Werk & Studie alle pijlers

ik wil geen hulp

15-04-2013 09:47 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Omdat ik een vroegtijdig schoolverlater ben (18 was ik gestopt ben nu bijna 21) kreeg ik ongeveer 1 maand terug bezoek van een man en een vrouw bij mij Thuis die dus jongeren helpen om de overheid weer in te gaan (is dat een goede zin?). K had dus die dag heel duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet terug naar school wil, al 1,5 jaar thuis zit en wil werken. Die man raadde me toen iemand aan die bij het gemeente in mijn woonplaats werkt, die mij kan helpen met vinden van werk en dat het vrijblijvend is. Ik zei dat ik het zelf wilde zoeken, en als het me niet zou lukken dat ik er dan wel gebruik van wilde maken. Nou, dus ze gaven me 5 weken de tijd om zelf werk te vinden. Als ik na die 5 weken nog niets had dan zou ik naar ze bellen en zou ik alsnog hulp krijgen van die ene meneer. Aangezien ik na 5 weken nog steeds niets had belde ik gelijk op en 1 week later kwamen ze nogmaals langs met die man erbij (hij heet Jeroen). Na 1 uur gepraat te hebben hadden we voor de volgende dag een afspraak gemaakt, Jeroen kwam naar mijn huis. Nou Jeroen kwam dus, na 2 uur lang zitten ging die weg. Wat we hebben gedaan? Naar vacatures gezocht op internet, die opgeschreven, en ik moest die winkels af om te solliciteren. 2 weken later kwam hij weer langs, en toen hebben we een sollicitatie brief gemaakt en weer naar vacatures gezocht en weer na 2 uur ging hij weg. Achteraf heb ik zoiets van; dit allemaal kan ik zelf ook wel. Hier heb ik toch geen hulp voor nodig... Misschien is het niet zo netjes, maar is het dan gepast als ik hem mail dat hij niet meer hoeft te komen? Of pas zeggen als hij mij weer belt? Of nooit meer opnemen als hij belt en niet reageren op zijn mail als hij me mailt (of gaat dat te ver?) En hoe moet ik het zeggen? Want ik wil absoluut niet bot overkomen, tenslotte doet hij ook maar zijn werk. Tips en ervaringen zijn welkom =)
Nou als je 3 jaar later nog thuis zit kun je het blijkbaar niet Zo goed als je zelf denktm
Waar kom je nu dan van rond?
Je zit al een hele tijd thuis vooral voor iemand van jouw leeftijd, ik denk dat je alle aangeboden hulp juist wel kan gebruiken. En als je het allemaal wél zelf kan waarom is er dan nog geen resultaat?
Hoe voorzie jij jezelf momenteel in je onderhoud? Waarvan betaal jij je rekeningen?
Ik zou ook absoluut niet terug naar school willen. Beter om gewoon thuis te zitten en kansloos te zijn op de arbeidsmarkt.

Daar word je leven zo veel leuker van dan saai in de schoolbanken te hangen met leeftijdsgenoten die wel willen werken aan hun toekomst.
Wil je eigenlijk wel echt werken?
Wat Orzoo zegt.

Het lijkt of je het wel best vindt met een uitkering op de bank. Geef jezelf een flinke schop onder je kont en kom uit die impasse!
Als je al drie jaar thuiszit zonder werk of opleiding, kan ik me niet voorstellen dat deze hulp vrijblijvend is.

Welke instantie biedt deze hulp aan?

Als het vanuit de sociale dienst is, heb je niks te weigeren.
Krijg je nu een uitkering? Dan is niet alle hulp vrijblijvend.

Heb je zijn tips en opdrachten uitgevoerd? Welk resultaat hadden ze? Waarschijnlijk bereik je meer met aangeven waar jij dan wel hulp in wilt dan met de hulp gelijk de deur uit schoppen...

Dus een brief schrijven kan je (kennelijk) zelf maar wil je graag iemand die je CV controleert? Tips waar je jezelf kan ontwikkelen: cursus, vrijwilligerswerk, stages end?

Daarnaast een tip: gebruik alinea's.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik zal wel heel gemeen zijn enzo, maar hoe je schrijft, hoe je denkt, dat je niet weet wat normaal is als je de hulp wil stoppen. Dat alles zegt me dat het echt heel nuttig zou zijn dat je gewoon weer lekker een opleiding gaat volgen.

MIsschien niet een voltijdsopleiding, maar een werken-leren traject moet toch kunnen? Mens je krijgt hulp aangeboden, neem het! Voor volwassen werkelozen is er geen hulp. Die krijgen geen opleidingen in de schoot geworpen.
Goh, vind het eigenlijk wel geweldig dat je deze hulp krijgt.

Nu ga ik nooit meer zeuren dat er niets aan de jeugdwerkeloosheid wordt gedaan.

Meid, grijp deze hulp aan. Waarom zou je de hulp niet willen hebben?

Heb je iets beters te doen?
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waarom wil je eigenlijk niet terug naar school? Hoe zie jij je toekomst voor je? Wat voor werk zou je willen doen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als jij al 3 jaar thuiszit, ben je dan nog aantrekkelijk voor een werkgever denk je? Dus extra hulp is echt alleen maar prettig.
Waar vul je op dit moment je dagen mee?
Naar vacatures zoeken op werk.nl kan je uiteraard zelf ook,je zou als je dat nog niet gedaan hebt ook bij uitzendbureau's laten inschrijven. Weet niet wat voor soort werk je zoekt,maar zoals winkelpersoneel hebben de winkels zelf vaak een papier op de ramen geplakt dat ze een verkoopster zoeken. bedrijven als de Action en Kruidvat hebben de openstaande vacatures ook op hun eigen website aangekondigd. Ik zou tegen de man zeggen dat jezelf zoekt op die sites, maar mocht hij wat voor je hebben dat die zich kan melden.
Je komt heel onvolwassen over. Ik denk dat jij zonder deze hulp amper zult solliciteren. Ik hoop dat ze je dwingen deze hulp te accepteren. Zeker als je nu van een uitkering leeft!
Ik hoop eigenlijk heel erg hard dat TO geen uitkering heeft.

Want op welke basis zou zij een uitkering kunnen krijgen überhaupt?
Je vraagt op dit forum al advies over je haarkleur en je meubels, lijkt me dat juist Jij overal hulp bij nodig hebt.
? Ik sta met mijn mond vol tanden. Hoezo niet een opeiding willen doen en wel willen uitkering trekken. Je hebt niks te willen. Ik zal mijzelf kapot schamen en als de donder een opleidingskans aangrijpen om wel aan de studie in combinatie met werk te gaan! Jij krijgt die kans en grijpt hem niet!!!
Gezien de vorige topics vult Liefnijntje haar dagen met haar verven en parfum uitzoeken. Is kapster of visagie niet een leuke opleiding voor je TO? Het is duidelijk iets waar je interesse ligt, er zijn BBL-opleidingen voor. Waarom niet?
De snelste manier om van alle hulp af te komen is een baan vinden. Dus ik zou zeggen: ga vandaag me dat cv al die winkels van die lijst af en solliciteer je te pletter.
Zeg maar Spijker.
Hey mensen,

- Ik zit niet 3, maar 1,5 jaar thuis.

- Ik krijg geen uitkering, krijg standaard iedere vrijdag geld van mijn vader waar ik 1 week lang mee moet doen.

- En waarom ik tot nu toe nog steeds niets heb terwijl ik het wel zelf kon? Nou heel simpel; geen moeite voor gedaan! Als ik dat wel had gedaan dan was ik nu aan het werk.

Ik wil vanaf nu zelf zoeken en geen hulp krijgen, want heb gemerkt dat ik het zelf ook niet op een andere manier gedaan zou hebben.

En ze zeiden dat het vrijblijvend is, dat zouden ze niet zomaar gezegd hebben lijkt me. Ze helpen alleen mensen tot 23 jaar trouwens.

En momenteel wil ik echt niet terug naar school. Ik kan wel gaan, maar 1 week later zal ik weer volop spijbelen net als vroeger, en dat wil ik niet, ik wil niet met tegenzin naar school, ik wil pas gaan al ik het echt helemaal wil. Enige wat ik wil is lekker werken en geld verdienen.
Je vader is een zacht ei en houdt dit gedrag van jou in stand.

Lekker slim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven