Werk & Studie alle pijlers

Ik verveel me op mijn werk!

25-02-2010 15:45 57 berichten
Het bedrijf waar ik werk heeft een moeilijke tijd achter de rug, door de crisis lange tijd geen opdrachten gehad. Maar het lijkt erop, dat we het hebben overleefd. Het afgelopen jaar was dus heel erg rustig, qua werkzaamheden. Té rustig, want ik verveel me dood.

Eigenlijk mag ik niet klagen, want ik héb nog werk. Althans ik heb een baan, maar er is niets te doen. En dit is dus vreselijk saai

Iedereen heeft het tegenwoordig druk, druk, druk en nergens tijd voor. Maar wie herkent zich in mijn verhaal en verveelt zich ook op het werk? En wat doen jullie dan zoal?

Vandaag heb ik bijv. al de koelkast uitgesopt en de keukenkastjes netjes gemaakt. (mijn buro was al uitgemest en het archief al opgeruimd, de krant gelezen)
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het probleem, werk 40 uur per week ben 40 uur per week op kantoor, maar heb in een goede week maximaal voor 15 uur werk. In een slechte week nog minder...

Wat het trouwens nog erger maakt: in verband met persoonlijke omstandigheden van een directe collega, heb ik al haar taken overgenomen. Zij werkt officieel ook full time, dus in theorie zou ik genoeg werk moeten hebben om 80 uur per week te vullen.



Om niet helemaal gillend gek te worden doe ik er inderdaad een studie naast, maar helaas kom ik op werk nauwelijks aan studeren toe. Heb namelijk bijzonder veel collega's die zich ook helemaal het apelazarus vervelen en dus om de haverklap komen binnenlopen voor een babbeltje. Reuze gezellig, maar van studeren komt dan niks.



Ook ik vermaak me houd mezelf dus dagenlang bezig met een beetje surfen, koffie drinken met collega's, kijken of het al vijf uur is en vooral... vacatures zoeken.
Jemig wat voor banen hebben jullie. Ik heb het altijd erg druk, maar ik werk dan ook parttime. Vind ik niet erg, ik hou wel van 'lekker druk'.



Maar ik heb weleens het idee dat er mensen zoals jullie op een andere afdeling bij ons rondlopen, want soms ben ik afhankelijk van die afdeling en dan duurt het echt heeeeel erg lang voor zij hun deel gedaan hebben. Daar werken heel veel mensen met interessant klinkende functienamen waarvan ik me weleens afvraag of er wel zoveel van nodig zijn...
Alle reacties Link kopieren
Sheherazade, ik voel me niet aangesproken. Als ik werkzaamheden heb die ik voor collega's moet uitvoeren dan doe ik dat direct, indien mogelijk. Ik heb dan misschien wel 'n interessant klinkende functienaam maar ik ben de enige in ons bedrijf met die naam en taken. En ik ben (ondanks dat ik me soms een beetje verveel) gelukkig nog niet overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Je even vervelen op het werk kan nog leuk zijn, maar dat weken, maanden achter elkaar, pfff. Ben wel benieuwd wat voor soort werk jullie dan doen?
Ik voel me ook niet aangesproken hoor, want ik loop echt te leuren om werk en het werk dat ik krijg doe ik altijd direct en vakkundig.



Wel denk ik dat er heel veel mensen zijn die in dezelfde positie zitten als ik, want als interimmer heb ik al vele bedrijven van binnen gezien waar ik me meestal ook mateloos verveel en mijn collega's met mij.
quote:[message=5336289,noline]sheherazade schreef op 26

Maar ik heb weleens het idee dat er mensen zoals jullie op een andere afdeling bij ons rondlopen, want soms ben ik afhankelijk van die afdeling en dan duurt het echt heeeeel erg lang voor zij hun deel gedaan hebben. Daar werken heel veel mensen met interessant klinkende functienamen waarvan ik me weleens afvraag of er wel zoveel van nodig zijn...



Nee, is in mijn geval ook niet aan de orde. Ons bedrijf bestaat maar uit 10 personen, waarvan ik de administratie doe. Als er dus weinig opdrachten zijn is de administratie ook zo klaar. Maar die moet wel gedaan worden en ik ben de enige die dat bij ons kan.

Ik werk trouwens parttime, anders zou ik het al helemaal niet volhouden. En ik heb heus ook vaak bij anderen om werk gevraagd, en ze weten dat ik best bereid ben om allerlei klussen aan te pakken. (maar hun auto wassen gaat me net wat te ver )
Ik doe nu een mailing de deur uit, terwijl ik jurist ben, maar werk is werk toch en dan gaat de tijd ook wat sneller.....
Alle reacties Link kopieren
Vacature daar? Het is nogal druk bij mij op het werk....
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik kom juist om in het werk en te weinig tijd. (Onderwijs).
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit nog van mijn laaste baan, dankzij de crisis kreeg het bedrijf te weinig opdrachten binnen en dus te weinig werk. Omdat ik een jaarcontract had tot juli 2009 durfden ze deze dankzij de crisis niet te verlengen. Ik kon al begin 2009 al merken dat er minder werk was en heb mij een half jaar lang dus te pletter verveeld. Uiteraard we bij andere collega's gevraagd of zij nog iets voor mij te doen hadden maar ook zij hadden niet veel werk liggen.



Maar goed, ik neem aan dat jullie het wel drukker gaan krijgen als deze crisis voorbij is en de economie eens goed gaat aantrekken en anders toch maar uitkijken naar een andere baan indien die er nog zijn. Als werkloze merk ik dat er weinig vacatures zijn en veel gegadigden dus veel concurentie op de arbeidsmarkt.



Veel succes met vervelen haha
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
---
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Tip: volg een cursus in werktijd of hou je vakliteratuur bij



Momenteel ben ik mijn scriptie aan het schrijven onder werktijd....heerlijk! (mijn werkgever moet er niet achter komen, dan heb ik een probleem!)



Haha het is zijn eigen schuld en ik ga toch weg, had ie me maar verlof maar moeten geven!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar of acht geleden zo'n baan gehad. Verschrikkelijk vond ik het. De dagen kropen voorbij en ik werd er helemaal gestresst van in elk geval een beetje de indruk wekken dat ik wat deed. En het weinige wat ik te doen had, ging ik nog uitstellen ook. Anders had ik immers de volgende dag weer niks te doen. En inderdaad, was bekaf na een dag 'werken'.



Ik heb ontzettend veel lingo gespeeld, een heel kookboek gemaakt, freelance stukjes geschreven, ik spaarde diverse (adminstratieve) taakjes op, zocht vacatures, schreef sollicitatiebrieven, en maar mailen natuurlijk... Gelukkig ben ik wel zo efficiënt dat alles wat ik op het werk kón doen (ipv thuis), ik ook het werk deed. Kwestie van zo goed mogelijk plannen.



Maar op een gegeven moment was ik het zo zat en had ik zo vaak aangegeven dat ik meer werk nodig had, dat ik onbeschaamd een boek ging lezen.



Wat een idiote situatie als ik erop terugkijk! Zo spoedig als maar kon ben ik daar weggegaan.



Ik zou gewoon maar zoveel mogelijk leuks en nuttigs voor jezelf gaan doen. En uitkijken naar iets anders natuurlijk! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh ja, ik heb dat ook op dit moment. Vind het echt saai! Kom ook moe thuis en dat vind ik echt zonde.



Ik ben aan het lobby'en bij mn baas, maar door een niet lopend administratief proces, moet ik wachten. Vorige week ben ik uit frustratie dag thuis gebleven en kom zowiezo elke dag laat en ga vroeg weg, haha!



Maar dit is echt niets. Het is maar voor paar maandjes en de rust kan elk moment over zijn...
Alle reacties Link kopieren
Zie www.loopbaan.nl . Daar heb je gratis online cursussen. Geldt ook voor www.opener.ou.nl. Laatste link zijn gratis cursussen van de Open Universiteit.



Timemanagement lijkt me overbodig in dit geval..:-), maar ook veel andere interessante cursussen
Alle reacties Link kopieren
Ook bij mij was het al een hele tijd rustig, veel tijd om op het vivaforum te lezen en het internet verder door te nemen.

Ondanks dat vond ik het nog altijd heel erg gezellig, echt super collega's, op het werk.

Nu twee weken geleden kreeg ik te horen dat onze vestiging dicht gaat eind maart en dat vind ik vreselijk hoor.

Al heel wat traantjes gelaten, maar hoop nu toch snel weer een leuke baan te vinden.
Alle reacties Link kopieren
up....



Aangezien ik me dus nog steeds stierlijk verveel op mijn werk..

Ik moet het nog 10 weken op deze manier even "volhouden"want helaas zo zie ik het echt.

Ik moet mezelf er echt toe dwingen om iedere dag te blijven gaan en te blijven niksen maar wordt er steeds ongelukkiger van.

Maar over 10 weken heb ik de sleutel van mijn nieuwe huis en ga ik direct naar P&O om aan te geven dat ik minder wil werken gewoon weg omdat 5 dagen teveel is voor deze functie.



En dan hoop ik dat ze daar mee akkoord gaan zo niet tja .. dan wordt het een gang naar de rechter want ik trek het zo niet meer dat hele tijd maar vervelen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb opzich wel wat dingen te doen, maar ben zo snel afgeleid. Het is hiet ook al vaker gezegd: je wordt er lui van en gaat uitstelgedrag vertonen. Ik denk dat m'n werk gewoon niet uitdagend genoeg is.



Heb al wel wat vacatures bekeken, maar nog niets naar m'n zin gevonden. Ik heb besloten (min of meer) om maar een cursus te gaan doen. Niet zozeer voor tijdens werkuren, maar wel om mezelf toch nog uit te dagen. Dan maar in vrije tijd!
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal van het lui worden,

Daar heb ik ook last van, heb wel wat te doen , maar stel het dan wel heel makkelijk weer uit naar morgen bijv. Zo van nouja dan heb ik het morgen wat drukker en zal morgen mijn dag wat sneller omgaan.



Op een gegeven moment is er ook een omslag geweest bij mezelf van heel gemotiveerd naar totaal geen interesse meer hebben,en dat vind ik zo zonde van mezelf maar ook voor mezelf.



Heb het al aangekaart hoor bij de directie tijdens mijn functionerings gesprek, en kreeg van hun te horen dat ik zelf maar wat moest bedenken om te gaan doen.



Tja ...... euh.. wat dan ? behalve schoonmaken is er niets te doen. en we hebben een schoonmaker dus waarom zou ik .



Heel vervelend dit zo.ook omdat ik merk aan mezelf dat ik chagareinig ervan wordt en als ik thuis ben ik helemaal nergens geen zin meer heb.
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik word er al moe van als ik dit allemaal lees. Wat voor werk doen jullie dan eigenlijk? Bij ons op de afdeling is het NOOIT rustig en heb ik niet eens een internetfunctie aan staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op de werkplaatsreceptie bij een garage..



Deed ik dit nou alleen dan had ik het ook wel druk maar we doen dit met 3 man (ik vrouw en 2 heren )



Dus tja ....
Alle reacties Link kopieren
Nog meer mensend ie zich dood vervelen.

Viva forum is me vriend al een paar dagen.

Gewoon geen opdrachten hier binnen dus geen werk

sommige opdrachten lopen al en ja nu is het dus gewoon super rustig..(niks te doen)

Nog meer mensen die hierin zitten.. wat doen jullie zoal om je dag door te komen...
Alle reacties Link kopieren
quote:vivameid27 schreef op 08 december 2010 @ 11:29:

Nog meer mensend ie zich dood vervelen.

Viva forum is me vriend al een paar dagen.

Gewoon geen opdrachten hier binnen dus geen werk

sommige opdrachten lopen al en ja nu is het dus gewoon super rustig..(niks te doen)

Nog meer mensen die hierin zitten.. wat doen jullie zoal om je dag door te komen...
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is ook niet altijd leuk hoor :(
Alle reacties Link kopieren
- Schrijf een marketingplan voor je bedrijf, hoe ze meer opdrachten binnen kunnen halen.

- Schrijf een nieuw organisatieplan, hoe ze efficienter kunnen werken.

- Onderzoek hun concurrentiepositie, analyseer de concurrenten.

- Organiseer een gezellige middag voor alle collega's.

- Update het handboek voor nieuwe collega's.

- Maak een website met de verhalen van collega's over hun werk. Wie doet wat? Foto's erbij. Blog erbij zodat iedereen zelf (leuke) werkervaringen kan toevoegen, of de foto's showen van de baby van een collega die met zwangerschapsverlof is.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven