Kind ziek - manager boos
dinsdag 28 november 2017 om 20:44
Advies gevraagd
Sinds zondagavond is een van mijn dochters ziek (8 maanden). Veel hoesten, verkouden en verhoging. Gisteren ging ze naar oma toe en konden man en ik gewoon werken. Aan het eind vd dag liet schoonmoeder weten dat het nog niet erg denderend ging. Omdat ze vandaag naar het kdv moest en oma een dagje weg zou zijn heb ik toen al mijn manager geappt (was 17:30 uur en hij zat nog in een meeting) om te zeggen dat mijn dochter nog verhoging had en ik daardoor mogelijk morgen niet kon komen werken / wellicht onverwachts weg zou moeten. Vannacht was een en al gespook en ja hoor, vanochtend verhoging. Ik belde daarom mijn manager om de situatie uit te leggen (dat ik dus niet naar het werk kon komen) Als reactie kreeg ik dat hij niet begreep waarom het bedrijf eronder moest lijden om het feit dat ik een ziek kind had. Toen ik uitlegde dat het biet anders kon omdat mijn schoonouders er niet zijn en het kdv niet akkoord gaat wanneer je een kind met koorts brengt, was zijn antwoord dat hij niet begreep waarom het altijd de vrouw moest zijn die dan voor het kind ging zorgen. Ik legde uit dat mijn man ook meerdere keren heeft ingesprongen maar ik hem dat niet kenbaar had gemaakt aangezien het dan al opgelost was. Hij sloot af met "dat ik dan maar voor mijn kind moest gaan zorgen". Ik voel me hier heel vervelend onder. Ik heb een kantoorbaan en werk in een team. We draaien allemaal veel overuren. Overigens kunnen we gewoon op de schijven en mail vanuit huis. Ik heb tussen de bedrijven door ook gewerkt. Tijdens het gesprek ook aangegeven dat ik de meest urgente zaken tussendoor zou oppakken.
Wat vinden jullie van de reactie van de manager en hoe had ik dit kunnen voorkomen denken jullie?
Sinds zondagavond is een van mijn dochters ziek (8 maanden). Veel hoesten, verkouden en verhoging. Gisteren ging ze naar oma toe en konden man en ik gewoon werken. Aan het eind vd dag liet schoonmoeder weten dat het nog niet erg denderend ging. Omdat ze vandaag naar het kdv moest en oma een dagje weg zou zijn heb ik toen al mijn manager geappt (was 17:30 uur en hij zat nog in een meeting) om te zeggen dat mijn dochter nog verhoging had en ik daardoor mogelijk morgen niet kon komen werken / wellicht onverwachts weg zou moeten. Vannacht was een en al gespook en ja hoor, vanochtend verhoging. Ik belde daarom mijn manager om de situatie uit te leggen (dat ik dus niet naar het werk kon komen) Als reactie kreeg ik dat hij niet begreep waarom het bedrijf eronder moest lijden om het feit dat ik een ziek kind had. Toen ik uitlegde dat het biet anders kon omdat mijn schoonouders er niet zijn en het kdv niet akkoord gaat wanneer je een kind met koorts brengt, was zijn antwoord dat hij niet begreep waarom het altijd de vrouw moest zijn die dan voor het kind ging zorgen. Ik legde uit dat mijn man ook meerdere keren heeft ingesprongen maar ik hem dat niet kenbaar had gemaakt aangezien het dan al opgelost was. Hij sloot af met "dat ik dan maar voor mijn kind moest gaan zorgen". Ik voel me hier heel vervelend onder. Ik heb een kantoorbaan en werk in een team. We draaien allemaal veel overuren. Overigens kunnen we gewoon op de schijven en mail vanuit huis. Ik heb tussen de bedrijven door ook gewerkt. Tijdens het gesprek ook aangegeven dat ik de meest urgente zaken tussendoor zou oppakken.
Wat vinden jullie van de reactie van de manager en hoe had ik dit kunnen voorkomen denken jullie?
dinsdag 28 november 2017 om 20:48
dinsdag 28 november 2017 om 20:51
Wie moet het zelf oplossen? Die baby?snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:49Jouw kind maak je nu zijn probleem en dat vindt hij vervelend. Los het zelf op.
Dus ja ik snap hem wel.
dinsdag 28 november 2017 om 20:53
Hoe dan?snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:49Jouw kind maak je nu zijn probleem en dat vindt hij vervelend. Los het zelf op.
Dus ja ik snap hem wel.
dinsdag 28 november 2017 om 20:53
Toch maar beter weer terug naar eenverdieners en huismoeders dan? Hoe moest TO dit oplossen? Die manager is een hork en helaas komt dit veel voor. Vervelend.snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:49Jouw kind maak je nu zijn probleem en dat vindt hij vervelend. Los het zelf op.
Dus ja ik snap hem wel.
dinsdag 28 november 2017 om 20:54
Wanneer je net als haar baas denkt en meent dat je het middelpunt van ieders leven bent dan kan ik me voorstellen dat je zo reageert, ja.snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:49Jouw kind maak je nu zijn probleem en dat vindt hij vervelend. Los het zelf op.
Dus ja ik snap hem wel.
dinsdag 28 november 2017 om 20:54
Nee To natuurlijk. Als er binnen een bedrijf een aantal vrouwen werken dan heb je als manager/ondernemer elke keer dit soort gedoe. Dat kan toch niet? De vanzelfsprekendheid waarmee ze dan thuis blijft vind ik ook ergerlijk.
Je wordt betaald voor arbeid te verrichten dat is vrijwillig maar niet vrijblijvend. Pa blijft wonderlijk nooit thuis want "dat kan niet" kul.
Ja en?
dinsdag 28 november 2017 om 20:55
Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. TO kan zelf ook ziek worden, haar man of een ander familielid kan zorg nodig hebben etc. En of ze nou hier verlof voor opneemt of om een dag te gaan winkelen, maakt niet zoveel uit lijkt me.
dinsdag 28 november 2017 om 20:56
Dit kost gewoon verlofuren hoor.snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:54Nee To natuurlijk. Als er binnen een bedrijf een aantal vrouwen werken dan heb je als manager/ondernemer elke keer dit soort gedoe. Dat kan toch niet? De vanzelfsprekendheid waarmee ze dan thuis blijft vind ik ook ergerlijk.
Je wordt betaald voor arbeid te verrichten dat is vrijwillig maar niet vrijblijvend. Pa blijft wonderlijk nooit thuis want "dat kan niet" kul.
Maar wat versta je nu precies onder “zelf oplossen”? Die baby heeft zorg nodig, toch?
dinsdag 28 november 2017 om 20:56
Ik herken het.
Ook bij ons op het werk wordt het niet gewaardeerd als ouders thuisblijven voor hun zieke kind.Ten eerste omdat andere collega,s dan het werk moeten doen voor deze ouder, ten tweede omdat jonge kinderen regelmatig ziek zijn,tandjes krijgen, verhoging hebben . Als elke ouder bij alle gevallen naar huis zou moeten,dan vallen ouders met kleine kinderen regelmatig uit.
Er wordt verwacht dat ouders een vangnet hebben voor noodopvang.
In bijzondere gevallen < acute ziekenhuisopname< val op het schoolplein dus naar de EHBO , kind wat ziek opgehaald moet van KDV etc , krijgen ouders alle ruimte ,maar voor een griepje wat de avond ervoor al bekend is worden ouders geacht een oplossing te bedenken.
Ook bij ons op het werk wordt het niet gewaardeerd als ouders thuisblijven voor hun zieke kind.Ten eerste omdat andere collega,s dan het werk moeten doen voor deze ouder, ten tweede omdat jonge kinderen regelmatig ziek zijn,tandjes krijgen, verhoging hebben . Als elke ouder bij alle gevallen naar huis zou moeten,dan vallen ouders met kleine kinderen regelmatig uit.
In bijzondere gevallen < acute ziekenhuisopname< val op het schoolplein dus naar de EHBO , kind wat ziek opgehaald moet van KDV etc , krijgen ouders alle ruimte ,maar voor een griepje wat de avond ervoor al bekend is worden ouders geacht een oplossing te bedenken.
dinsdag 28 november 2017 om 20:57
Lekker weer van je af laten glijden.
Ouders wisselen elkaar af als het gaat om zieke kinderen. Je kan ze nu eenmaal niet met een aspirientje thuis achterlaten als ze klein zijn.
Je manager heeft vast zelf geen kinderen of een ploetermoeder als partner die dat allemaal voor hem oplost.
Ouders wisselen elkaar af als het gaat om zieke kinderen. Je kan ze nu eenmaal niet met een aspirientje thuis achterlaten als ze klein zijn.
Je manager heeft vast zelf geen kinderen of een ploetermoeder als partner die dat allemaal voor hem oplost.
When they go low, we go high. (M.Obama)
TO geeft zelf aan dat ‘pa’ ook weleens thuis blijft.snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:54Nee To natuurlijk. Als er binnen een bedrijf een aantal vrouwen werken dan heb je als manager/ondernemer elke keer dit soort gedoe. Dat kan toch niet? De vanzelfsprekendheid waarmee ze dan thuis blijft vind ik ook ergerlijk.
Daar is zorgverlof dus voor bedoeld.snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:54Nee To natuurlijk. Als er binnen een bedrijf een aantal vrouwen werken dan heb je als manager/ondernemer elke keer dit soort gedoe. Dat kan toch niet? De vanzelfsprekendheid waarmee ze dan thuis blijft vind ik ook ergerlijk.
Buurvrouw/man
Vriendin/vriend
Oppas
Tante/oom
Neef/nicht
Oftewel: een netwerk creëren waarin mensen voor elkaar zieke kinderen kunnen opvangen als vaste adressen niet kunnen. Dit heb ik jaren betekent voor mensen en zij dus ook voor mij.
enn wijzigde dit bericht op 28-11-2017 20:58
8.84% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 28 november 2017 om 20:58
Je hebt én het topic niet gelezen en heb je nou echt geen beeld bij wat een een jong ziek kind thuis hebben betekent?snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:54Nee To natuurlijk. Als er binnen een bedrijf een aantal vrouwen werken dan heb je als manager/ondernemer elke keer dit soort gedoe. Dat kan toch niet? De vanzelfsprekendheid waarmee ze dan thuis blijft vind ik ook ergerlijk.
dinsdag 28 november 2017 om 20:58
snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:54Nee To natuurlijk. Als er binnen een bedrijf een aantal vrouwen werken dan heb je als manager/ondernemer elke keer dit soort gedoe. Dat kan toch niet? De vanzelfsprekendheid waarmee ze dan thuis blijft vind ik ook ergerlijk.
Ik het de OP wél gelezen
To zegt:
Ik legde uit dat mijn man ook meerdere keren heeft ingesprongen maar ik hem dat niet kenbaar had gemaakt aangezien het dan al opgelost was.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor!
dinsdag 28 november 2017 om 20:59
Ze zegt toch zelf dat ze de keren verdelen.snoopylynn schreef: ↑28-11-2017 20:54Nee To natuurlijk. Als er binnen een bedrijf een aantal vrouwen werken dan heb je als manager/ondernemer elke keer dit soort gedoe. Dat kan toch niet? De vanzelfsprekendheid waarmee ze dan thuis blijft vind ik ook ergerlijk.
dinsdag 28 november 2017 om 20:59
Ja want alle ouders hebben een zich verdringend netwerk klaarstaan wat niet kan wachten om voor een ziek kind te zorgen en altijd beschikbaar is.Lady49 schreef: ↑28-11-2017 20:56Ik herken het.
dinsdag 28 november 2017 om 21:00
Yup.Lady49 schreef: ↑28-11-2017 20:56Ik herken het.
In mijn beroep werken veel vrouwen, als zij allemaal voor een grieperig kind thuis blijven is het gevolg dat heel veel ouders hun kinderen óók thuis hebben.
enn wijzigde dit bericht op 28-11-2017 21:03
0.31% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 28 november 2017 om 21:01
Nee maar alle ouders kennen dit probleem, benoemen en samen opvangen is dus het is zeker wel te creëren.SallySpectra schreef: ↑28-11-2017 20:59Ja want alle ouders hebben een zich verdringend netwerk klaarstaan wat niet kan wachten om voor een ziek kind te zorgen en altijd beschikbaar is.