Jobcoach werk
zondag 23 februari 2014 om 08:05
In 2011 ben ik begonnen met stage bij de gemeente en omdat ik dit zo leuk vond en het er heel erg naar mijn zin had heb ik de vraag gesteld of ik daar eventueel zou kunnen werken. Met behulp van school, het UWV en de een jobcoach is dit toen uiteindelijk geregeld. Eind 2012 ben ik begonnen met mijn leer-werkbaan bij de gemeente. Een half jaar later kwam het ter sprake dat ik op zoek moest gaan naar een andere baan omdat de gemeente, zoals veel organisaties moet bezuinigen en moet reorganiseren. Mocht ik in november 2013 nog niks gevonden hebben zou ik nog een half jaar verlenging van mijn contract kunnen krijgen (Een leer-werkbaan mag anderhalf jaar duren)
Dat halfjaar verlening is er van gekomen, ik heb namelijk nog niks kunnen vinden. Maar ik ben nog steeds hard opzoek!
Ik ga altijd met veel plezier naar mijn werk, de sfeer onderling is leuk en gezellig, de collega's zijn aardig. Ze weten wat ze aan me hebben en vinden dat ik mijn werk goed doe. Kortom: ik wil nog lang niet weg hier en heb ook al 100 keer aangegeven hoe leuk ik dit werk vind.
Dan nu mijn vraag: Mijn jobcoach heeft natuurlijk ook de reden gehoord waarom ik op zoek moet naar iets anders en helpt mij nu wel met het zoeken naar iets anders. maar is het niet een taak van de hem om toch met de werkgever aan tafel te gaan zitten om eventueel iets te regelen en aan te geven hoe wat ze aan mij hebben en zo? Ik heb een Wajong, dus in principe kost ik hun niks.
Dat halfjaar verlening is er van gekomen, ik heb namelijk nog niks kunnen vinden. Maar ik ben nog steeds hard opzoek!
Ik ga altijd met veel plezier naar mijn werk, de sfeer onderling is leuk en gezellig, de collega's zijn aardig. Ze weten wat ze aan me hebben en vinden dat ik mijn werk goed doe. Kortom: ik wil nog lang niet weg hier en heb ook al 100 keer aangegeven hoe leuk ik dit werk vind.
Dan nu mijn vraag: Mijn jobcoach heeft natuurlijk ook de reden gehoord waarom ik op zoek moet naar iets anders en helpt mij nu wel met het zoeken naar iets anders. maar is het niet een taak van de hem om toch met de werkgever aan tafel te gaan zitten om eventueel iets te regelen en aan te geven hoe wat ze aan mij hebben en zo? Ik heb een Wajong, dus in principe kost ik hun niks.
zondag 23 februari 2014 om 09:13
Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw eigen loopbaan, dat kun je natuurlijk niet in de schoenen van de jobcoach schuiven. Die zijn er slechts om jou daarin te ondersteunen. En als de gemeente aangeeft dat het ophoudt, dan houdt het dus gewoon op. Het heeft geen enkele zin om dan te gaan leuren met jouw kwaliteiten bij die werkgever, want ze kenen jou en zouden je wel een plek hebben geboden als ze daar de mogelijkheden stiekem toch voor hadden gehad. Succes met het vinden van een nieuwe plek!
zondag 23 februari 2014 om 09:51
Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen loopbaan.
Je zult nu echt op zoek moeten (met hulp van, echter niet door te leunen op je jobcoach) naar een andere baan.
Ik weet zeker dat menig Vivaforumlid een baan heeft (gehad) waar hij/ zij graag werkte en die niet kon worden voortgezet.
Enkel vanwege je Wajongstatus hoef je niet te blijven verwachten dat men jou in een uitzonderingspositie zal plaatsen.
Overigens is het ook zo dat je Wajongstatus in gevaar komt wanneer je langer dan een bepaalde periode in reguliere loondienst werkt.
Je zult nu echt op zoek moeten (met hulp van, echter niet door te leunen op je jobcoach) naar een andere baan.
Ik weet zeker dat menig Vivaforumlid een baan heeft (gehad) waar hij/ zij graag werkte en die niet kon worden voortgezet.
Enkel vanwege je Wajongstatus hoef je niet te blijven verwachten dat men jou in een uitzonderingspositie zal plaatsen.
Overigens is het ook zo dat je Wajongstatus in gevaar komt wanneer je langer dan een bepaalde periode in reguliere loondienst werkt.