Werk & Studie alle pijlers

klacht indienen

24-12-2010 14:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een klacht indienen over de manier waarop ik door m'n baas ben behandeld bij zijn baas, maar ik twijfel nog heel erg. Ik ben meerdere malen vals beschuldigd door hem en dat heeft nogal wat impact op me gehad. Ik heb geprobeerd om het achter me te laten, maar ik kan gewoon niet verder omdat ik nu het gevoel heb dat ik door niets te doen instem met de beschuldigingen. Het gaat ook om mijn integriteit. De beschuldigingen heb ik trouwens wel schriftelijk weerlegd, maar verder is er niets mee gedaan. De beschuldigingen hebben betrekking op hoe ik mijn collega's en mijn baas heb behandeld en de manier waarop ik mijn werk doe. Het komt er eigelijk op neer dat ik volgens mijn baas helemaal niet deug. Terwijl mijn collega's en mijn baas mij juist als stront hebben behandeld en ik me daar tegen heb verzet. Blijkbaar wordt van mij verwacht dat ik alles maar pik want als ik voor mezelf op kom, dan wordt het tegen me gebruikt.

Mijn baas heeft me onder druk gezet om geen klacht in te dienen. Hij zei dat ik dan een hele moeilijke tijd tegemoet zou gaan. Dat het dan alleen maar erger zou worden. Wat adviseren jullie mij, wel of geen klacht indienen. Het blijft wel mijn woord tegenover die van m'n baas en collega's.
Een andere baan zoeken, en vlug.
Ja, dat vind ik echt.
Als het de baas en de afdeling is, dan ga jij dat in je eentje niet veranderen. Stop die energie dus inderdaad maar liever in je toekomst.
quote:Saaar schreef op 24 december 2010 @ 14:36:

Een andere baan zoeken, en vlug.En een exit-gesprek vragen.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit ga je niet winnen. Als jouw baas en je collega's jou het leven zuur hebben gemaakt en je baas je alvast waarschuwt dat je het alleen maar moeilijker gaat krijgen als je een klacht indient, dan zie ik het somber voor je in. Iets met machtsmisbruik en groepsdynamiek.

Ik zou een andere baan gaan zoeken en met een schone lei beginnen. Sterkte en succes!
Wow, wat heftig. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt in mijn werk afgelopen jaar. Ben ook razend geweest en wilde die woede uiten. Heb besloten - na een persoonlijk gesprek en een mail - om het erbij te laten, en het niet hogerop te zoeken, een klacht in te dienen of iets dergelijks.

Heb een andere baan gezocht en gevonden en dáár wil ik mij op focussen. Die klerelijers zijn mijn energie en tijd niet eens waard. Whatever wat ze van mij vinden - voor mij zijn ze nu poep.

Ik hoop dat je snel iets anders vindt en er over een tijdje ook zo over denkt. Probeer het je niet al te zeer te laten raken. We zijn allemaal wel eens aan de beurt. Nu overkomt het jou en mij, volgend jaar weer iemand anders. Wees blij dat jij niet zo'n rotkarakter hebt en wees de verstandigste - laat zien dat jij je wél kunt gedragen.

Veel sterkte en succes!
Of je t gaat winnen, weet ik ook niet. Maar t zou ook helemaal geen strijd moeten zijn.

Ik zou wel snel op zoek gaan naar iets anders. Want die mentaliteit verander je niet in je eentje.

Tot die tijd zou ik me niet de mond laten snoeren, dus zeker een klacht in dienen. Alles op papier bijhouden en telkens bij een incident over de schreef melding maken...Consequent.

P en O of vertrouwenspersoon inschakelen.

Maar goed, daar moet je achter staan en energie voor hebben.

Maar weg gaan zou ik zeker als 1e doel stellen.
@Powerwoman, volgens mij heb je al eerder een topic geopend over je werkomstandigheden. Volgens mij las ik daarin dat je een tijdelijk contract hebt. Volgens mij heeft iedereen je daarin aangeraden om zo snel mogelijk op zoek te gaan naar wat anders omdat je dit gevecht niet gaat winnen.

Ik sluit me aan bij Rider, zoek wat anders, vraag een exit gesprek en laat het rusten. Volgens mij maak je je alleen maar gek met daar willen blijven en klachten indienen.
Eerlijk gezegd ben ik het helemaal met jullie eens. Maar het vreet aan me dat ik dit zomaar laat gebeuren. Ik bedoel dat ze ermee weg komen. Dat er niets aan hun gedrag wordt gedaan. Tegelijkertijd denk ik, val dood, jullie zijn mijn tijd en energie niet meer waard.
Beste "wraak & genezing" komt door snel een leuke baan te vinden en daar heel gelukkig in te worden :-). In de tussentijd: lekker sporten en actief blijven in je vrije tijd. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven