Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket 2018

09-12-2018 13:51 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat het er nog niet is, dus bij deze. Wat zat er in jouw pakket?

Ik heb voor mijn medewerkers pakket 41 van de Makro gekocht :)

( https://www.makrokerstpakketten.nl/kers ... oduct/436/ )
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zo'n markt om zelf je spullen bij elkaar te zoeken lijkt me superleuk. Maar ik ben overal blij mee hoor, een oldskool pakket, bon, boek, wat dan ook. Alleen het feest waar ze nu voor kiezen is voor mij niet zo handig, maar ik snap wel waarom ze het doen.
Tjezus, wat vals
Mooi pakket Jolly! Wij hebben volgende week een kerstmarkt waar we zelf een kerstpakket mogen uitzoeken. Ik ga waarschijnlijk voor een lekker wijntje, kaasjes, etc..
dianaf schreef:
09-12-2018 15:50
Een keer ergens in een paraplubak achterlaten met een kaartje eraan waarop staat: Neem mij mee, dan wordt je niet nat!

Boomstam? Wat moest je daar dan mee doen? Is het zo'n ding dat je buiten moet/kunt branden?
Om buiten te branden. Maar die mogelijkheid hadden we bij ons thuis helemaal niet. Binnen stond ie gigantisch in de weg en niemand die hem wilde adopteren. :facepalm: Inmiddels kan ik er om lachen, maar destijds ...
Op mijn werk hebben we altijd een feest met eten waarbij je je kerstpakket op kan halen. Dit is altijd zo traditioneel kerstpakket.

Bij mijn man hebben ze kerstontbijt en afgelopen jaar ook een traditioneel kerstpakket. Zal dit jaar denk ik ook zijn.

We hebben niets te klagen wat dat betreft.
JollyRider schreef:
09-12-2018 13:58
Ik krijg er zelf ook geen. Zou het je, juist in de bijstand, wel van harte gunnen
Dat vind ik altijd een beetje een gekke uitspraak. Hoezo zou je mensen in de bijstand een kerstpakket gunnen? Ze werken toch niet? Een kerstpakket krijg je als je werkt.
Isabellarose- schreef:
10-12-2018 07:14
Dat vind ik altijd een beetje een gekke uitspraak. Hoezo zou je mensen in de bijstand een kerstpakket gunnen? Ze werken toch niet? Een kerstpakket krijg je als je werkt.
Wil niet zeggen dat je geen nuttige dingen doet hè. Zo'n pakket kan hartstikke welkom zijn, juist als extraatje als je weinig te besteden hebt zoals mensen in de bijstand.
Hier nog geen idee, werk er nu bijna een jaar dus vorig jaar was ik er nog niet. Collega' s gaven aan dat het meestal een leuke kerstbonus is bij je salaris dus ben benieuwd.
Verder werken wij veel met eigenaren en bedrijven dus kluisje heeft al meerdere keren volgezeten (vvv bon van €25, fles wijn, knuffel voor zoon, chocolaatjes enz)

Man krijgt meestal een traditioneel kerstpakket.
Ik krijg normaal nooit een pakket want ja uitzendbureau en dus geen vaste locatie. Maar ik ben deze weken wel bij een locatie aan het werk die kerstpakketten uitdeelt en die me ook al een royaal sint pakket gegeven hebben ( ze zijn er erg strikt in dat iedereen er een krijgt ), dus ik zal geheid ook een kerstpakket krijgen.
Ze hadden een ruime voorraad sint pakketten ingeslagen dus ik neem aan dat ze dat met kerst ook doen.
Volgens collega zal ik zeker niet overgeslagen worden. Zou ook wel eens leuk zijn, om ook wat te krijgen. Als uitzendkracht wordt je altijd maar overgeslagen met dit soort dingen.

Oke ik krijg wel eens taart aangeboden en een keer op mijn verjaardag kreeg ik mijn eigen taart ( daar werkte ik toen praktisch vast ) maar verder vis je vaak achter het net dus ik ben allang blij als ik wat krijg. Ik ben benieuwd wat er in zal zitten.
Vroeger bij mijn oude baas kreeg ik meestal gewoon 50 euro cash met de kerst, dat vond ik ook altijd een leuk extraatje. Kon ik weer wat cadeaus van kopen.
Wauw jolly! Jij hebt iets tofs uitgezocht 👍🏻 Leuk met die placemats.

Wij krijgen elk jaar een prachtig Frankrijk-wijn-pakket die door mijn baas persoonlijk is samengesteld bij de leverancier in Frankrijk! Hij gaat er speciaal voor op ‘kerstpakketvakantie’ haha. Wijn, wijngids en eetbare verrassingen. Meestal heerlijk, en ik vind het heel tof dat hij er persoonlijk zoveel aandacht aan besteedt. Ik hoop dat hij dit zo blijft doen :)

Zelf heb ik dit jaar een verrassings-kerstpakket gemaakt voor mijn vriendin die zelfstandige is. En nooit een kerstpakket krijgt. Man, kind en ik hebben allemaal dingen uitgezocht die ze zeker lekker en leuk zal vinden. En de doos mooi verpakt op de post gedaan. Jammer dat we haar verraste gezicht niet kunnen zien als ze het pakket deze week krijgt :proud:
Ja nou ja ik vind dat de bijstand niet leuk hoeft te zijn. Het is een tijdelijk sociaal minimum. Een vangnet voor als het even niet wil allemaal. Maar het hoeft van mij ook weer niet beloond te worden met kerstpakketten. Want het hele idee van een kerstpakket is dat je werkgever je wat geeft als beloning voor gedane arbeid. Ik word een beetje recalcitrant van die knuffelmaatschappij waar continu maar spullen moeten worden gekocht of gedoneerd voor de minderbedeelden onder ons.
Zo krijg je deze doelgroep nooit van de bank af! (uitzonderingen daargelaten hoor, ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar ik merk dat ik er wat van vind dat hier in elke grote supermarkt je van alle boodschappen 2 kunt kopen waarvan er 1 naar de voedselbank gaat voor de kerstpakketten van de uitkeringsgerechtigden. Ik ken helaas teveel mensen die elk jaar weer denken dat ze daar recht op hebben en dat neemt ieder jaar groteskere vormen aan. Ik vind daar wat van)
lollypopje schreef:
09-12-2018 16:13
dan geef je het weg aan de buren of iemand die er wel blij van word.
Precies. Loop een verzorgingshuis oid binnen en geef het daar aan de balie af. Is het zo op.
Niet iedereen in de bijstand zit thuis te niksen hoor. Ik werk gewoon maar kom niet aan het minimum vandaar dat ik aangevuld word tot bijstandsniveau. Meer werken gaat niet voor mij. Maar ik werk dus wel gewoon elke week, ik maak alleen niet genoeg uren.
Isabellarose- schreef:
10-12-2018 08:29
Ja nou ja ik vind dat de bijstand niet leuk hoeft te zijn. Het is een tijdelijk sociaal minimum. Een vangnet voor als het even niet wil allemaal. Maar het hoeft van mij ook weer niet beloond te worden met kerstpakketten. Want het hele idee van een kerstpakket is dat je werkgever je wat geeft als beloning voor gedane arbeid. Ik word een beetje recalcitrant van die knuffelmaatschappij waar continu maar spullen moeten worden gekocht of gedoneerd voor de minderbedeelden onder ons.
Zo krijg je deze doelgroep nooit van de bank af! (uitzonderingen daargelaten hoor, ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar ik merk dat ik er wat van vind dat hier in elke grote supermarkt je van alle boodschappen 2 kunt kopen waarvan er 1 naar de voedselbank gaat voor de kerstpakketten van de uitkeringsgerechtigden. Ik ken helaas teveel mensen die elk jaar weer denken dat ze daar recht op hebben en dat neemt ieder jaar groteskere vormen aan. Ik vind daar wat van)
Ik geloof dat je een wat vertekent beeld hebt van wat de bijstand nu echt precies inhoud. Dat “geknuffel” is nodig omdat mensen het met de bijstand niet redden. Is dát even treurig als je geen andere optie hebt! Dat “van de bank af” is zo’n klote vooroordeel. Per jaar kost de hypotheekrenteaftrek meer dan meerdere uitkeringen BIJ ELKAAR. Maar daar hoor je niemand over. (Overigens heb ik een prima inkomen, geen bijstand, maar word ik heel kriebelig van mensen die denken dat de bijstand gratis geld is, zonder de problematiek er achter te zien.
Isabellarose- schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Had ik maar moeten werken. En alleen mensen die werken hebben ergens recht op.

En waarom ik in de bijstand zit, gaat niemand wat aan.
Isabellarose- schreef:
Ik vind het dan weer geen enkel probleem dat jij dat een beetje gek vindt. Ik heb enig inzicht in hoe zwaar je het kan hebben in de bijstand, en ik gun mensen dan wel een klein momentje van overbodige luxe. Dat je meestal alleen een kerstpakket krijgt als je werkt weet ik. Dat jij kennelijk denkt dat daar een soort natuurwet aan ten grondslag ligt vind ik best komisch.
(Dead Kennedys)
Isabellarose- schreef:
Ja nou ja ik vind dat de bijstand niet leuk hoeft te zijn.
Dat lukt vrij goed in Nederland.

Ik vind overigens weer iets van mensen die een maaskei hebben op de plek waar een hart hoort te zitten. Zo vinden we allemaal wel wat.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
10-12-2018 10:25

Ik vind overigens weer iets van mensen die een maaskei hebben op de plek waar een hart hoort te zitten. Zo vinden we allemaal wel wat.
Ik kom even uit de meeleesstand om me van harte bij je aan te sluiten, JollyRider.
blue as ice
ijsblauw schreef:
10-12-2018 10:42
Ik kom even uit de meeleesstand om me van harte bij je aan te sluiten, JollyRider.

Idem. ❤️ Voor de maaskei opmerking.
Isabellarose- schreef:
Wat een bijzondere opmerking zeg. Ik werk en krijg een kerstpakket. Allemaal spullen die ik niet nodig heb (en ook niet wil). Ik geef mijn pakket altijd aan iemand die op het minimum zit. Diegene is er dolgelukkig mee. De werkende mensen onder ons kunnen meestal zelf wel die knabbels en wijntjes betalen. Juist degenen die het minder hebben doe je er echt een plezier mee. En waarom zou iemand met een uitkering niet een klein mazzeltje mogen hebben. Bah, ik word hier naar van.
Issabella-rose heeft gewoon gelijk.
En die toeslagen wat je krijgt in de bijstand, en je hoeft geen belasting betalen. Bijstand is super.

Sarcasme modus uit
JollyRider schreef:
10-12-2018 10:25

Hou toch op! Weet je hoe een uitkering er in centraal Afrika uitziet?

Die bestaat niet!

Mensen hebben het hier vaak veel te goed.

En ja ik ben even heel erg sarcastisch. Maar laten we het zo zeggen dat ik even een heul slechte ervaring hiermee achter de rug heb. Het is persoonlijk dus!
Tamago schreef:
09-12-2018 14:10
Ik zou eerlijk gezegd niet zo blij zijn met pakket 41. Ik wil dingen die ik op kan eten of verbruiken. Anders zit je weer met een extra keukenapparaat (heb al een grill) en afwijkend (glas)servies. Heb al niet veel ruimte ... man kreeg vorig jaar een soort boomstam, daar moesten we nog speciaal voor naar de stort rijden. Kostte nog geld ook. Niemand wilde het hebben.

Sorry TO!
eens
Madrid87 schreef:
10-12-2018 08:36
Niet iedereen in de bijstand zit thuis te niksen hoor. Ik werk gewoon maar kom niet aan het minimum vandaar dat ik aangevuld word tot bijstandsniveau. Meer werken gaat niet voor mij. Maar ik werk dus wel gewoon elke week, ik maak alleen niet genoeg uren.
Ik hoor altijd: meer werken gaat niet voor mij of: ik kan niet meer uren krijgen, of ik ga toch niet werken voor de kinderopvang of ik ga toch geen vakken vullen!

Iedereen heeft een persoonlijk verhaal. I get that! Maar er zijn er wel een heleboel die het voor de eerlijke hardwerkende mens verzieken.
Tuurlijk zit er van alles achter en moet je het in perspectief zien. Ik ben geen monster ofzo. Mijn mening is deze week alleen een beetje aan gruzelementen geslagen door persoonlijke ervaringen.
Verder is een socialedienst uitkering wat anders dan een ww of wia of wajong. Ik vind daar echt wezenlijk verschil tussen zitten.
Opmkeringen als: ik kan niet werken vind ik altijd een lastige. Want kan niet ligt soms letterlijk op het kerkhof
Isabellarose- schreef:
10-12-2018 11:38
Hou toch op! Weet je hoe een uitkering er in centraal Afrika uitziet?

Die bestaat niet!

Mensen hebben het hier vaak veel te goed.

En ja ik ben even heel erg sarcastisch. Maar laten we het zo zeggen dat ik even een heul slechte ervaring hiermee achter de rug heb. Het is persoonlijk dus!
Ik ben vrij goed op de hoogte van de situatie in Oost-Afrika, dankzij eigen waarneming en via een bevriende relatie die daar enorm veel doet aan hulp. Omdat hij dat belangrijker vindt dat in Nederland rijk worden. Gek, maar die mensen bestaan.

Voor mij is het ook persoonlijk overigens. Ik betaal een aanzienlijk deel van mijn inkomen als bijdrage aan die bijstandsuitkeringen waar jij kennelijk zoveel moeite hebt. Daarnaast besteed ik een aanzienlijk deel van mijn vrije tijd aan mensen in moeilijke situaties. Dus ja, voor mij is dit persoonlijk.

Vertel eens over je slechte ervaring, delen van leed werkt vaak beter dan sarcastisch en harteloos tekeer gaan. Probeer het eens!
(Dead Kennedys)
wij geven personeel een bol.com cadeau bon voor 100,- en een kerstpakket twv +/- 25,- erbij voor de leuk ;-) want enkel ene bon geven vind ik stom..

het kerstpakket is altijd met enkel eten en geen nonfood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven