Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel FTE?

02-09-2012 18:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben startende docent en begin morgen met mijn nieuwe baan in het onderwijs. (BVE) Nu heb ik 20 lesuren van 45 minuten, een mentorklas en een coordinerende jaartaak van 40 uur per jaar.

Ik kom niet helemaal uit de fte-berekening en voor mij is dit nieuw om te moeten berekenen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Maar je krijgt toch je functie op basis van een bepaald aantal FTE, dat hoef je toch niet zelf te berekenen?

(0,8 FTE bijvoorbeeld)
Toen ik te horen kreeg dat ik mocht komen, waren de formatie en de klassenindeling nog niet helemaal rond. Ik heb gezegd op welke dagen ik beschikbaar ben, over het aantal uren was nog niets afgesproken, vandaar dat daar eerder nog niets over gezegd was.
morgen gewoon even na vragen op je school. Er zijn namelijk nog wel meer dingen waar je waarschijnlijk uren voor krijgt. Aangezien je nieuw bent op de school, heb je ws een coach, waar je zo veel keer gesprekken mee moet hebben, mis heb je een leerling met een rugzakje in je mentorklas, mis is er een cursus die je gaat volgen voor de school, mis krijg je uren voor het invullen van de digitale studiewijzers enzovoort.

FTE's berekenen is bijna ondoenbaar....

Heel erg veel plezier morgen! hoop dat je het net zo leuk gaat vinden als ik doe!
Ik had al zo'n vermoeden, dat het dus een zeer ingewikkeld verhaal is... Bedankt in ieder geval. Ik hoop ook dat het erg leuk gaat worden!
Ik heb begrepen dat je bij een fulltime aanstelling 25 lesuren hebt. Met 20 lesuren en een mentorklas en nog extra taken kom je daar dus aardig bij in de buurt. Ik vind het wel wat apart dat je ergens gaat werken en nog helemaal niet weet voor hoeveel uur (en dus wat je gaat verdienen). Beetje slordig ook van je werkgever. Maar goed, succes morgen!
quote:betjebig schreef op 02 september 2012 @ 22:04:

Ik heb begrepen dat je bij een fulltime aanstelling 25 lesuren hebt. Met 20 lesuren en een mentorklas en nog extra taken kom je daar dus aardig bij in de buurt. Ik vind het wel wat apart dat je ergens gaat werken en nog helemaal niet weet voor hoeveel uur (en dus wat je gaat verdienen). Beetje slordig ook van je werkgever. Maar goed, succes morgen!Ook als je 25 lesuren pw draait (50 minuten) heb je extra taken te vervullen. Je aanstelling bestaat nl. niet alleen uit lesgeven maar ook uit die extra taken.
Bij mijn vorige werkgever BVE had je meer lesuren dan 25 bij een fulltime aanstelling (30, en er lopen ook docenten rond die 33 lesuren hebben). Met de lesuren / taken etc die jij aangeeft zou ik denken dat je toch wel op 0.8 FTE zit.

Dat chaotische mbt invulling van de formatie herken ik overigens ook van mijn vorige werkgever en ik zou je aanraden alert te blijven of jouw inzet en FTE een beetje passen en of je niet teveel lessen moet gaan draaien etc.

Succes en veel plezier
Volgens mij is dit na te kijken via de cao bve. Ik had een paar jaar terug 0,8 FTE met 20 lesuren. Alles gaat naar rato, 1 lesuur is 0,04 FTE.

Met die lesuren ben je er nog niet, je hebt ook taakuren die verdeeld moeten worden. Waarschijnlijk is dat bij jou al meegerekend en kom je uit op 0,84 FTE, mentoraat incluis. Dit zit al bij je uren in en wordt er dus niet bij opgeteld.
Dat ligt er toch echt aan hoeveel uren bij jullie een fulltime baan is. Gewoon even navragen. Maar wel apart dat je dat niet van te voren weet, je loon is daar toch ook van afhankelijk! Veel plezier en sterkte in je nieuwe baan.

Nu op naar school, eerste dag vandaag weer:-)
quote:judith11169 schreef op 03 september 2012 @ 06:15:

Bij mijn vorige werkgever BVE had je meer lesuren dan 25 bij een fulltime aanstelling (30, en er lopen ook docenten rond die 33 lesuren hebben). Met de lesuren / taken etc die jij aangeeft zou ik denken dat je toch wel op 0.8 FTE zit.

Dat chaotische mbt invulling van de formatie herken ik overigens ook van mijn vorige werkgever en ik zou je aanraden alert te blijven of jouw inzet en FTE een beetje passen en of je niet teveel lessen moet gaan draaien etc.

Succes en veel plezierje hebt lessen van 70/ 60/ 50/ 45 en 40 minuten, bovendien heb je dan ook nog te maken met periodisering waardoor docenten soms een periode op meer dan 30 lessen van 45 min. uitkomen.
quote:juf_deetje schreef op 03 september 2012 @ 08:08:

Dat ligt er toch echt aan hoeveel uren bij jullie een fulltime baan is. Gewoon even navragen. Maar wel apart dat je dat niet van te voren weet, je loon is daar toch ook van afhankelijk! Veel plezier en sterkte in je nieuwe baan.

Nu op naar school, eerste dag vandaag weer:-)Dat is in principe op elke school hetzelfde, de verdeling is soms wat anders door 45/50/ 70 minuten roosters..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven