Werk & Studie alle pijlers

Hogeschool Rotterdam

16-02-2017 17:56 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft iemand recente ervaring studeren(Verpleegkundige) bij het Hogeschool Rotterdam?

En ook ervaring van na propedeuse fase overstappen naar deze school?

Goed en slechte kant/punt van deze school.
Ik ben in 2011 afgestudeerd als verpleegkundige aan de Hogeschool Rotterdam. Niet heel recent maar ook niet heel lang geleden.

Hrt was toen een turbulente tijd met de kwaliteit vsn het onderwijs, maar dat is dik in orde gekomen. Ik heb er een hele fijne tijd gehad en veel geleerd.
Hier kun je kijken hoe studenten denken over die opleiding.

https://www.studiekeuze12 ... le-studenten-enquete-2016
Mijn huisgenoot heeft er gezeten en zei dat de organisatie heel chaotisch was. Maar ik denk dat dat inherent is aan HBO en een aantal uni's (waaronder die waar ik zit)
Ik heb geen verpleegkunde gestudeerd maar een paramedische opleiding,

Ik ben na anderhalf jaar gestopt omdat ik de hogeschool een drama vond, vooral qua studentbegeleiding.

Overgestapt naar een andere hogeschool en daar mijn opleiding afgemaakt. Ging een stuk beter,
668, the neighbour of the Beast
quote:grotestapelkoekjes schreef op 16 februari 2017 @ 19:35:

Mijn huisgenoot heeft er gezeten en zei dat de organisatie heel chaotisch was. Maar ik denk dat dat inherent is aan HBO en een aantal uni's (waaronder die waar ik zit)De hbo opleiding waar ik werk is niet chaotisch.
Ik doe niet de opleiding hbo v, maar vind de sfeer op het instituut van gezondheidszorg erg fijn. Ja de hro is niet altijd goed qua communicatie, maar goed dat is overal vaak wel zo... Heb wel les van hbo v docenten gehad in mijn minor, waren over het algemeen erg goede en leuke docenten.
Ik wil je heel graag 1 advies geven: doe het niet!

ik ben zojuist afgestudeerd aan de hro, opleiding verpleegkunde. 4,5 jaar lang niets dan ellende. Communicatie, organisatie, planning, invulling van de lessen... ik kan je wel tientallen verhalen vertellen waarbij de hro flink in de mist is gegaan. Ook veel van mijn medestudenten hebben dit zo ervaren. 4 goede vriendinnen van mij zijn allen van de opleiding en we roepen allemaal dat als we de keus opnieuw hadden mogen maken we nooit meer voor deze hogeschool zouden kiezen.

Het is zelfs zo erg dat ik in gesprek zat met een teammanager over een toekomstige baan, ik aangaf dat een bepaalde datum afhankelijk was van een docent welke al 6 maanden te laat was met invoeren van een cijfer, en waarbij zij antwoordde met; oh hogeschool Rotterdam zeker? En dit soort momenten ben ik gewoon te vaak tegen gekomen. Zal dan ook niemand adviseren om op deze school de opleiding te volgen. Ik en mijn vriendinnen riepen het afgelopen half jaar bij iedere tegenslag/probleem vanuit de hro, oh typisch gevalletje HRO!

Ik heb begrepen dat de hogeschool in Ede vele malen beter georganiseerd is, maar heb daar (helaas) zelf geen ervaring mee gehad.

Dus als je de mogelijkheid hebt om te kijken naar andere hogescholen zeg ik: doen!
Hier heb je een soortgelijke opleiding

http://www.nha.nl/cursus/ ... ing-Doktersassistent.aspx
quote:Girlybraiding schreef op 16 februari 2017 @ 22:28:

Ik wil je heel graag 1 advies geven: doe het niet!

ik ben zojuist afgestudeerd aan de hro, opleiding verpleegkunde. 4,5 jaar lang niets dan ellende. Communicatie, organisatie, planning, invulling van de lessen... ik kan je wel tientallen verhalen vertellen waarbij de hro flink in de mist is gegaan. Ook veel van mijn medestudenten hebben dit zo ervaren. 4 goede vriendinnen van mij zijn allen van de opleiding en we roepen allemaal dat als we de keus opnieuw hadden mogen maken we nooit meer voor deze hogeschool zouden kiezen.

Het is zelfs zo erg dat ik in gesprek zat met een teammanager over een toekomstige baan, ik aangaf dat een bepaalde datum afhankelijk was van een docent welke al 6 maanden te laat was met invoeren van een cijfer, en waarbij zij antwoordde met; oh hogeschool Rotterdam zeker? En dit soort momenten ben ik gewoon te vaak tegen gekomen. Zal dan ook niemand adviseren om op deze school de opleiding te volgen. Ik en mijn vriendinnen riepen het afgelopen half jaar bij iedere tegenslag/probleem vanuit de hro, oh typisch gevalletje HRO!

Ik heb begrepen dat de hogeschool in Ede vele malen beter georganiseerd is, maar heb daar (helaas) zelf geen ervaring mee gehad.

Dus als je de mogelijkheid hebt om te kijken naar andere hogescholen zeg ik: doen!bedankt voor je advies!!
Heej, ik zit op de hogeschool in Ede en dat is echt een hele fijne school. Heel duidelijk en goed georganiseerd. Staat vooral bekend om de goede begeleiding en je wordt gezien als student, leraren kennen je. Misschien een stukje verder reizen, maar zeker de moeite waard. De opleiding is ook 2e van Nederland, kwaliteit is echt wel heel goed. Baangarantie ligt daardoor ook echt wel een stuk hoger. De sfeer op school is heel relaxed, ik voelde me er meteen thuis. Als ik jou was echt even naar de open dag komen en de website bezoeken! http://www.che.nl/nl-nl
quote:sarahvancaem schreef op 17 februari 2017 @ 13:24:

Hier heb je een soortgelijke opleiding

http://www.nha.nl/cursus/ ... ing-Doktersassistent.aspx

Rare post dit zeg...

Een mbo opleiding tot doktersassistente is toch echt iets totaal anders dan de HBO-V. Bovendien vraag TO niet naar een soortige opleiding, laat staan naar een niveau lager.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven