik dus ook een enorme hekel aan. Ik ben wat dat betreft alles behalve flexibel. Ik ben graag zelf in control.
Ik werk nu sinds kort weer na 7 maanden thuis zitten (ivm ontslag). Het is best vermoeiend. Gelukkig werk ik inmiddels dichter bij huis dan vroeger en kan ik als ik thuis kom wat extra dingen in het huis doen.

Ik heb vaste dagen dat ik met iemand afspreek maar eigenlijk als het even kan maar 2 avonden in de week dat ik op pad ben of dat er iemand bij ons thuis is. Ik snap niet waar sommige de energie vandaan halen om iedere avond op pad te zijn. Pff word al moe bij de gedachte.
Ik werk 40 uur en meer per week.

Ik sport 5 x per week direct na het werk (elke dag dus), samen met mijn man en dan doen we er nog een saunatje achteraan. We zijn dan rond half negen thuis en eten dan een salade, soep of een omelet of iets uit de vriezer (wel zelfgemaakt).

Rond half tien is dan de afwas gedaan en ploffen we op de bank voor een spelletje of tv kijken. Om 12 uur naar bed en om 6.30 weer op.

In het weekend huishouden, tuin en nog meer sporten zoals racefietsen of paardrijden of hardlopen.

Verder gaan we uit (eten), hebben wij uiteraard ook familie en andere sociale contacten en doen we ook zeer geregeld aan sex!

Een vol programma ja. Maar ik vind het heerlijk. Ik heb leuk en uitdagend werk en als ik in de spiegel kijk en dat lekkere strakke lijf zie dan word ik blij!
Gelukkig kan ik in de spiegel kijken en een lekker strak lijf zien zónder zo'n programma
Ik werk 40 uur per week, ga 2x per week sporten, en volg nog een HBO studie in de avonduren. Verder probeer ik ook genoeg tijd vrij te maken voor mijn vriend, vrienden en familie. En natuurlijk voor mn huisdiertjes :-)).

Die studie valt me erg zwaar, maar als ik daar eindelijk mee klaar ben zal ik voor mijn gevoel zeeën van tijd hebben. Dus dat is dan wel weer fijn!
quote:Padje schreef op 26 augustus 2010 @ 21:06:

Ik werk 40 uur per week, ga 2x per week sporten, en volg nog een HBO studie in de avonduren. Verder probeer ik ook genoeg tijd vrij te maken voor mijn vriend, vrienden en familie. En natuurlijk voor mn huisdiertjes :-)).

Die studie valt me erg zwaar, maar als ik daar eindelijk mee klaar ben zal ik voor mijn gevoel zeeën van tijd hebben. Dus dat is dan wel weer fijn!

Totdat je zo gewend bent aan het in de vijfde versnelling leven dat je ook je zeeën van tijd in een mum van tijd opgevuld hebt

(Na lang teveel werken, werk ik nu drie dagen. Had verwacht zeeeeeeeeeën van tijd te hebben, maar ook nu nog heb ik tijd tekort...)
Ik werk 31 uur per week, heb 3 kinderen, 2 honden en 1 kat. Met 1 van de honden (een bouvier) train ik 1x per week (op een avond), daarnaast sport (whahaha...is een groot woord voor darten) ik in competitieverband maar omdat we met z'n 8e zijn hoef ik niet perse elke week maar toch zeker eens in de 2 weken + af en toe een trainingsavondje. Deze week begin ik met een 10 weekse cursus 'nagelopplakmevrouw' (zoals dat ergens in een ander forum zo mooi genoemd werd), verkoop ik nog wat via Ebay en MP waar veel tijd in gaat zitten en ren ik 3x per week 10 km. Ik weet zelf soms ook niet waar ik de tijd vandaan haal. Oh ja....zoonlief voetbalt en dochter rijdt paard dus ik sta ook nog regelmatig aan het voetbalveld of in de kantine van de manege. Tsjee...als ik het zo neerzet is het wel veel ja.
Ik werk 34u per week, ben single

Op maandag, woensdag, vrijdagavond sport ik. Op dinsdagavond ga ik vaak langs mijn ouders en op donderdagavond vaak even de stad in met mijn zusje. In het weekend mijn huishouden en op zondagmiddag vaak even bij mijn opa op bezoek.
Werk 25 uur per week en daarnaast doe ik niets. Behalve noodzakelijk kwaad zoals huishouden boodschappen en koken.

's - avonds rond 8 uur naar bed. Erg saai maar kan niet anders.
Hier 40 uur (eigenlijk 36 maar t komt meest neer op 40 met soms een middag vrij om uit te blazen of voor een afspraak oid)

Ik heb dagelijks 3 uur rijstijd dus de meeste dagen 11,5 uur van huis.

Daarnaast

ma:sporttraining

di: zwemmen

Wo: vrij (1x per maand training)

Do: Wedstrijden

Vrij: vrij

Za en Zo: vrij

Lees Vrij tussen haakjes want het huishouden moet natuurlijk ook gedaan worden.

En als het lukt wil ik ook 2 tot 3x per week hardlopen. Alleen ligt dat nu ff op z'n gat (naweeen van de vakantie).
Ik sport (dans) naast mijn 3 dagen werken nog 2 x 2 uur in de week. Ik krijg er veel energie van.
Weinig activiteiten hier, daar heb ik geen tijd voor: werk momenteel tussen de 32 en de 48 uur per week. Ben na / voor werk altijd bezig met kinderen, en de huishoudelijke verplichtingen, en slapen.

Wil als het straks even wat rustiger is wel weer gaan sporten, maar niks op een vaste tijd/ avond. Dat vind ik te lastig plannen.
Ik werk 36 uur in 4 dagen en had tot nu toe standaard niets 's avonds. Behlave dat ik 1 avond werk tot 19:30.

Sinds vorige week heb ik op donderdagavond (mijn roostervrije dag) muziek. Ik heb me aangesloten bij een ensemble. Ik ben blij dat dit op een avond is dat ik overdag niet hoef te werken, want anders ben ik eigenlijk veel te moe om 's avonds nog iets te ondernemen.

Ook de weekenden ben ik standaard vrij, al hebben we natuurlijk wel eens een keer een feestje of verjaardag ofzo. Wel bezoek ik in het weekend meestal even mijn ouders. Maar dat is gewoon op de bank zitten en dus niet inspannend.

Ik heb er al moeite genoeg mee om naast het werk een beetje het huis en de was aan de kant te krijgen zonder dat ik daarnaast nog tig activiteiten plan.

Dan maar een saaie huismus.

Los van het feit dat ik er de energie niet voor heb, zou ik ook helemaal niet elke avond wel willen zijn. Ik ben erg gaag thuis en vind het heerlijk om ook op zaterdagavond lekker met manlief op de bank te zitten. Wel zou ik graag meer energie hebben om ook gewoon thuis wat meer dingen te kunnen doen.
Ik werk fulltime en heb weinig 'vaste' afspraken.

Gemiddeld heb ik 1 of 2x per week op doordeweekse avonden nog een afspraak/activiteit en dat vind ik ook genoeg. Ik kan er niet zo goed tegen als mijn agenda overvol gepland is, 2 avonden achter elkaar is mijn max. Daarnaast vind ik het heerlijk om 's avonds gewoon lekker op de bank tv te kijken, uitgebreid te douchen enz.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Over het algemeen doe ik 's avonds helemaal niks. Ja, een beetje wat in huis rommelen (was draaien, stofzuigen oid). Maar ik ga de deur (meestal) niet uit. Ik trek dat echt niet hoor. Op mijn werk ben ik de hele dag geestelijk en fysiek bezig en 's avonds wil ik dan gewoon echt rust. Heb dan niet eens zin om met iemand te bellen bijv.

In het weekend spreek ik meestal op 1 dag iets af met familie of vrienden. Best saai als ik het zo lees. Maar hee, saai = cool
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Djessy schreef op 04 september 2010 @ 09:33:

Over het algemeen doe ik 's avonds helemaal niks. Ja, een beetje wat in huis rommelen (was draaien, stofzuigen oid). Maar ik ga de deur (meestal) niet uit. Ik trek dat echt niet hoor. Op mijn werk ben ik de hele dag geestelijk en fysiek bezig en 's avonds wil ik dan gewoon echt rust. Heb dan niet eens zin om met iemand te bellen bijv.

In het weekend spreek ik meestal op 1 dag iets af met familie of vrienden. Best saai als ik het zo lees. Maar hee, saai = cool saai is ook cool (als niet-saai inhoudt dat je de hele tijd van hot naar her rent) maar ook wel zonde dat je (we, want ik ook) zo weinig energie overhoudt. Dat alle energie in het werk gaat zitten.
Ik heb maar 1 vaste activiteit na het werk, een cursus van 2 uur op 1 avond in de week. Meer dingen vastzetten wil ik niet, want ik werk in het onderwijs en moet vaak 's avonds nog eventjes doorwerken. Ik probeer wel 2x per week 's avonds even te gaan sporten, als je dat zelf kunt indelen kan het er altijd wel ergens even tussendoor en het geeft inderdaad energie.
*
Ik ben gelukkig niet de enige die na haar werk t liefst helemaal niets doet.

Ik werk in de zorg , zware afdeling zowel lichamelijk als geestelijk. Ik ben op , moe wanneer ik thuis kom. Soms na t douchen heb ik nog wel zin om even bij een vriendin langs te gaan. Maar meestal ga ik eten , douchen , hond uitlaten en lekker op de bank nestelen met mijn laptop..
Ik werk 36 uur in 4 dagen. Daarnaast sport ik 2 à 3 keer per week. En vanaf volgende week ga ik 1 avond per week vrijwilligerswerk doen. En in het weekend hebben we vaak feestjes en/of bezoek. En ja, dat is soms best vermoeiend. Maar ik merk dat als ik een tijdje minder doe naast mijn werk, dat ik dan minder gelukkig ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven