Werk & Studie alle pijlers

kerstkaarten (zakelijk)

17-10-2017 15:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar nemen het aantal papieren kerstkaarten dat we ontvangen af. Toch is onze directeur nog altijd verknocht aan de traditie. Ik vind het persoonlijk onzin/uit de tijd/milieubelastend/duur/... en zie de toegevoegde waarde niet meer zo. Ook vind ik het een rot klusje om de kaarten uit te zoeken, want er heeft altijd wel iemand iets over te mopperen.

Als alternatief wil ik de klanten een mooi opgemaakte mail sturen met beste wensen.

Wat denken jullie ? Is dit te informeel ? Welke argumenten zou ik kunnen aandragen om mijn directeur te overtuigen ?

Eigenlijk wil ik ook af van de stomme flessen wijn als eindejaarsgeschenk, maar 1 battle (bottle) at a time :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-10-2017 19:15
Vanuit het zakelijk aspect ben ik erg nieuwsgierig in welke branche dit zo goed ontvangen wordt.
Uitgeverijen en andere boekenvakkers.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
wij hebben het beleid, dat ´kerst´geschenken verzameld worden en verloot onder het personeel.
Ik krijg vaak dingen die op kunnen, zakje pepernoten/kerstkransjes/paaseitjes etc. Die zet ik op een schaal bij de koffie.
Toch zie ik zo vaak, managers met flessen wijn onder de jas wegglippen. Zo flauw. Dus alleen daarom al: doe maar geen flessen wijn etc. Worden mensen hebberig van
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2017 12:49
wij hebben het beleid, dat ´kerst´geschenken verzameld worden en verloot onder het personeel.
Ik krijg vaak dingen die op kunnen, zakje pepernoten/kerstkransjes/paaseitjes etc. Die zet ik op een schaal bij de koffie.
Toch zie ik zo vaak, managers met flessen wijn onder de jas wegglippen. Zo flauw. Dus alleen daarom al: doe maar geen flessen wijn etc. Worden mensen hebberig van
Sneu vind ik dat.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Een fles wijn als relatie/kerstgeschenk voor klanten kun je origineler maken door een eigengemaakt etiket op wijnfles (zo digitaal te bestellen en naar klant toe te sturen als je dat wilt maar je kunt het ook gewoon naar eigen bedrijf sturen om het persoonlijk te brengen) Maak er 1 van een foto van het bedrijf en voor kerst kun je daar fijne feestdagen bij zetten en dan kun je daarvan het aantal flessen bestellen wat je nodig hebt.
Zo kun je ook de kerstgroet+cadeau combineren,kost niet veel en eens wat anders.
Ik weet een landelijke keten die dat doet ik weet niet of ik hier reclame voor mag maken (spam) dus je mag een PB sturen voor de naam en prijs.
lilalinda schreef:
18-10-2017 12:49
wij hebben het beleid, dat ´kerst´geschenken verzameld worden en verloot onder het personeel.
Ik krijg vaak dingen die op kunnen, zakje pepernoten/kerstkransjes/paaseitjes etc. Die zet ik op een schaal bij de koffie.
Toch zie ik zo vaak, managers met flessen wijn onder de jas wegglippen. Zo flauw. Dus alleen daarom al: doe maar geen flessen wijn etc. Worden mensen hebberig van
Als het beleid is dat geschenken verloot moeten worden dan is het diefstal als een manager het maar zo meeneemt naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
18-10-2017 12:57
Als het beleid is dat geschenken verloot moeten worden dan is het diefstal als een manager het maar zo meeneemt naar huis.
klopt, maar tja ´diefstal´ vinden ze dan weer zo´n groot woord, voor een vergissinkje...
yoshe schreef:
17-10-2017 20:19

Of doneer het geld aan een goed doel. Dát blijft wel hangen bij je klanten en scoor je punten mee.
Dat is maar de vraag, goede doelen zijn fiscaal aftrekbaar. Het ligt aan de commerciele schaal waarin een bedrijf zit hoe dit in de smaak valt.
Alle reacties Link kopieren
Brengt inderdaad niet het beste boven in mensen, die geschenkjes - stom toch dat sommigen zich zo laten kennen over zo iets kleins. Van de grotere organisaties krijgen we ook te horen dat het simpelweg niet mag. Omdat het een zweem van omkoperij met zich meebrengt. Al denk ik niet dat iemand zich door een fles wijn laat beïnvloeden.

Ik heb op een vorige baan, waar grotere geschenken aan de orde waren, wel eens een mail gekregen met het privé-adres van een medewerker, met het verzoek om het daar maar af te zetten - anders ging het in de loterij pool. Triest.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven