Incassomedewerker
donderdag 4 januari 2018 om 22:27
Beste allemaal,
Ergens volgende week ga ik een arbeidsvoorwaarden gesprek voeren. Het gaat om de functie van incasso medewerker(mbo).
Als ik op internet rondneus, zie ik allemaal verschillende bedragen verschijnen. Van minimaal 1500 als mbp-er en max 3000 als hbo-er.
Natuurlijk ga ik geen 3000 verdienen.
Ik ben net afgestudeerd en heb 2 jaar werkervaring in een andere branche. Ik ben hbo afgestudeerd en vraag mij af wat dan het standaard salaris zou zijn. Zeker omdat ik als hbo-er op een mbo functie solliciteer. Ikzelf dacht aan 2000 bruto, omdat het een normaal hbo startsalaris is en ik ook communicatieve vaardigheden heb geleerd in mijn andere werk die erg van pas gaan komen, daarnaast heb ik ook juridische kennis, maar daar zal ik bijgeschoold in moeten worden. Natuurlijk zijn er ook secundaire arbeidsvoorwaarden en daar is opleiding een belangrijk aspect voor mij om mijn kennis en vaardigheden te verbeteren. Ik zie 2000 dus ook als mijn start onderhandelingspositie. Is dit een goed begin en weten jullie wat andere gemiddeld verdienen als incassomedewerker?
Alleen hoop ik niet dat ik hiermee te hoog of te laag zou inzitten, daarom deze vraag.
Alvast bedankt voor de moeite om een reactie te geven!
Ergens volgende week ga ik een arbeidsvoorwaarden gesprek voeren. Het gaat om de functie van incasso medewerker(mbo).
Als ik op internet rondneus, zie ik allemaal verschillende bedragen verschijnen. Van minimaal 1500 als mbp-er en max 3000 als hbo-er.
Natuurlijk ga ik geen 3000 verdienen.
Ik ben net afgestudeerd en heb 2 jaar werkervaring in een andere branche. Ik ben hbo afgestudeerd en vraag mij af wat dan het standaard salaris zou zijn. Zeker omdat ik als hbo-er op een mbo functie solliciteer. Ikzelf dacht aan 2000 bruto, omdat het een normaal hbo startsalaris is en ik ook communicatieve vaardigheden heb geleerd in mijn andere werk die erg van pas gaan komen, daarnaast heb ik ook juridische kennis, maar daar zal ik bijgeschoold in moeten worden. Natuurlijk zijn er ook secundaire arbeidsvoorwaarden en daar is opleiding een belangrijk aspect voor mij om mijn kennis en vaardigheden te verbeteren. Ik zie 2000 dus ook als mijn start onderhandelingspositie. Is dit een goed begin en weten jullie wat andere gemiddeld verdienen als incassomedewerker?
Alleen hoop ik niet dat ik hiermee te hoog of te laag zou inzitten, daarom deze vraag.
Alvast bedankt voor de moeite om een reactie te geven!
donderdag 4 januari 2018 om 22:32
Ga ervoor!
Waarom mannen meer verdienen is omdat ze bij onderhandelingen beginnen bij 100 procent en dan op 80 procent uitkomen.
Vrouwen doen al een openingsbod waarin ze al rekening houden met dat die het niet gaat worden. Daarom starten zij op 80 procent van wat ze eigenlijk zouden willen.
En dan kom je op 70 of 60 procent uit van wat je wou.
Gewoon doen en zie maar waar het schip strandt. Succes!
Waarom mannen meer verdienen is omdat ze bij onderhandelingen beginnen bij 100 procent en dan op 80 procent uitkomen.
Vrouwen doen al een openingsbod waarin ze al rekening houden met dat die het niet gaat worden. Daarom starten zij op 80 procent van wat ze eigenlijk zouden willen.
donderdag 4 januari 2018 om 22:40
Dus jij denkt dat 2000 een goede startpositie is vanuit mijn kant en niet te hoog of te laag?Doreia schreef: ↑04-01-2018 22:32Ga ervoor!
donderdag 4 januari 2018 om 22:59
Ja ik vind het een mooi bedrag. Maar als een gemiddeld persoon bijvoorbeeld 1750 verdient en ik kom aan met 2000 of 2100 kan ik mijn eigen ruiten ingooien. Dan denken ze misschien die overschat zichzelf en blablabla. Terwijl ik 2 gesprekken heb gehad. Ook gaf de vestigingsmanager aan dat hij graag een hbo op mbo functie had zitten en ik daarom was uitgekozen.
Daarom dat ik er probeer achter te komen wat gemiddeld is, zodat ik ook een soortgelijk salaris kan krijgen, of de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn super.
donderdag 4 januari 2018 om 23:09
Gewoon ervoor gaan. 2000 is geen belachelijk bedrag. Als ze vragen wasr je aan denkt gewoon zeggen. Kans is groter dat zij met een bod komen en helemaal niet aan je vragen wat jij in gedachten hebt. In dat geval: gewoon de onderhandeling starten hoor! Nee heb je, ja kun je krijgen. Vragen staat vrij!
vrijdag 5 januari 2018 om 00:20
Hier kun je je salaris vergelijken met anderen die hun salaris hebben ingevuld.Sheppard007 schreef: ↑04-01-2018 22:59Ja ik vind het een mooi bedrag. Maar als een gemiddeld persoon bijvoorbeeld 1750 verdient en ik kom aan met 2000 of 2100 kan ik mijn eigen ruiten ingooien. Dan denken ze misschien die overschat zichzelf en blablabla. Terwijl ik 2 gesprekken heb gehad. Ook gaf de vestigingsmanager aan dat hij graag een hbo op mbo functie had zitten en ik daarom was uitgekozen.
Daarom dat ik er probeer achter te komen wat gemiddeld is, zodat ik ook een soortgelijk salaris kan krijgen, of de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn super.
https://loonwijzer.nl/home/salaris/sala ... 10000000#/
Als 2000 je startbod is, is dat ook meteen het maximum. Zij gaan niet spontaan met een hoger bedrag komen. Dus je moet meer vragen bij de start.
Jij benoemt trouwens precies waar Doreia voor waarschuwt: vrouwen gaan zichzelf alvast downsizen.
Ik zou minstens 2200 vragen. Dan gaan ze vermoedelijk wel moeilijk kijken, daarna komen ze met een tegenbod. En dan ga jij moeilijk kijken.
Je hoeft namelijk vaak niet meteen iets te zeggen: alleen al moeilijk kijken, helpt om de onderhandelingen in de goede richting te sturen. Non verbale communicatie.
Als je meer vraagt, dan gooi je niet je eigen ruiten in. Als ze je graag willen hebben, dan gaan ze echt wel zoeken naar een manier om tot een deal te komen.
Als alles mislukt en ze komen met een veel lager bod, dan kun je altijd nog besluiten om het te accepteren.
vrijdag 5 januari 2018 om 00:20
Het is een incassobureau en gerechtsdeurwaarders kantoor. Ik behandel het gehele dossier, tot en met de executie in samenwerking met de gerechtsdeurwaarderminnimouse schreef: ↑04-01-2018 23:48In welke branche ga je aan de slag?
Ik ben ook incassomedewerker. Voorheen op een deurwaarderskantoor en nu bij de bekende uitkeringsinstantie.
anoniem_361907 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 00:34
15.34% gewijzigd
vrijdag 5 januari 2018 om 00:25
Dankje voor je reactie! Dat helpt zeker. Het salaris is voor mij ook niet het belangrijkste, dat zijn de opleidingsmogelijkheden. Ik hoef niet perse 2500 te verdienen als de rest 2000 verdient en ik dan geen opleidingsmogelijkheden heb of weinig( bij wijze van spreken). Ik ben namelijk een starter en ze zullen ook moeten investeren in mij. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken?Roodhaarr schreef: ↑05-01-2018 00:20Hier kun je je salaris vergelijken met anderen die hun salaris hebben ingevuld.
https://loonwijzer.nl/home/salaris/sala ... 10000000#/
Als 2000 je startbod is, is dat ook meteen het maximum. Zij gaan niet spontaan met een hoger bedrag komen. Dus je moet meer vragen bij de start.
Jij benoemt trouwens precies waar Doreia voor waarschuwt: vrouwen gaan zichzelf alvast downsizen.
Ik zou minstens 2200 vragen. Dan gaan ze vermoedelijk wel moeilijk kijken, daarna komen ze met een tegenbod. En dan ga jij moeilijk kijken.![]()
Je hoeft namelijk vaak niet meteen iets te zeggen: alleen al moeilijk kijken, helpt om de onderhandelingen in de goede richting te sturen. Non verbale communicatie.
Als je meer vraagt, dan gooi je niet je eigen ruiten in. Als ze je graag willen hebben, dan gaan ze echt wel zoeken naar een manier om tot een deal te komen.
Als alles mislukt en ze komen met een veel lager bod, dan kun je altijd nog besluiten om het te accepteren.
vrijdag 5 januari 2018 om 08:31
Ik zal wel het verkeerde soort werk doen, als ik op een baan solliciteer wordt mij vertelt wat ik ga verdienen, en als ik dat niet goed vind heb ik pech, voor jou 10 anderen.
1 keer gehad dat de HR man mij niet kon vertellen hoeveel ik zou verdienen, toen heb ik hem vriendelijk bedankt en ben weg gegaan, toen was hij nog gepikeerd ook.
1 keer gehad dat de HR man mij niet kon vertellen hoeveel ik zou verdienen, toen heb ik hem vriendelijk bedankt en ben weg gegaan, toen was hij nog gepikeerd ook.
vrijdag 5 januari 2018 om 10:11
Dit. Bij mijn laatste 3 werkgevers werd er gekeken naar mijn opleiding en ervaring en aan de hand daarvan werd er een salaris gegeven/ingedeeld in een salarisschaal. Niets onderhandeling. Ook niet over het secundaire arbeidsvoorwaardepakket. (Terwijl ik me er de laatste keer zo goed op had voorbereid
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
vrijdag 5 januari 2018 om 10:13
Wat vaak helpt is weten wat je waard bent en wisselgeld klaarhebbem. Bijvoorbeeld: ik heb wel eens een baan aangeboden gekregen voor minder uren dan mijn oude baan. Zij wilden minder betalen dan ik bij vorige baan kreeg. Ik heb toen aangegeven dat aantal uren niet mijn keuze was en dat ik er financieel niet op achteruit wilde gaan. Gevolg: zelfde salaris, 6 uur minder werken
. Ook heb ik wel eens een aanbod van een andere partij meegenomen naar de onderhandelingen (identieke baan, puur mazzel dat die eerder een mooi bod deden). Toen werden ineens al mijn eisen ingewilligd
vrijdag 5 januari 2018 om 10:15
*Visje* schreef: ↑05-01-2018 10:11Dit. Bij mijn laatste 3 werkgevers werd er gekeken naar mijn opleiding en ervaring en aan de hand daarvan werd er een salaris gegeven/ingedeeld in een salarisschaal. Niets onderhandeling. Ook niet over het secundaire arbeidsvoorwaardepakket. (Terwijl ik me er de laatste keer zo goed op had voorbereid)
Bij mij hetzelfde. Ik heb die vraag nog nooit gekregen wat ik zelf wilde gaan verdienen. En inderdaad, de secundaire voorwaarden waren gewoon gewoon zoals ze waren.
Maar dit zal niet overal zo zijn dus een gemiddelde hebben kan helpen ja.
vrijdag 5 januari 2018 om 11:47
Was bij mij ook hoor. Ze vertelden gewoon wat ik zou gaan verdienen. Typisch vrouwen om dat als waarheid te accepteren. In werkelijkheid beginnen dan de onderhandelingen..
Ook telefoon, laptop, bonussen/ eindejaarsuitkeringen, flexibiliteit, auto (evt), reiskosten ed, ervaring ed kun je inzetten om een goed bestgumenteerd verhaal. Of direct afspraken maken over de groei die je maakt als je bepaalde opleidingen afrond etc. Weten wat je waard bent is ook een skill die vaak gewaardeerd wordt in bedrijven hoor...
vrijdag 5 januari 2018 om 20:58
Daar heb je dan meteen de mooiste te pakken: je kunt ook onderhandelen over je opleidingsbudget en de opleidingstijd. Dus je begint met het vragen van een redelijk salaris. Als ze dan komen met een voorstel voor een lager salaris, dan kun je zeggen dat je daar eigenlijk niet zo blij mee bent, tenzij....ze een bepaalde opleiding voor je gaan betalen. En het volgende dat je op tafel kunt leggen is het verzoek om vrije tijd voor je opleidingsuren. Dus stel dat je een opleiding gaat volgen die 4 uur onder werktijd is, en verder nog 4 uur thuisstudie. Dan kun je voorstellen dat je die 4 uur thuisstudie als werktijd mag zien. Dan kost het minder vrije tijd in de avond.Sheppard007 schreef: ↑05-01-2018 00:25Dankje voor je reactie! Dat helpt zeker. Het salaris is voor mij ook niet het belangrijkste, dat zijn de opleidingsmogelijkheden. Ik hoef niet perse 2500 te verdienen als de rest 2000 verdient en ik dan geen opleidingsmogelijkheden heb of weinig( bij wijze van spreken). Ik ben namelijk een starter en ze zullen ook moeten investeren in mij. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken?
Je kunt ook onderhandelen over meer flexibiliteit in je werktijden. Bijv. thuiswerken waardoor je wat minder reistijd hebt. Of als je veel moet reizen een beter OV-abonnement. Of een laptop van de zaak die je ook prive mag gebruiken.
Er zijn heel veel mogelijkheden die een werkgever weinig geld kosten (aftrekbaar van belasting of door grote inkoop goedkoper), maar die voor jou meer waarde hebben.
Dat is de truc van wisselgeld: je zoekt naar dingen die voor jou heel veel waard zijn en die de werkgever relatief makkelijk kan weggeven.