Kapster
dinsdag 20 augustus 2013 om 16:09
Dag Dames!
ik wil me graag laten opleiden tot kapster, ik heb er jaren over getwijfeld en werk momenteel in een hele andere branche, maar ik ga er gewoon voor!
Nu ben ik aan het kijken waar ik het beste een opleiding kan volgen en ben heel erg benieuwd naar ervaringen van dames (en heren) die al in het kappersvak zitten.
Bijvoorbeeld wat is een goede opleiding? is het kappersvak ook part-time te doen? hoe ervaar jij het werk?
ik ben heel benieuwd!
ik wil me graag laten opleiden tot kapster, ik heb er jaren over getwijfeld en werk momenteel in een hele andere branche, maar ik ga er gewoon voor!
Nu ben ik aan het kijken waar ik het beste een opleiding kan volgen en ben heel erg benieuwd naar ervaringen van dames (en heren) die al in het kappersvak zitten.
Bijvoorbeeld wat is een goede opleiding? is het kappersvak ook part-time te doen? hoe ervaar jij het werk?
ik ben heel benieuwd!
dinsdag 20 augustus 2013 om 17:09
Wil je alleen maar een opleiding, of wil je er straks ook je boterhammen mee verdienen?
De kapsters die ik ken die zitten werkeloos thuis omdat ze hun baan zijn kwijt geraakt wegens de crisis. Een andere vriend van me heeft zijn salon te koop staan omdat er geen kip meer komt. Ik denk dat je ook wel realistisch moet zijn. Ga je straks wel werk vinden?
De kapsters die ik ken die zitten werkeloos thuis omdat ze hun baan zijn kwijt geraakt wegens de crisis. Een andere vriend van me heeft zijn salon te koop staan omdat er geen kip meer komt. Ik denk dat je ook wel realistisch moet zijn. Ga je straks wel werk vinden?
dinsdag 20 augustus 2013 om 17:42
quote:yoshe schreef op 20 augustus 2013 @ 17:09:
Wil je alleen maar een opleiding, of wil je er straks ook je boterhammen mee verdienen?
De kapsters die ik ken die zitten werkeloos thuis omdat ze hun baan zijn kwijt geraakt wegens de crisis. Een andere vriend van me heeft zijn salon te koop staan omdat er geen kip meer komt. Ik denk dat je ook wel realistisch moet zijn. Ga je straks wel werk vinden?Oh, hier schrik ik wel van.......
Wil je alleen maar een opleiding, of wil je er straks ook je boterhammen mee verdienen?
De kapsters die ik ken die zitten werkeloos thuis omdat ze hun baan zijn kwijt geraakt wegens de crisis. Een andere vriend van me heeft zijn salon te koop staan omdat er geen kip meer komt. Ik denk dat je ook wel realistisch moet zijn. Ga je straks wel werk vinden?Oh, hier schrik ik wel van.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 20 augustus 2013 om 18:39
dinsdag 20 augustus 2013 om 19:46
Bedankt voor de reacties! Ja de crisis is idd in vrijwel elke branche, de mijne ook.. Ben in 2 jaar tijd al 2 banen kwijtgeraakt.
Het is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden, maar ik denk dat het vrijwel in elk beroep crisis is. Ik ben wel van plan om er mee te verdienen, maar niet een heel inkomen. Ik heb nu een part-time baan waar ik zeker van ben. Die zou ik dan ook willen behouden als veilige basis.
Het is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden, maar ik denk dat het vrijwel in elk beroep crisis is. Ik ben wel van plan om er mee te verdienen, maar niet een heel inkomen. Ik heb nu een part-time baan waar ik zeker van ben. Die zou ik dan ook willen behouden als veilige basis.
dinsdag 20 augustus 2013 om 19:47
quote:mamavanbram schreef op dinsdag 20 augustus 2013 18:39 maar ik denk dat er momenteel werklozen zijn op praktisch elk gebied...dan maar helemaal geen opleidingen doen?
Denk dat zodra de crisis weer een beetje voorbij is, kappers eht wel weer een baan vinden..tis toch een redelijk primaire behoefte...mooi haar... Dat is ook mijn idee
Denk dat zodra de crisis weer een beetje voorbij is, kappers eht wel weer een baan vinden..tis toch een redelijk primaire behoefte...mooi haar... Dat is ook mijn idee
woensdag 21 augustus 2013 om 21:02
quote:glitternagellak schreef op woensdag 21 augustus 2013 09:41 Ik ken juist heel veel betaalbare kappers die het druk hebben, terwijl de dure salons in de stad de deuren moeten sluiten. Het hangt natuurlijk van je prijs en je kunnen af. Mensen moeten hun haar uiteindelijk toch wel geknipt hebben.Precies dat dacht ik ook!
vrijdag 23 augustus 2013 om 02:56
En houd er rekening mee dat vooral zaterdag druk is dus als je part-time wilt werken je eigenlijk overal de zaterdag zal moeten werken... Dat is het grootste nadeel vind ik.
Verder goed te combineren met andere dingen, maar wel lichamelijk zwaar en vooral drukke dagen zijn vrij intensief.
Verder heb ik niet te klagen over animo, mensen weten je altijd wel te vinden.
Verder goed te combineren met andere dingen, maar wel lichamelijk zwaar en vooral drukke dagen zijn vrij intensief.
Verder heb ik niet te klagen over animo, mensen weten je altijd wel te vinden.
vrijdag 23 augustus 2013 om 08:43
Ken genoeg kappers die zwart bijwerken. Verdient best goed.
Ze komen bij je thuis of je gaat naar de mensen toe.
De klanten zijn meestal in mensen in de buurt of niet ver er buiten.
Ja, ik weet dat het niet mag, ga ze niet opgeven bij de belastingdienst, die mensen moeten het zelf weten.
En nee, ik ben geen klant van ze want mijn partner knipt mijn haren (ze is geen kapster van beroep).
Ze komen bij je thuis of je gaat naar de mensen toe.
De klanten zijn meestal in mensen in de buurt of niet ver er buiten.
Ja, ik weet dat het niet mag, ga ze niet opgeven bij de belastingdienst, die mensen moeten het zelf weten.
En nee, ik ben geen klant van ze want mijn partner knipt mijn haren (ze is geen kapster van beroep).
vrijdag 23 augustus 2013 om 09:24
Ik ben kapster! Echt een harstikke leuk beroep, als je het mij vraagt.
Ik werk ook parttime, zo'n 24 uur per week.
Maar wel áltijd de zaterdag. Dit zul je echt moeten willen want ze willen je overal op de zaterdagen hebben, als je dit weigert zul je echt niet aangenomen worden.
Verder is kapster lichamelijk wel ontzettend zwaar en word het vaak onderschat door iedereen. Kapper is niet voor iedereen weggelegd maar daar komen ze vaak pas achter als ze in de opleiding zijn. Verder is het hartstikke veel trainen, en nog eens trainen. En het is een harde wereld. Hier moet je echt tegen kunnen. Verder: het zal jaren duren voor je het knippen echt onder de knieën heb, avondopleidingen van een jaar of dergelijke zijn echt geen goede opleidingen. Je kan eens op ROC scholen kijken in je buurt, of particulier. Dit zijn de beste opleidingen deze duren gemiddeld 3 jaar. De opleiding zijn wel ontzettend prijzig! zeker particulier dat is haast niet te doen, betaal je gemiddeld 7 á 8000 euro.
Ik vind het wel een leuk beroep. Succes!!
Ik werk ook parttime, zo'n 24 uur per week.
Maar wel áltijd de zaterdag. Dit zul je echt moeten willen want ze willen je overal op de zaterdagen hebben, als je dit weigert zul je echt niet aangenomen worden.
Verder is kapster lichamelijk wel ontzettend zwaar en word het vaak onderschat door iedereen. Kapper is niet voor iedereen weggelegd maar daar komen ze vaak pas achter als ze in de opleiding zijn. Verder is het hartstikke veel trainen, en nog eens trainen. En het is een harde wereld. Hier moet je echt tegen kunnen. Verder: het zal jaren duren voor je het knippen echt onder de knieën heb, avondopleidingen van een jaar of dergelijke zijn echt geen goede opleidingen. Je kan eens op ROC scholen kijken in je buurt, of particulier. Dit zijn de beste opleidingen deze duren gemiddeld 3 jaar. De opleiding zijn wel ontzettend prijzig! zeker particulier dat is haast niet te doen, betaal je gemiddeld 7 á 8000 euro.
Ik vind het wel een leuk beroep. Succes!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
vrijdag 23 augustus 2013 om 09:38
Ik denk dat je leeftijd heel erg belangrijk is! Wanneer je 25 bent en je begint net zal het een behoorlijke puzzel zijn om werk te vinden! Je ben dan te duur! Dus gaan ze liever voor een meisje van 18!
Ik ben nu 28 en al kapster vanaf me 15e! Leuk beroep maar wel keihard! Je staat met allemaal meiden in een ruimte en nix is zo lastig als 5 kippen in 1 hok!! Ik zit vanaf februari thuis en ik word ook nergens meer aangenomen! Al solliciteer ik me een slag in de rondte!! Ik heb het sinds een maandje opgegeven!!
Voor de bazen is kwaliteit niet meer belangrijk(dat leren ze je wel) maar bij hun gaat het om wat je kost in de maand!!
Kortom ik heb hele leuke jaren gehad in het vak al heb ik er nu een bittere nasmaak aan!!!!!
Ik ben nu 28 en al kapster vanaf me 15e! Leuk beroep maar wel keihard! Je staat met allemaal meiden in een ruimte en nix is zo lastig als 5 kippen in 1 hok!! Ik zit vanaf februari thuis en ik word ook nergens meer aangenomen! Al solliciteer ik me een slag in de rondte!! Ik heb het sinds een maandje opgegeven!!
Voor de bazen is kwaliteit niet meer belangrijk(dat leren ze je wel) maar bij hun gaat het om wat je kost in de maand!!
Kortom ik heb hele leuke jaren gehad in het vak al heb ik er nu een bittere nasmaak aan!!!!!