Werk & Studie alle pijlers

Ik ben de 2e keuze

08-08-2011 21:17 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden geleden ben ik op zoek gegaan naar een stageplek.

Via de intranetsite van mijn school stuitte ik op een leuke vacature, het was precies wat ik zocht! Solliciteren dus!

Twee weken later werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Het verliep goed en ik voelde me op mijn gemak en was enthousiast.

Na afloop van het gesprek vertelde de mevrouw mij dat er nog meer sollicitanten zijn, 5 om precies te zijn.

Ik zou binnen een week te horen krijgen of ik aangenomen was, of niet.

Ik twijfelde over een succesvolle afloop van deze sollicitatieprocedure. Er was namelijk redelijk veel concurrentie. Daarom heb ik verder gesolliciteerd om er zeker van te zijn dat ik op tijd een stageplek op zak had. Ik vond nog een andere vacature, heb bij het bedrijf gesolliciteerd en ben hier ook voor een gesprek uitgenodigd.

Een week later kreeg ik een telefoontje van het bedrijf waar ik in eerste instantie heb gesolliciteerd. Ik was aangenomen!

Ik was tegelijkertijd blij en verbaasd, er was namelijk redelijk veel concurrentie.

Een uur later kreeg ik te horen dat ik ook bij het andere bedrijf was aangenomen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor het eerste bedrijf. Heb hier een breder takenpakket, meer verantwoordelijkheid, kan er meer leren en het bedrijf staat goed aangeschreven in de omgeving,

In mijn blijdschap heb ik een berichtje op Facebook gezet met de mededeling dat ik een stageplek heb gevonden.

Klasgenoten feliciteerden mij, en uiteindelijk reageerde een klasgenoot (die normaal gesproken nooit op mijn Facebook status reageert.)

Zij vroeg mij bij welk bedrijf ik was aagenomen. Nadat ik het haar verteld had zei ze dat ze daar ook gesolliciteerd had, maar dat ze op de dag dat ik te horen kreeg dat ik was aangenomen, het bedrijf "afgebeld" had omdat ze een "keuze" moest maken tussen hen en een ander bedrijf waar ze eerder gesolliciteerd had.

Nadat ik dat las was ik boos, een beetje verward en teleurgesteld... Ben ik nu een tweede keuze?

Wat vinden jullie hiervan?
Misschien ben je zelfs wel 3e, 4e of 5e keus, dat weet je toch niet. Laat lekker los en maak wat leuks van je stage.
quote:iris1969 schreef op 08 augustus 2011 @ 23:00:

[...]

Dan dus ga je je daar nu op richten en zegt tegelijkertijd het manta 100 keer .Mantra's... nee....
TO (sorry, ben even mobiel aan het forummen): het was duidelijk geen grapje en anders snap ik de humor niet.

Echt, zet dat mens van je af en ga knallen bij die stage. Met laag-bij-de-grondse vragen over de selectie ga je niet in positieve zin opvallen...
quote:rosalie88 schreef op 08 augustus 2011 @ 22:59:

[...]

Lekker neerbuigend. Het is nu ook weer niet zo dat ik alleen ben aangenomen om koffie en thee rond te brengen.

Dit is een stage bij een hoog aangeschreven lyceum. Ik ga hier als studie-adviseur werken. Tevens zit hier toekomstperspectief in, en in deze branche/tak is dat niet zo vanzelfsprekend. Dus zeer waardevol.

Nee dat is niet neerbuigend.

Jij blaast een beetje hoog van de toren.

Je moet het niet gaan omdraaien als er dan wat van wordt gezegd.

En wees gewoon dolblij met deze stage en maak er wat van.

Dat er potentie in zit is alleen maar meegenomen.

Mooi toch en idd waardevol!
quote:rosalie88 schreef op 08 augustus 2011 @ 23:02:

[...]

Mantra's... nee....Dat was een grapje om de boel wat te relativeren. Chill meid.
quote:xalvadora schreef op 08 augustus 2011 @ 23:04:

[...]

Nee dat is niet neerbuigend.

Jij blaast een beetje hoog van de toren.

Je moet het niet gaan omdraaien als er dan wat van wordt gezegd.

En wees gewoon dolblij met deze stage en maak er wat van.

Dat er potentie in zit is alleen maar meegenomen.

Mooi toch en idd waardevol!

Ik draai niets om. Wellicht kun je van te voren eens kijken hoe je forumberichten KUNNEN overkomen. Ik zeg niet dat je op je tenen moet gaan lopen, maar 't is maar een suggestie.

Maar goed, ik ga zeker iets mooi's maken van mijn stage.
quote:iris1969 schreef op 08 augustus 2011 @ 23:07:

[...]

Dat was een grapje om de boel wat te relativeren. Chill meid.Ik ben heel chill. :D
Is het nu opeens nodig om te pochen met de inhoud van de stage? Nee, daarmee verandert alles.

Ga nu eens van je eigen kracht uit. Van dit soort fratsen moet je je niet bedienen.
Maar TO, het is toch maar een stage, een belangrijke stage weliswaar, maar nog steeds gewoon een stage, geen topbaan bij Unilever ofzo.
Haha, ik was een paar jaar geleden ook tweede keus. Sterker, ik was geen keus tot een ander de opdrachtgever overtuigde om wel voor mij te kiezen. En hij heeft me na een paar maanden inderdaad verteld dat het een slechte keus van hem was en dat hij blij was dat ik er zat. .En natuurlijk kwam dit bij mijn afscheid nog een keer terug

Ik zou gewoon inzetten op een superstage, los van je andere klasgenoot. Als ze inderdaad zo reageerde om je onzeker te maken of een hak te zetten pak je haar toch het beste terug door er een hele leuke stage van te maken
Ik kreeg ooit een baan, niet omdat ik zo goed was maar omdat de rest van de kandidaten hopeloos was en toch heb ik er 6 jaar met plezier gewerkt.
quote:waterlily schreef op 08 augustus 2011 @ 23:08:

Is het nu opeens nodig om te pochen met de inhoud van de stage? Nee, daarmee verandert alles.

Ga nu eens van je eigen kracht uit. Van dit soort fratsen moet je je niet bedienen.

Pochen? Nee helemaal niet, maar zo kun je wel zien dat dit voor mij belangrijk is, aangezien jullie het afdoen met "het is maar een stage."

Het maakt niet uit of het een topbaan is of "maar" een stage. Het is voor mij belangrijk. En ik wil absoluut niet de indruk maken dat ik me er belangrijk door voel. Deze stages liggen nu eenmaal niet voor het oprapen, hoe moet ik anders mijn waardering uitdrukken? Het is gewoon een superleuke stageplek. Geen fratsen.
quote:iris1969 schreef op 08 augustus 2011 @ 23:14:

Ik kreeg ooit een baan, niet omdat ik zo goed was maar omdat de rest van de kandidaten hopeloos was en toch heb ik er 6 jaar met plezier gewerkt.

Dat is in de praktijk ook hoe ik mijn leuke projecten en tijdelijke functies (en huidige functie) bij elkaar sprokkel en dus helemaal niets mis mee.

We moeten wat -> we hebben geen ervaren krachten die niet hopeloos zijn -> dan webs zonder ervaring maar
Rosalie: die reacties zijn volgens mij alleen bedoeld om je iets nuchterder naar het verhaal te laten kijken. Waarschijnlijk juist omdat jij dit zo leuk en spannend en gaaf vindt, reageer je een beetje (...) overtrokken op het berichtje van je klasgenoot
Ik zei dat omdat het me opviel dat je nu pas meer vertelde over de inhoud van de stage, alsof dat iets aan de zaak verandert.

Terug naar de kern: fijn dat het zo'n mooie stage is. Reden te meer om je niet zo druk te maken om dat meisje. Binnen is binnen, en eenmaal binnen moet je jezelf bewijzen. En dan maalt niemand meer om de andere sollicitanten.
quote:rosalie88 schreef op 08 augustus 2011 @ 23:07:

[...]

Ik draai niets om. Wellicht kun je van te voren eens kijken hoe je forumberichten KUNNEN overkomen. Ik zeg niet dat je op je tenen moet gaan lopen, maar 't is maar een suggestie.

Maar goed, ik ga zeker iets mooi's maken van mijn stage.

Oke ik hoop dat je zo op je stage niet met je collegae omgaat , laat staan met je begeleidster.

Ik zou je een beetje proberen in te houden. Want als je dan ook zegt dat ze maar op hun tenen moeten lopen voor je....

Dan is het gauw over met de pret
quote:_Webs_ schreef op 08 augustus 2011 @ 23:18:

Rosalie: die reacties zijn volgens mij alleen bedoeld om je iets nuchterder naar het verhaal te laten kijken. Waarschijnlijk juist omdat jij dit zo leuk en spannend en gaaf vindt, reageer je een beetje (...) overtrokken op het berichtje van je klasgenoot

Ja, dat weet ik inmiddels wel en ik waardeer de reacties ook. ;)

*Belt psycholoog*
Precies, dit is een belangrijkste stap in je leven en die meid is straks helemaal vergeten. Binnen een maand.
quote:xalvadora schreef op 08 augustus 2011 @ 23:20:

[...]

Oke ik hoop dat je zo op je stage niet met je collegae omgaat , laat staan met je begeleidster.

Ik zou je een beetje proberen in te houden. Want als je dan ook zegt dat ze maar op hun tenen moeten lopen voor je....

Dan is het gauw over met de pret Kijk, nu verdraai jij mijn woorden opeens. Hoe ist mogelijk?
Bedankt voor alle, ja ALLE, reacties!

Ik kijk er met een nieuwe, nuchtere, frisse, "dont-give-a-f*ck-attitude" tegenaan!

En met een "don't-give-a-f*ck-attitude" bedoel ik de positieve variant. :')
http://comments16.com/wp-content/uploads/2009/08/83.gif
Lieve Rosalie, ik was ook 2e keus maar ben toch aangenomen. 1e keus is ook aangenomen. Toen ik weg ging (verhuizing) hebben we allemaal gehuild. 1e keus is onlangs gevraagd te vertrekken omdat ze zich niet binnen 6 mnd kon verbeteren.

Verder; als je er al iets over zegt tegen dat andere meisje dan is het alleen maar hoe geweldig leuk en goed je het hebt en dat je een superjob hebt. Dan heeft zij ook een beetje sop om in gaar te koken. verder lekker niet mee zitten meid.
quote:rosalie88 schreef op 08 augustus 2011 @ 23:32:

Bedankt voor alle, ja ALLE, reacties!

Ik kijk er met een nieuwe, nuchtere, frisse, "dont-give-a-f*ck-attitude" tegenaan!

En met een "don't-give-a-f*ck-attitude" bedoel ik de positieve variant. :')

Goed zo, succes bij je stage.

Ps en proficiat dat je de OP niet weggehaald hebt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 09 augustus 2011 @ 12:27:

[...]

Goed zo, succes bij je stage.

Ps en proficiat dat je de OP niet weggehaald hebt OP? Sorry, ik ben nieuw hier. :'')
quote:rosalie88 schreef op 09 augustus 2011 @ 13:45:

[...]

OP? Sorry, ik ben nieuw hier. :'')Je Openings Post, het eerste berichtje. Veel mensen die boos of geïrriteerd raken om de reacties halen deze dan uit de kift weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven