Interne sollicitanten
dinsdag 16 juli 2013 om 11:03
Denk dat dat aan meerdere factoren ligt en je gewoon moet afwachten. bij ons in het bedrijf wordt nu werk wordt bezuinigd en worden mensen ontslagen. Deze moeten intern sollicteren als zijnde het sociale plan dus krijgen altijd voorang op externe of interne zonder planstatus.
Daarnaast kan er ook iemand zijn die meer diploma's ervaring oid heeft dus ja.. ze worden of aangenomen of afgewezen op basis van diverse factoren. Dus kunt er weinig over zeggen.
Hoop voor je dat je lekker in augustus mag starten en voor nu gewoon even afwachten en genieten van het lekkere weer.
Daarnaast kan er ook iemand zijn die meer diploma's ervaring oid heeft dus ja.. ze worden of aangenomen of afgewezen op basis van diverse factoren. Dus kunt er weinig over zeggen.
Hoop voor je dat je lekker in augustus mag starten en voor nu gewoon even afwachten en genieten van het lekkere weer.
dinsdag 16 juli 2013 om 11:03
Natuurlijk kunnen interne sollicitanten ook afgewezen worden, anders hoeven ze toch niet te solliciteren? Het is niet dat het afnemen van sollicitaties nou tot de krenten in de pap van managers en personeelsfunctionarissen hoort.
Interne sollicitanten kunnen vaak wel een betere inschatting maken van de verwachtingen van het bedrijf en of hun eigen competenties bij de baan passen lijkt me, en vice versa natuurlijk. Daarom zullen er over het algemeen vast meer interne sollicitanten aangenomen worden dan externe.
Interne sollicitanten kunnen vaak wel een betere inschatting maken van de verwachtingen van het bedrijf en of hun eigen competenties bij de baan passen lijkt me, en vice versa natuurlijk. Daarom zullen er over het algemeen vast meer interne sollicitanten aangenomen worden dan externe.
dinsdag 16 juli 2013 om 11:04
quote:positivodo schreef op 16 juli 2013 @ 11:02:
Volgens mij gaat de procedure meestal andersom. Eerst intwrne qwerving en als dan geen interesse komt of niemand is geschikt wordt het pas extern. Ik zou er nog niet op rekenen igg.Dat dacht ik ook, tot mijn man (en ook een vriend van ons) na een lang sollicitatieproces werden aangenomen om vervolgens te horen dat er intern nog gekeken moest worden en uiteindelijk dus niet werden aangenomen. Krom maar waar... vond het toen ook echt lomp.
Volgens mij gaat de procedure meestal andersom. Eerst intwrne qwerving en als dan geen interesse komt of niemand is geschikt wordt het pas extern. Ik zou er nog niet op rekenen igg.Dat dacht ik ook, tot mijn man (en ook een vriend van ons) na een lang sollicitatieproces werden aangenomen om vervolgens te horen dat er intern nog gekeken moest worden en uiteindelijk dus niet werden aangenomen. Krom maar waar... vond het toen ook echt lomp.
dinsdag 16 juli 2013 om 11:18
Huh? Wat een omgekeerde wereld binnen dat bedrijf zeg...
Eerst moet ie intern worden uitgezet.
Dan mag daar op worden gereageerd.
Dan volgen gesprekken met interne gegadigden.
Mocht daar niets uitkomen, wordt de vacature extern uitgezet.
Daar reageer jij op.
Jij komt op gesprek...
Wacht maar af, maar wat een geklungel daar.
Eerst moet ie intern worden uitgezet.
Dan mag daar op worden gereageerd.
Dan volgen gesprekken met interne gegadigden.
Mocht daar niets uitkomen, wordt de vacature extern uitgezet.
Daar reageer jij op.
Jij komt op gesprek...
Wacht maar af, maar wat een geklungel daar.
dinsdag 16 juli 2013 om 11:23
Als er geen of weinig interne kandidaten zijn, kan de vacature ook extern uitgezet worden om meer kandidaten te trekken. Uiteindelijk wil je de beste persoon op de positie, en dat is lastig te beoordelen wanneer je slechts 1 reactie hebt gehad.
En uiteraard kunnen interne kandidaten afgewezen worden. Bijv wegens niet geschikt of omdat er aan een andere kandidaat de voorkeur wordt gegeven.
En uiteraard kunnen interne kandidaten afgewezen worden. Bijv wegens niet geschikt of omdat er aan een andere kandidaat de voorkeur wordt gegeven.
dinsdag 16 juli 2013 om 12:33
Volgens mij gebeurt dit wel vaker gelijktijdig, als ze snel de vacature vervuld willen hebben. Als je eerst intern moet, en daar niemand uitkomt en je gaat dan pas extern, ben je zo drie maanden verder. Maar als er dan uit de externe een geschikte kandidaat komt, zal hij idd de procedure moeten afwachten omdat geschikte interne kandidaten voor gaan.
dinsdag 16 juli 2013 om 13:06
Wie bepaalt eigenlijk dat interne kandidaten voorgaan? Stel dat een interne en een externe kandidaat qua achtergrond (opleiding, werkervaring) gelijk opgaan maar er is om de een of andere reden een voorkeur voor de externe kandidaat (past beter in het team, komt beter over, enzovoort), dan zijn ze toch gewoon vrij om die externe kandidaat te kiezen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 16 juli 2013 om 13:10
quote:Susan schreef op 16 juli 2013 @ 13:06:
Wie bepaalt eigenlijk dat interne kandidaten voorgaan? Stel dat een interne en een externe kandidaat qua achtergrond (opleiding, werkervaring) gelijk opgaan maar er is om de een of andere reden een voorkeur voor de externe kandidaat (past beter in het team, komt beter over, enzovoort), dan zijn ze toch gewoon vrij om die externe kandidaat te kiezen?Dat ligt aan de voorwaarden van het bedrijf. Soms is bij CAO of in bedrijfsreglement geregeld dat interne kandidaten voor moeten gaan. Echter, bij een voorkeur voor een externe kandidaat is er altijd wel een reden te verzinnen om die toch net even wat geschikter te laten zijn.
Wie bepaalt eigenlijk dat interne kandidaten voorgaan? Stel dat een interne en een externe kandidaat qua achtergrond (opleiding, werkervaring) gelijk opgaan maar er is om de een of andere reden een voorkeur voor de externe kandidaat (past beter in het team, komt beter over, enzovoort), dan zijn ze toch gewoon vrij om die externe kandidaat te kiezen?Dat ligt aan de voorwaarden van het bedrijf. Soms is bij CAO of in bedrijfsreglement geregeld dat interne kandidaten voor moeten gaan. Echter, bij een voorkeur voor een externe kandidaat is er altijd wel een reden te verzinnen om die toch net even wat geschikter te laten zijn.