Iemand tips?
dinsdag 6 augustus 2013 om 18:27
Hallo,
Ivm privacy hou ik het een beetje vaag. Leuke vacature gezien met opleiding, ook al naar een info avond geweest.
Er zit een lang sollicitatietraject aan vast met uiteindelijk een meeloopdag. Vandaag een mail gestuurd met de vraag of ik een vrijblijvende meeloopdag zou kunnen doen.
Maar nu zijn de mensen die erover gaan met vakantie. Ze zijn vier dagen voor het sluiten van de vacature terug...
Lijk ik nu dom? (Vakantie kreeg ik te horen dmv een auto-reply) Wat moet ik nu doen? Toch schrijven? Lijkt misschien ook raar omdat ik een meeloopdag heb gevraagd...
Twijfels twijfels... haha.
Ivm privacy hou ik het een beetje vaag. Leuke vacature gezien met opleiding, ook al naar een info avond geweest.
Er zit een lang sollicitatietraject aan vast met uiteindelijk een meeloopdag. Vandaag een mail gestuurd met de vraag of ik een vrijblijvende meeloopdag zou kunnen doen.
Maar nu zijn de mensen die erover gaan met vakantie. Ze zijn vier dagen voor het sluiten van de vacature terug...
Lijk ik nu dom? (Vakantie kreeg ik te horen dmv een auto-reply) Wat moet ik nu doen? Toch schrijven? Lijkt misschien ook raar omdat ik een meeloopdag heb gevraagd...
Twijfels twijfels... haha.
dinsdag 6 augustus 2013 om 18:50
Als jij een dag meeloopt, kost dat hun toch weer heel veel tijd en energie, terwijl feitelijk het meelopen al een keertje wordt gedaan in de gehele sollicitatieprocedure.
Aan de andere kant kan ik jou ook begrijpen: je wilt hun tijd - en die van jezelf - niet verprutsen als het je niets lijkt.
Ik zou niet om een meeloop-dag vragen, maar om een telefonisch gesprek waarin je meer vragen kan stellen alvorens je besluit om wel of niet mee te gaan in de procedure.
Verder zou je eens kunnen kijken op Internet wat er over het bedrijf geschreven wordt, niet de website, maar eventuele reacties van mensen over dit bedrijf.
Aan de andere kant kan ik jou ook begrijpen: je wilt hun tijd - en die van jezelf - niet verprutsen als het je niets lijkt.
Ik zou niet om een meeloop-dag vragen, maar om een telefonisch gesprek waarin je meer vragen kan stellen alvorens je besluit om wel of niet mee te gaan in de procedure.
Verder zou je eens kunnen kijken op Internet wat er over het bedrijf geschreven wordt, niet de website, maar eventuele reacties van mensen over dit bedrijf.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
dinsdag 6 augustus 2013 om 18:59
quote:PlofKipje84 schreef op 06 augustus 2013 @ 18:47:
Misschien vinden zij het juist een pluspunt? Serieus overwegen? Dat ik er goed over nadenk?
Enig idee hoeveel tijd en energie een meeloper kost?
Als ze dat bij iedereen gaan doen waarvan ze zelf nog niet eens zeker zijn of ze in het profiel passen....
Want dat is het hè, zij bepalen in eerdere gesprekken of je een geschikte kandidaat lijkt en gaan dan op zo'n meeloop dag kijken of het aansluit
Maar een gesprek is minder energie vretend dan een meeloop dag
Eerlijk?
Als ik in mijn organisatie zo'n verzoek zou krijgen terwijl de manier om mee te lopen heel duidelijk al staan omschreven, dan kwam je direct in het bakje "ongeschikt"
Misschien vinden zij het juist een pluspunt? Serieus overwegen? Dat ik er goed over nadenk?
Enig idee hoeveel tijd en energie een meeloper kost?
Als ze dat bij iedereen gaan doen waarvan ze zelf nog niet eens zeker zijn of ze in het profiel passen....
Want dat is het hè, zij bepalen in eerdere gesprekken of je een geschikte kandidaat lijkt en gaan dan op zo'n meeloop dag kijken of het aansluit
Maar een gesprek is minder energie vretend dan een meeloop dag
Eerlijk?
Als ik in mijn organisatie zo'n verzoek zou krijgen terwijl de manier om mee te lopen heel duidelijk al staan omschreven, dan kwam je direct in het bakje "ongeschikt"
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 6 augustus 2013 om 19:01
quote:PlofKipje84 schreef op 06 augustus 2013 @ 18:53:
Bellen kan niet, grappig he. Ze doen alles via mail. De vragen die ik heb, die kunnen zij niet echt beantwoorden. Daarvoor wil ik medewerkers op de werkvloer spreken. De mensen waar ik aan gemaild heb zijn van een wervingsbureau.Ik vind dat je erg veel noten op je zang hebt. Er zijn genoeg mensen die zonder eisenpakket graag willen werken.
Bellen kan niet, grappig he. Ze doen alles via mail. De vragen die ik heb, die kunnen zij niet echt beantwoorden. Daarvoor wil ik medewerkers op de werkvloer spreken. De mensen waar ik aan gemaild heb zijn van een wervingsbureau.Ik vind dat je erg veel noten op je zang hebt. Er zijn genoeg mensen die zonder eisenpakket graag willen werken.
dinsdag 6 augustus 2013 om 19:02
Summerdance, meelopen is individueel. Daarbii weet ik hoeveel tijd een meeloper kost, heb in mijn huidige functie regelmatig meelopers. Vind het altijd heel erg meevallen.
Daarbij heb ik in mijn mail aangegeven dat ik graag mee zou willen lopen om al vantevoren voor mijzelf te kunnen bepalen of het iets voor mij is.
Daarbij heb ik in mijn mail aangegeven dat ik graag mee zou willen lopen om al vantevoren voor mijzelf te kunnen bepalen of het iets voor mij is.