Werk & Studie alle pijlers

Ik wil te veel!

20-08-2013 17:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik kom even ventileren en advies vragen! Ik ben blij maar ook bang dat ik te veel hooi op mijn vork neem.

Mijn situatie was als volgt: ik studeer voltijd en had daarnaast een bijbaan van 8 uur in de week, een relatie, een grote vriendengroep en bepaalde familieleden waar ik veel tijd in investeerde.

Ik vind mijn bijbaan leuk en heb aan mijn afdelingsleider laten merken dat ik wil doorgroeien. Het liefst zou ik een hogere functie willen in mijn studentenstad, waar ik ook wil wonen. Ik heb in die stad op die functie gesolliciteerd maar door externe omstandigheden kon dit niet doorgaan.

Jammer en het bleef kriebelen dat ik meer wilde doen. Ik kreeg toen de tip om in een industrie te gaan werken waar het veel om uiterlijk gaat. Goed betaald en alles. Maar durfde steeds de stap niet te zetten. Uiteindelijk de stap gezet en ben vanmiddag op casting geweest. Ik ben aangenomen voor een 10 weekse klus. Naast mijn studie en dit nieuwe (zware en veel tijd in beslag nemende) baantje zou mijn huidige baantje mij teveel worden. Ik ben vanmiddag naar mijn huidige leidinggevende geweest om dit nieuws te vertellen. Ik kreeg de optie om minder uren te gaan werken en mijn baas vertelde me zelfs dat ik het traject in mag voor de leidinggevende functie die ik graag wilde. Wel in mijn huidige stad.

Eerlijk gezegd voel ik daar veel meer voor (staat beter op CV en vind huidig bedrijf erg fijn) dan me nu in een compleet nieuwe industrie te gooien. Het enige nadeel is dat ik, als ik de functie bij huidige werk krijg, in mijn huidige woonplaats moet blijven wonen (wat op zich geen ramp is, het is een groot bedrijf en een overplaatsing zal niet moeilijk worden). Het traject voor de nieuwe functie duurt ongeveer een half jaar en in principe kan ik de komende 10 weken minder werken bij mijn huidige baantje. Ik vind het alleen een beetje raar staan. Zij bieden mij kansen en ik ga daar minder werken omdat ik ook andere kansen wil aanpakken.

Verder kriebelt het sinds mijn relatie verbroken is, dingen te doen die ik écht leuk vind. Mensen helpen. Ik zou graag één dagje in de week bij een instantie werken als ervaringsdeskundige (vrijwillig) voor meiden met eetstoornissen of andere psychische problemen. Daar ligt eigenlijk echt mijn hart.

Investeren in mijn carrière vind ik ook héél erg belangrijk. Studie en leidinggevende functie waar ik voor in aanmerking kom, sluiten redelijk op elkaar aan en het is iets wat ik al een tijd wil!

Maar ik vind het ook heel spannend om rond te neuzen in het 'nieuwe' wereldje. De klus van 10 weken verdient ontzettend goed en als studentje zijnde kan ik het geld meer dan goed gebruiken!

Het liefst wil ik het allemaal. De komende 10 weken het nieuwe werk aangaan, minder werken bij huidige bedrijf en ondertussen het nieuwe functie traject ingaan en nog een dagje bij de instantie voor eetproblemen meelopen. Na die 10 weken stoppen bij nieuw werk (tenzij ik het heel leuk vind en het loopt goed) en gaan voor de leidinggevende functie. Ouders adviseren om het vrijwilligerswerk even achterwege te laten, maar daar ligt juist mijn hart!

Lastig! Bedankt voor het lezen.
Je kunt het ook allemaal. Alleen niet allemaal tegelijk... moet het allemaal nu?
Gaan voor waar je hart ligt maakt je op den duur gelukkiger dan gaan voor geld.

Tenminste, zolang je rond kunt komen en af en toe iets leuks kunt doen.

Een dagje bij die instantie voor eetstoornissen meelopen kun je toch wel doen, bijv. in de herfstvakantie ofzo?
Nee, vrijwilligerswerk kan wachten. De andere kansen moet ik wel nu pakken. Die vallen op zich wel te combineren. Maar dat houdt dus in: 10 weken lang minder werken bij huidige werkgever. Hoewel hij er op zich geen probleem mee had, vind ik het toch niet echt getuigen van loyaliteit tegenover iemand die mij kansen biedt.
quote:wollenstonecraft schreef op 20 augustus 2013 @ 17:52:

Gaan voor waar je hart ligt maakt je op den duur gelukkiger dan gaan voor geld.

Tenminste, zolang je rond kunt komen en af en toe iets leuks kunt doen.

Een dagje bij die instantie voor eetstoornissen meelopen kun je toch wel doen, bijv. in de herfstvakantie ofzo?Ja! Wat een goeie, zo kan het natuurlijk ook. Niet vast, maar wel af en toe.
Keuzes maken: ik zou die 10 weekse klus laten schieten, zoals je het schrijft heb je daar niks aan op lange termijn. Alleen geld.

Geld is altijd handig, maar zoals ik het lees heb je op dit moment meer behoefte aan tijd.

Volg je hart en ga kijken of je een (halve?) dag per week (twee weken?) vrijwilligerswerk kan gaan doen.
quote:amelie001 schreef op 20 augustus 2013 @ 17:54:

[...]

Ja! Wat een goeie, zo kan het natuurlijk ook. Niet vast, maar wel af en toe.Vrijwilligerswerk is dan wel vrijwillig, maar het is geen optie. Je bent er of je bent er niet, je doet het of je doet het niet. Het is niet af en toe een beetje. Heb je al een instelling gevonden met vrijwilligerswerkplekken in de richting van eetstoornissen en psychische problemen? Oftewel, hebben we het over een concrete vrijwilligersplek bij een instelling, of is het nog een ideetje van je waar je nog achteraan moet om te kijken wat er zoal is in die richting?
Mijn advies: korte klus laten schieten, investeren in huidige baan en dus in toekomst

En zoek naar bijvoorbeeld vakantiekampen voor kinderen met psychische problematiek, die zijn er genoeg. Als je daar als begeleider mee gaat, ben je daar door het jaar heen ook wel wat mee bezig (regelen, kennis maken, trainingsdag...), maar het echte werk is vooral in de zomermaanden. Op die manier voelt het alsof je er al wel mee bezig bent, maar legt het niet zo'n beslag op je tijd.
Je kan ook nog overwegen om een half jaar studievertraging te pakken om volop tijd te besteden aan al die andere dingen die je noemt. Ik zie dat vaker om me heen. De één pakt een bestuursjaar, de ander is een bedrijfje gestart dat onverwacht goed loopt en wil dat een oprechte kans geven en een derde zit in een situatie zoals jij. Ik heb zelfs studenten die het opleidingtraject van teamleider bij AH ingaan en zich daar een half jaar op storten. En waarom ook niet? Je bouwt een CV op en dat CV draait niet alleen maar om 'zo snel mogelijk afstuderen'. Je wordt pas écht een interessante kandidaat als je je ook in de breedte hebt ontwikkeld.
quote:amelie001 schreef op 20 augustus 2013 @ 17:43:

Het liefst wil ik het allemaal. De komende 10 weken het nieuwe werk aangaan, minder werken bij huidige bedrijf en ondertussen het nieuwe functie traject ingaan en nog een dagje bij de instantie voor eetproblemen meelopen. Na die 10 weken stoppen bij nieuw werk (tenzij ik het heel leuk vind en het loopt goed) en gaan voor de leidinggevende functie. Ouders adviseren om het vrijwilligerswerk even achterwege te laten, maar daar ligt juist mijn hart!

Hoe (on)realistisch is dit nu echt? Je hebt het 10 weken heel erg druk, maar daarna wordt het vanzelf weer rustiger.

Aan de andere kant zou ik er wel op letten wat belangrijk is voor je toekomst/cv. Het klinkt alsof je huidige werk en vrijwilligerswerk wel nuttiger voor je zijn, daar zou ik me dan toch meer op richten.
Liever elitair dan een pauper!
je bent zo van de hak op de tak, dat jij je eigen topic niet eens af kunt maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven