Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket 2018

09-12-2018 13:51 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat het er nog niet is, dus bij deze. Wat zat er in jouw pakket?

Ik heb voor mijn medewerkers pakket 41 van de Makro gekocht :)

( https://www.makrokerstpakketten.nl/kers ... oduct/436/ )
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik krijg niks, man heeft zelf een pakket mogen kiezen. Met een mooi plaid en etenswaren.
Van de etenswaren gaat een deel via school van de kinderen naar de voedselbank.

Ik heb overigens jaren terug ook in de bijstand gezeten als alleenstaande ouder. En ik werd gewoon gedwongen om 32 uur per week te werken hoor, onbetaald, met behoud van uitkering.
Het werk was heerlijk, en ik genoot ervan om er even uit te zijn. Maar dat bijstand gewoon je handje ophouden is is naar mijn ervaring echt niet zo hoor.

Ja ik ken er wel wat die niks hoeven doen. Die gaan overal tegen in, vragen overal uitstel over, werken tegen. En die mogen thuis blijven.

Dat was het ergste van de bijstand. De brutale mensen hoefden niet te doen wat ik deed. Alleen omdat hun niet net zoals ik gewoon doen wat van ze verwacht werd. En dan heb ik het puur over die mensen die ik ken(de).
Ik woon in een land waar geen kerstpakketten gegeven worden.

Ik ontvang deze maand een mooie bonus bovenop mijn maandsalaris. Daarnaast heb ik een flinke cadeaubon van een bekende online winkel ontvangen en een bon om iets leuks mee te doen (dagje uit, weekendje weg etc.) als speciaal extraatje.
Wij krijgen voor het eerst in lange tijd een kerstpakket en mochten het zelf samenstellen.
Ik ben zelf altijd heel blij met een traditioneel pakket met hapjes etc. Daar heb ik hele leuke herinneringen aan van toen ik nog klein was. Samen met mijn vriend pakken wij samen onze kerstpaketten uit :hello:

Het was ook een optie om je kerstpakket te doneren maar dat heb ik niet gedaan. Ik zie het echt als cadeau aan mijzelf en ik heb het hele jaar hard gewerkt inclusief de nodige stress.

Dat wil niet zeggen dat ik mensen in de bijstand niet ook iets gun. Ik ben zelf (een aantal jaren) opgegroeid in de bijstand. En na hard werken kwam mijn moeder daar weer uit. Als ik iemand zou kennen die iets kan gebruiken zou ik het liever zelf geven. Dan zie je ook meteen het resultaat. Liever dan dat het op de grote hoop gaat en het misschien wel naar mensen gaat die misbruik van de regeling maken.

Wat ik wel een leuke actie vindt is het doneren van een kerstdiner aan o.a. daklozen via Jumbo.

Maargoed dit topic gaat over kerstpaketten; mijn vriend krijgt waarschijnlijk een standaardpakket en ik heb een pakket gemaakt met hapjes en wat spulletjes.
guppekop schreef:
10-12-2018 11:44
wij geven personeel een bol.com cadeau bon voor 100,- en een kerstpakket twv +/- 25,- erbij voor de leuk ;-) want enkel ene bon geven vind ik stom..

het kerstpakket is altijd met enkel eten en geen nonfood.
Ik zou er blij mee zijn!
Fishie44 schreef:
10-12-2018 11:58
Wij krijgen voor het eerst in lange tijd een kerstpakket en mochten het zelf samenstellen.
Ik ben zelf altijd heel blij met een traditioneel pakket met hapjes etc. Daar heb ik hele leuke herinneringen aan van toen ik nog klein was. Samen met mijn vriend pakken wij samen onze kerstpaketten uit :hello:

Het was ook een optie om je kerstpakket te doneren maar dat heb ik niet gedaan. Ik zie het echt als cadeau aan mijzelf en ik heb het hele jaar hard gewerkt inclusief de nodige stress.

Dat wil niet zeggen dat ik mensen in de bijstand niet ook iets gun. Ik ben zelf (een aantal jaren) opgegroeid in de bijstand. En na hard werken kwam mijn moeder daar weer uit. Als ik iemand zou kennen die iets kan gebruiken zou ik het liever zelf geven. Dan zie je ook meteen het resultaat. Liever dan dat het op de grote hoop gaat en het misschien wel naar mensen gaat die misbruik van de regeling maken.

Wat ik wel een leuke actie vindt is het doneren van een kerstdiner aan o.a. daklozen via Jumbo.

Maargoed dit topic gaat over kerstpaketten; mijn vriend krijgt waarschijnlijk een standaardpakket en ik heb een pakket gemaakt met hapjes en wat spulletjes.
Zo sta ik er ook in. Als je naar de mensen in je omgeving kijkt zie je wat die nodig hebben en is het goed om daarop in te kunnen spelen.
Zo ontving ik ooit (toen mijn kinderen nog klein waren en ik nog heel weinig geld verdiende) van een familielid 100 euro op mijn bankrekening voor de kerst. (Ze hadden aan mijn ouders mijn rekeningnummer gevraagd.) Dat vond ik superlief en kon ik ook erg waarderen.
Zelf zou ik ook zoiets doen als je weet dat een naast dat goed kan gebruiken.
apiejapie schreef:
09-12-2018 14:43
En wat vinden de medewerkers ervan? Ik geef en doe al veel voor goede doelen. Zou het jammer vinden als mijn potje voor een kerstpakket naar een goed doel zou gaan, als dat niet overlegd zou worden.
Het idee komt bij de ons vandaan en de bedrijfsleiding heeft dat overgenomen.
Over een week krijg ik een verrassingspakket van een boerenlandwinkel. Inhoud is een mix van kaas, fruit, jam, wijn & koek. En tijdens het uitmesten van een lade zojuist gevonden: een Bijenkorf cadeaubon uit mijn kerstpakket van vorig jaar. Stiekem vind ik het pakket van de lokale boer leuker dan de Bijenkorf bon :-D
Ik krijg er 2 dit jaar.
Van detacheringsbureau meestal een bol.com bon
Van opdrachtgever volgende week ophalen
Dan van een relatie 2 flessen wijn gekregen.
Hier nogal afgezaagd elk jaar hetzelfde (werk in de voedingsmiddelenbranche) : een selectie uit eigen gamma met een fles wijn. Het gaat wel altijd op maar ik zou een echte verrassing ook wel leuk vinden.
Zo zie je maar - we zijn eigenlijk te verwend en het is niet gauw goed.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik woon in een land waar geen kerstpakketten gegeven worden. Er wordt voor Kerst een "feestavond" gehouden voor de afdeling (een man of 100), met daarvoor een eigen bijdrage voor het diner (en alcoholische consumpties ook apart afrekenen graag). Met mijn Nederlandse bril op ziet het er maar armoedig uit, maar collega's klagen niet, dus het zal niet ongewoon zijn.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Isabellarose- schreef:
10-12-2018 11:38
Hou toch op! Weet je hoe een uitkering er in centraal Afrika uitziet?

Die bestaat niet!

Mensen hebben het hier vaak veel te goed.

En ja ik ben even heel erg sarcastisch. Maar laten we het zo zeggen dat ik even een heul slechte ervaring hiermee achter de rug heb. Het is persoonlijk dus!
Google eens op de term Projectie :idee:
Wat een leuk pakket Jolly!

Hier verwacht ik niet heel veel, met Sinterklaas een chocoladeletter gekregen. Maar het bedrijf loopt niet heel erg lekker dus als we al iets krijgen is het een flesje wijn gok ik.
Man krijgt waarschijnlijk een bol.com bon oid. En eerst hebben we nog een etentje daar.
Op díé fiets!
Ik heb mijne net mee mogen nemen! Vind hem nog best leuk ook. Heel groot pakket met: een grote leuke rugzak, kerstdecoratie en veel eten zoals koekjes, snoepjes, soep, cakemix, marshmellows, nootjes, kaasdip, chips en druivensap. Van mijn tweede werk moet ik er ook nog een krijgen, dus ben benieuwd welke ik leuker vind :D
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/202360/T ... in-Oldambt

Afgelopen week bracht RTV Noord het nieuws dat de Dag van de Minima in de gemeente Oldambt niet doorgaat omdat er te weinig vrijwilligers zijn om de dag op poten te zetten. Het is de tweede keer sinds 2010 dat de dag niet georganiseerd wordt.

Voor de VCP reden om in actie te komen. 'Wij zijn sinds vanmorgen 08.00 uur aan het bellen met alle partijen om hierover te praten. Op dit moment is er al een meerderheid voor dit initiatief. Een paar partijen hebben vanavond nog een vergadering, maar ik ga er vanuit dat elke partij hier aan mee wil werken', zegt Kenter.

De partijen willen een bedrag van 51.000 euro onttrekken aan de algemene reserve. Dat moet genoeg zijn voor het maken van in totaal 1500 pakketten.

Kerststol en rolletjes
Alle details over het kerstpakket moeten nog bekend gemaakt worden, maar Kenter geeft alvast een tipje van de sluier: 'Er zitten onder andere een kerststol en rolletjes met slagroom in het pakket.'

Kenter gaat nog even door: 'En er komt ook een waardebon, die te besteden is bij een supermarkt. Die spullen komen allemaal in een tas die mensen kunnen hergebruiken.'

Zelf inpakken
De raads- en commissieleden van de politieke partijen in de gemeente steken allemaal hun handen uit de mouwen om de pakketten te maken. Een exacte inpakdatum is nog niet bekend, maar het moet aankomende week gebeuren. 'Iedereen is welkom om ons mee te helpen', zegt Kenter.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier nog niets binnen, waarschijnlijk volgende week.

Vermoedelijk krijg ik een code. Mijn vorig jaar daarmee bestelde verrassingspakket is nooit aangekomen. Verstuurd met de verkeerde bezorgdienst (???hoe???) en nooit meer teruggevonden.

Uiteindelijk na klacht indienen (via de baas) wel iets anders gekregen, maar "kerstpakketten" hadden ze niet meer. Hoezo niet? Je bent een f*cking groothandel. Stuur een vakkenvuller even de zaak rond met een lege doos...

Ik denk dat ik dit jaar maar voor een boekenbon ga, als het weer zo'n code is.

Man krijgt waarschijnlijk een code om lokaal een bon te kunnen besteden. Niet echt handig, het is praktischer om iets op mijn bol-account te kunnen storten.
Ik heb net voor iedereen op kantoor een Rocketbook besteld.
https://getrocketbook.co.uk/
Huh? Dat doen ze bij ons niet. Is dat enkel in NL of ook in BE?
agnesm schreef:
11-12-2018 00:03
Wasda??
Vorig jaar konden wij ervoor kiezen ons pakket te doneren aan de voedselbank of zelf houden. Hoewel veel mensen bij ons altijd ‘mopperen’ over de saaie, voorspelbare pakketten, was ik de enige die hem gedoneerd had.

Dit jaar konden we kiezen uit verschillende pakketten, een mooie koptelefoon en andere cadeaus (die ik alweer vergeten ben) of een donatie voor de Ocean’s Cleanup (als ik de naam goed heb, tegen de plastic soep in ieder geval).
Ik heb nog getwijfeld tussen de koptelefoon of de donatie, maar heb uiteindelijk toch de donatie gedaan, een koptelefoon koop ik toch liever in een winkel waar ik hem kan uitproberen.
agnesm schreef:
11-12-2018 00:03
Dat vind ik echt een gaaf kado. Zou dit niet zo snel zelf aanschaffen maar wel ontzettend leuk om te krijgen want ik zou het ook gebruiken.
Wij krijgen via het loonstrookje 50 euro extra en de beste wensen. Iets minder feestelijk, maar wel altijd leuk en welkom.
Bij mijn vorige werkgever heb ik in tien jaar tijd nooit iets gekregen, nog niet eens een zakje kerstchocolade ofzo; dat vond ik echt wel knieperig.

Bij mijn nieuwe werk is het wel anders: we krijgen meestal iets lekkers met Pasen en Sinterklaas, en dit jaar een etentje met kerst en misschien nog wel iets erbij, dat weet ik nog niet.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik heb echt een super pakket gekregen vol met eten waar ik super blij mee luste 3 dingen niet die zijn naar een vriendin de rest eet ik zelf op
Ik heb weer zon stomme tinteling. Vorig jaar koos ik een lokaal goed doel maar dit keer ga ik voor een Efteling tegoedbon omdat ik daar in januari toch heen moet.
Tintelingen, daarmee kun je toch een telefonische aurareading krijgen, of een cursus kutjekleien volgen?

Volgens mij is een VVV-bon of een boekenbon toch echt het meest praktische. Ze hoeven niet binnen een maand besteed/aangevraagd te zijn en je kunt ze altijd doorgeven aan een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven