Werk & Studie alle pijlers

Ik verveel me op mijn werk!

25-02-2010 15:45 57 berichten
Het bedrijf waar ik werk heeft een moeilijke tijd achter de rug, door de crisis lange tijd geen opdrachten gehad. Maar het lijkt erop, dat we het hebben overleefd. Het afgelopen jaar was dus heel erg rustig, qua werkzaamheden. Té rustig, want ik verveel me dood.

Eigenlijk mag ik niet klagen, want ik héb nog werk. Althans ik heb een baan, maar er is niets te doen. En dit is dus vreselijk saai

Iedereen heeft het tegenwoordig druk, druk, druk en nergens tijd voor. Maar wie herkent zich in mijn verhaal en verveelt zich ook op het werk? En wat doen jullie dan zoal?

Vandaag heb ik bijv. al de koelkast uitgesopt en de keukenkastjes netjes gemaakt. (mijn buro was al uitgemest en het archief al opgeruimd, de krant gelezen)
Als ik het rustig heb op m'n werk, dan lees ik reisverslagen en info, ik forum, ik beantwoord m'n mailtjes, doe aankopen op internet of boek hotels. Zolang internet werkt verveel ik me geen moment.
Zelf werk ik in een sector met dal- en piekbelasting en heb soms hele uren niets te doen.

Ik ga dan surfen op internet (fora, spelletjes, nieuws, blogs etc), winkelen (ik werk in het centrum) of bijkletsen met collega's.
Alle reacties Link kopieren
Zoeken ze nog mensen waar jullie werken

Hier namelijk altijd meer dan genoeg te doen, waardoor ik me accuut schuldig voel als ik even zit te forummen...
Alle reacties Link kopieren
Same here. Van die tijdvullende klusjes gaan op den duur ook vervelen... Dus nu de situatie: ik kán wel wat bedenken, maar het voelt zo nutteloos.



Gelukkig is er het viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem dan vaak een middag vrij.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, zit nu met hetzelfde en komt ook door de crisis..

Heb al zovaak gevraagd om extra taken, maar het is er gewoon niet. Ik internet me ook te pletter, maar voelt zo nutteloos. Maar elke dag eerder weg gaan vind ik ook niet kunnen..
Ik verveel me zo ontzettend vaak, dat ik meer forum dan werk op een gemiddelde werkdag. Triest maar ze doen er ook niets aan om mij meer werk te geven, dus zoek ik nu iets anders....
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Ik weet hoe erg dat is en dat je er niet echt gelukkig van wordt. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je moet zoeken op internet. Heb je het idee dat het wel weer beter zal worden? Anders kan je misschien beter rustig aan kijken naar een andere baan, want het gaat je echt opbreken na een tijd. Je kan namelijk ook een burnout krijgen, omdat er gewoonweg geen werk is.
Alle reacties Link kopieren
Bore out noemen ze dat nu hè. De hype van nu.
quote:iris1969 schreef op 25 februari 2010 @ 16:01:

Ik verveel me zo ontzettend vaak, dat ik meer forum dan werk op een gemiddelde werkdag. Triest maar ze doen er ook niets aan om mij meer werk te geven, dus zoek ik nu iets anders....



Hetzelfde hier, van dat meer forummen dan werken. Erg eigenlijk hè?

Nou moet ik zeggen, ik zou wel kunnen werken hoor, is altijd wel wat te doen, maar het werk dat ik doe kan ook morgen, of volgende week. En meestal komt er dan een moment dat ik ineens heel erg in de stress schiet, me drie slagen in de rondte werk en dan heb ik binnen een dag de hele achterstand weer bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me ook vervelen op mijn werk! Ik heb in het verleden wel banen gehad waarbij het voorkwam, niets te doen. Maar daar kon ik eigenlijk heel goed mee omgaan.

Ik ben nu bijvoorbeeld nog steeds erg goed in Freecell dankzij een baan bij een gemeente

Maar goed, kan me voorstellen dat het op de lange duur niet prettig is.

Kun je niet bij collega's gaan rondshoppen voor klusjes?
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Inderdaad zit ik ook vaak op internet, maar dat gaat ook vervelen. Voel me vaak nutteloos en het werk dat gedaan moet worden dat stel je dan eigenlijk ook nog uit. Je wordt er heel lui van. En ik voel me trouwens erg ongemakkelijk als ik zit te surfen en er komt iemand langsgelopen. Ik weet niet wat dat is, maar anderen hier zijn wel druk en dan voelt het raar als ik zit te niksen.

Ben inderdaad al bezig met solliciteren, maar dat valt nog niet mee.
Dit topic had ik kunnen openen vandaag. Ik ben maar eerder naar huis gegaan. Ik heb me echt rot verveeld. Ik heb 3 of 4 dossiers gedaan. Ik heb er nu nog 3 voor morgen en daar doe ik ongeveer een uur over. En dan is het werk op. Erg he? Niks te doen te hebben...

Ik neem morgen maar mijn ds en psp mee, kan ik nog een beetje gamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ainne schreef op 25 februari 2010 @ 16:03:

[...]





Hetzelfde hier, van dat meer forummen dan werken. Erg eigenlijk hè?

Nou moet ik zeggen, ik zou wel kunnen werken hoor, is altijd wel wat te doen, maar het werk dat ik doe kan ook morgen, of volgende week. En meestal komt er dan een moment dat ik ineens heel erg in de stress schiet, me drie slagen in de rondte werk en dan heb ik binnen een dag de hele achterstand weer bij.Heel erg herkenbaar... en ik vind het erg vervelend. Er liggen inderdaad wel wat taken, maar daar zit niet bepaald uitdaging in, dus als ik richting deadline hard mijn best doe, is het ook weer opgelost. Ik hoop snel een meer uitdagende en drukkere baan te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hah... erg herkenbaar helaas ....

Ik verveel me ook stierlijk op mijn werk..



Ik ben hier 8 uur aanwezig waarvan ik er 2 uur per dag echt werk zeg maar...



Is toch erg , en verder tja heel veel forummen en hyven enz enz ..



Het is dat het super betaald anders had ik allang opgestapt,en zo veel vacatures zijn er nu ook weer niet dus tja ..ik blijf maar zitten waar ik zit
'k Vind 't wel lekker dat ik ondertussen dingen kan opzoeken die ik anders in m'n vrije tijd zou moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet ergens een cursus voor doen? Een soort thuisstudie, maar die meenemen naar het werk? Weet niet of je een of andere cursus kan vinden die bij jou past, maar wie weet is het ook nog leuk voor je CV. Ben je in ieder geval zinvol bezig & je zit niet heel de dag te surfen.
quote:tonkje schreef op 25 februari 2010 @ 15:54:

Ik neem dan vaak een middag vrij.



Dat vind ik zonde van m'n snipperdagen, die heb ik niet zoveel.

Bovendien moet er wel iemand aanwezig zijn voor de telefoon en evt. bezoek. Maar ja, die telefoon gaat niet zo vaak en de deurbel ook niet.....
quote:stroller schreef op 25 februari 2010 @ 16:18:

Het is dat het super betaald anders had ik allang opgestapt,en zo veel vacatures zijn er nu ook weer niet dus tja ..ik blijf maar zitten waar ik zit



Dit "probleem" heb ik dus ook. Eigenlijk te gek voor woorden, dat ik zoveel betaald krijg voor een beetje surfen en krantlezen en af en toe een klusje uitvoeren. Menigeen zal jaloers zijn, maar leuk is anders.

Ik kijk uit naar ander werk, maar geef deze baan alleen op als er echt iets leuks op mijn pad komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik verveel me ook wel eens. Heb een hollen of stilstaan baan. Dan ga ik forummen, bloggers en columnisten bijlezen, praktische dingetjes regelen, afspraken maken, dat soort dingen. Vind het ook vervelend hoor, soms duurt het een paar dagen voor ik weer wat te doen heb.
Bedankt Linda1985 Een cursus, daar heb ik ook aan zitten denken en ik zal me daar eens in gaan verdiepen. Heb al wel wat Excel bijgespijkerd, ook altijd handig.
Alle reacties Link kopieren
Ook voor mij wel herkenbaar. Alleen, het gaat in golfbewegingen. Als ik het even niet druk heb dan laat ik dat dus ook liever niet merken aan mijn baas en collega's! Vraag wel of ik wat ondersteunend werk voor hen kan doen omdat ik zgn. 'wat kan schuiven met mijn werk'. Want als mijn eigen werk weer aantrekt heb ik het meteen ook weer veel te druk.

Ook ik heb weer wat leuke dingen van Excel geleerd. Wat algemene dingen op internet opgezocht, die voor het bedrijf weer van belang kunnen zijn. En check iets vaker mijn hotmail!
Wat erg als je je zo verveelt. Je kunt beter wat te doen hebben dan schiet de tijd tenminste op.



Bij mij op het werk is het super druk dus voor verveling geen tijd.



Ik heb ook ooit ergens gewerkt waar echt geen hol te doen was. Van de hele dag internetten wordt je ook niet gelukkig en als je al de plee schoongemaakt hebt en de keuken gedweild ... tjah ... dan is het tijd om een andere baan te zoeken. Ik werd er helemaal gek van.
Alle reacties Link kopieren
Kun je er anders een studie naast volgen, zodat je toch wat meer uitdaging krijgt?



Lijkt me vervelend hoor, als je werkt en je hebt erg weinig te doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven