Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket

11-12-2019 06:46 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer bijna zover. De jaarlijkse traditie van het kerstpakket. Voor sommige mensen een prettige en welkome aanvulling voor de kerst, voor andere een ergenis vanwege de oubolligheid, nutteloosheid, verspilling etc.
Krijg jij een kerstpakket en hoe vind je het pakket?
Bij het bedrijf waar ik nu werk is het pakket een " standaard" pakket, allerlei niet-gangbaar eten, meestal verpakt in een tas, kistje, doos. Bij een vorige werkgever was het heel uitgebreid, zelfs overdreven.
Wij geven meestal één of beide pakketten weg aan iemand die het beter kan gebruiken.
f1823 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 06:47
Reden: Typo
0.35% gewijzigd
Een bol.com bon, vind het stiekem wel jammer. Ik vond het altijd leuk om pakketten uit te pakken met dingen die ik normaal niet zelf zou kopen. Maar ja, voortaan toch zelf maar ragoutbakjes kopen...
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen altijd van die standaard pakketten. Je weet wel, met een zak chips, pak chocolademelk etc. Ik zou juist blij zijn met een bol.com bon, dan kun je tenminste precies uitzoeken wat je zelf wil. De helft uit zo’n pakket gebruik je toch niet en/of zijn van slechte kwaliteit. De niet eetbare producten belanden hier altijd bij de kringloop. Zonde dus. Met een bon kun je het hele bedrag besteden aan iets dat je echt wil. En bij bol.com kun je al lang veel meer bestellen dan boeken.
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 07:11
16.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen een fashioncheque a 50 euro. Heel blij mee :-D
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen altijd kiezen uit een stuk of 10 opties, waaronder een standaard verrassingspakket. Er zat niks tussen dat ik wilde hebben, dus voor het pakket gegaan. Vooral omdat ik hou van de verrassing.
Inmiddels ontvangen en ben blij met mijn keuze. Er zitten alleen maar dingen in die ik lust en veel ook echt lekker vind.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik krijg hem deze werk. Ik vermoed net als voorgaande jaren een hoeveelheid punten om zelf iets uit te zoeken op een cadeausite.
Wij krijgen voor de zoveelste keer een tegoed te besteden bij een kerstwebshop met van die broodroosters, yogamatjes, oordoppen en ander spul van matige kwaliteit waar je voor veel meer dan het waard is die dingen moet kopen.

Mijn punten gaan naar een goed doel. Daar kun je gelukkig ook voor kiezen.
AnnabeldeDertiende schreef:
11-12-2019 07:16
Wij krijgen voor de zoveelste keer een tegoed te besteden bij een kerstwebshop met van die broodroosters, yogamatjes, oordoppen en ander spul van matige kwaliteit waar je voor veel meer dan het waard is die dingen moet kopen.

Mijn punten gaan naar een goed doel. Daar kun je gelukkig ook voor kiezen.
Dit dus. Ik ben er ook niet geweldig tevreden mee. Meestal doe ik dingen die op kunnen en wat naar het goede doel.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 07:22
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij weten het pas als we het krijgen, maar ze zijn nooit standaard ze pakken altijd wel uit met leuke en nuttige dingen.
-Darkside- schreef:
11-12-2019 07:17
Dit dus. Ik ben er ook niet geweldig tevreden mee. Meestal doe ok dingen doe op kunnen en wat naar het goede doel
Ik vind het zo fantasieloos. Komt ook omdat ik weet dat degene die het moet regelen er ook echt geen zin in heeft om er moeite voor te doen. Wat ik ook wel weer snap.

Niemand zit op die Chinese rotzooi te wachten en zo wel dan ligt het voor de helft bij de Action.
Man krijgt pakket met spullen van het concern. Ieder jaar weer dezelfde inhoud. Op zich allemaal dingen die we lekker vinden en op gaan. Alleen weer een tas...kom er nu al in om😂.

Zelf...geen idee. Wordt mijn eerste jaar bij nieuwe werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen ook al jaren zo'n puntenbon bij een groothandel. Alleen maar meuk, én bestellen vóór 31 januari, want anders is hij verlopen. Je kunt ze dus niet een paar jaar bewaren en "sparen " voor iets groters. Plus belabberde bezorgdienst, mijn "klassieke kerstpakket" is verkeerd verzonden (met Tante Pos naar een DHLpunt) en vervolgens in het niets opgelost.

Nieuwe nazenden kon niet, want niet meer voorradig. Hoezo niet? Je bent een groothandel, jaag iemand door de winkel en gooi een doos vol...

ik heb ook liever bol.com, drie jaar geldig en veel meer keuze.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit heel ondankbaar klinkt maar ik heb helemaal geen behoefte aan zo'n pakket. Mijn werkgever besteedt duizenden euro's aan dozen gevuld met matige kwaliteit spullen. Ik vind dat echt zonde van het geld.

Vriend krijgt altijd zo'n code waarmee hij zelf een cadeautje kan bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het volgende week ophalen. Dit wordt mijn eerste kerstpakket bij deze werkgever, dus ik ben benieuwd...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere werkgevers, en als ze (ongeveer) hetzelfde doen als de afgelopen jaren, dan kan ik komende week naar een mini-kerstmarktje om met muntjes bij de lokale ondernemers zelf cadeautjes uit te zoeken. Alle munten die over zijn worden omgezet in de lokale cadeaubon (wat dan een jaar geldig is). Van mijn tweede werkgever verwacht ik een tas met onze eigen merchandise. En mijn derde werkgever bedacht vorig jaar rond oud en nieuw dat een kerstpakket een leuk idee zou zijn (ook prima).

Mijn man werkt sinds begin dit jaar via een detacheerder bij een groot bedrijf. Als ik de chocoladeletters als voorteken mag zien, dan kunnen we daar nog wel wat leuks van verwachten.

Ik vind het idee van het kerstpakket heel leuk. Vind het ook geweldig om uit te pakken. En ga daarna alles wat we zelf niet gebruiken of wat we al hebben weer inpakken om aan andere mensen/gezinnen te geven die het minder hebben dan wij.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Man heeft het pakket gisteren gekregen. Hier ieder jaar het traditionele boodschappenpakket. Meestal zitten er maar 1 of 2 dingetjes in waarvan wij zoiets hebben van dat gaat echt echt niet op, ook niet bij familie, dit jaar een pak met ijskoffie. Als niet eetbaar ding zaten er theebekers in en vilten rendieronderzetters. De theebekers zijn prima, gewoon simpele theeglazen. De rendieronderzetters vind ik mwah. Al met al een prima pakket (al had ik een cadeaubon ook prima gevonden). Zelf krijg ik vaak een fles wijn (en dat drink ik niet, dus die geef ik weg)
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht zelf mijn kerstpakket uitzoeken bij de een kerstpakketten bedrijf.
Dus ik krijg alleen maar spullen die ik zelf leuk vindt.
Mijn vriend krijgt een verrassingspakket. Vindt ik ook altijd wel leuk om zo’n doos uit te pakken zonder dat je weet wat er in zit.
keuken1987 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 07:58
33.67% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Sinds ik niet meer werk mis ik de 'de spanning' van een kerstpakket wel.
Maar er was ook altijd veel kritiek, het is heel moeilijk om het iedereen naar de zin te maken.

Een ruime keuze bon is eigenlijk gauw goed.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
11-12-2019 07:58
Sinds ik niet meer werk mis ik de 'de spanning' van een kerstpakket wel.
Maar er was ook altijd veel kritiek, het is heel moeilijk om het iedereen naar de zin te maken.

Een ruime keuze bon is eigenlijk gauw goed.
Bij ons was ook veel kritiek , toen heeft de werkgever gezegd dat we per afdeling mogen beslissen hoe we het hebben willen met de pakketten. Sommige afdelingen doen gewoon cadeaubonnen. Ik vind dat je er niet over moet klagen , je krijgt zo iets gratis. Je kan nooit bij een bedrijf met bijna 200 mensen iedereen te vreden stellen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Tweede kerst bij huidige werkgever. Kregen vorig jaar een cadeaubon die we bij de zaak zelf mochten besteden. Enerzijds mooi goedkoop voor werkgever, anderzijds kan ik me niet voorstellen dat ik collega's heb die die bon niet opkrijgen bij ons in de winkel. Anders werk je voor de verkeerde werkgever. Zat wel een kaart bij met een videoboodschap, ingesproken door de hoogste "baas" van ‘t bedrijf. Jaren daarvoor kregen ze vaak gepersonaliseerde producten met hun naam erop. Vond 't wel jammer dat dat vorig jaar niet was.
Benieuwd wat we dit jaar krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een traditioneel pakket gekregen, het verschilt wel een beetje per jaar. Heel dingen die we toch nooit gaan gebruiken en een paar lekkere dingen zoals kerstkransen. Het meeste staat over 3 jaar nog in de voorraadkast en gooi ik uiteindelijk maar weg als het over de datum is. Ik had ook liever een bol.com bon of zoiets gehad.
De voorgaande jaren zat er in het pakket ook altijd wel een gebruiksvoorwerp zoals een goede snijplank, maar nu echt alleen maar eten waar we toch niks mee doen. Volgend jaar ga ik wel opperen om de keuze te kunnen maken voor een goed doel.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-12-2019 08:10
Ik heb een traditioneel pakket gekregen, het verschilt wel een beetje per jaar. Heel dingen die we toch nooit gaan gebruiken en een paar lekkere dingen zoals kerstkransen. Het meeste staat over 3 jaar nog in de voorraadkast en gooi ik uiteindelijk maar weg als het over de datum is. Ik had ook liever een bol.com bon of zoiets gehad.
De voorgaande jaren zat er in het pakket ook altijd wel een gebruiksvoorwerp zoals een goede snijplank, maar nu echt alleen maar eten waar we toch niks mee doen. Volgend jaar ga ik wel opperen om de keuze te kunnen maken voor een goed doel.
Kan je wat je niet gebruikt niet naar de voedselbank brengen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk weer geen kerstpakket, omdat het bedrijf een themafeest organiseert op een dure locatie. Lang niet iedereen gaat er heen (want werknemers verspreid over NL, en een band en wat hapjes) maar het bedrijf houdt vol met dat feest. Aan de optie van ‘om en om’ wordt geen gehoor gegeven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier verschilt het heel erg - ik heb een paar jaren een code gekregen waarmee je uit verschillende bonnen een keuze kan maken. Hier ben ik altijd heel erg blij mee, want er staan genoeg dingen op mijn verlanglijst. Maar ik blijk hiermee een van de weinigen te zijn, want HR kan precies zien hoeveel van de codes zijn gebruikt en moest iedere keer een reminder sturen om de bonnen te gebruiken voor de vervaldatum.

Vorig jaar een pakket met allerlei producten uit de regio. Leuk idee, maar de meeste van de producten in mijn pakket waren over de datum..
anoniem_649f26328f10d wijzigde dit bericht op 11-12-2019 09:00
0.63% gewijzigd
Voorheen kregen we altijd een bon waarmee we op een site iets uit konden kiezen. Ik had toen voor een tijdelijk abonnement op een tijdschrift gekozen.

Ik heb vanmiddag een kerstborrel dus benieuwd of het nu hetzelfde is :P Ik hoop eigenlijk wel op een lekker pakket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven