Werk & Studie alle pijlers

Iemand ervaring met coworking?

06-11-2017 16:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Na een aantal jaren in vaste dienst ben ik sinds kort voor mezelf begonnen als freelance vertaler. Nu nog maar een paar dagen per week, maar het gaat op zich best goed: ik heb al een aantal mooie opdrachten binnen en geniet van de relatieve "vrijheid" om mijn eigen werk in te delen.

Tot nu toe heb ik vooral vanuit huis gewerkt en af en toe in de bibliotheek. Op zich heb ik geen problemen met concentratie, maar merk dat ik het wel mis om collega's om me heen te hebben om af en toe mee te praten/overleggen.

Ik hoor veel goede (en soms minder goede) verhalen over coworking, maar heb hier zelf geen ervaring mee. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft, en eventueel tips voor een leuke coworking ruimte in Utrecht?

Alvast bedankt!
Ik heb een paar vrienden die in zo'n ruimte in Groningen werken, en het bevalt hen ontzettend goed. Paar grote voordelen: je hebt mensen bij de koffieautomaat, dus ook een sfeertje en je kunt een keer van je af kletsen. Daarnaast krijg je een veel groter netwerk, inclusief mogelijkheden om elkaar te helpen en samen dingen te doen, of elkaar klanten toe te spelen als dat kan. En last but not least, je kunt je werk meer op kantoor laten, in plaats van thuis. Dat scheelde vooral in werkstress voor 2 van hen ontzettend :-) alleen dat al was de moeite waard.
Is dat gebouw op het Hooghiemstraplein er nog? Dat was vroeger zoiets. Als het goedkoop moet zou ik eens bij ouwe industrieterreinen kijken (Lage weide of zo bij die low budget atelierruimtes, of misschien bij het IJzerdraadpad als het echt echt low budget moet)?
Mijn schoonzus werkt op zo'n kantoor, heeft ook een kantoor gezocht waar mensen werken die raakvlakken hebben met haar werk. Zo kan ze ook nog effe sparren, of advies vragen. Ze lunchen samen, dat is ook gezelliger dan alleen.

Niet in Utrecht dus daarover geen advies, maar wel het advies om goed te oriënteren dat je in een club komt waar je in past.
Een Blogger die ik volg werkt bij #workmode en zag dat ze binnenkort ook een vestiging in Utrecht openen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een jaar in een aantal verschillende coworkings gewerkt. Eerst 2 geprobeerd waar ik niet zo tevreden over was (vaak rumoerig, dus lastig concentreren) en heb daarna een tijd met plezier bij De Stadstuin aan de Europalaan gewerkt. Heb er zelfs een aantal goeie zakelijke contacten aan over gehouden.

Op de gemeentesite van Utrecht heb je een overzicht van locaties waar je een bureau kunt huren: https://www.utrecht.nl/fileadmin/upload ... versie.pdf

Of anders gewoon een beetje zoeken in google, kom je veel van dit soort sites tegen: https://www.matchoffice.nl/huren/cowork ... =coworking

Ik zou gewoon een keer langs gaan bij een aantal coworking kantoren om te kijken wat je ervan vindt. Het hangt er ook erg vanaf wat voor mensen je treft en of je een beetje een klik hebt. Een goeie geluidsdichte koptelefoon helpt ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven