Lange reis OV voor werk, succes of ramp?
zaterdag 5 september 2009 om 11:57
Hoi allemaal,
Even in het kort mijn situatie. bedrijf waar ik werk is een tijdje geleden van plaats X naar plaats Y verhuisd. Verschil, ruim 100 kilomter. Ga nu altijd met de auto en dat kost me 1 uur en een kwartier plus de tijd om een collega op te halen, we carpoolen.
Door bepaalde omstandigheden, einde sociaal plan en lagere reisvergoeding, is het voor mij over een paar maanden financieel een stuk aantrekkelijker om met het OV te gaan. Dat wordt nl volledig vergoed.
Ik doe over een enkele reis 1 uur en 35 minuten plus lopen naar en van station.
Ik vind dit best heftig. Ik overweeg dan ook om een andere baan te zoeken maar dat is 1 in deze tijd niet heel makkelijk en 2 vind ik mijn werk en collega's en het bedrijf erg leuk.
Ik ben dus benieuwd naar mensen die ook met het OV reizen en hoe jullie dit ervaren. Pluspunten tov de auto lijken mij wel de rust en dat je nog kunt lezen etc.
Maar goed, ik heb geen ervaring..wie wel?!
Even in het kort mijn situatie. bedrijf waar ik werk is een tijdje geleden van plaats X naar plaats Y verhuisd. Verschil, ruim 100 kilomter. Ga nu altijd met de auto en dat kost me 1 uur en een kwartier plus de tijd om een collega op te halen, we carpoolen.
Door bepaalde omstandigheden, einde sociaal plan en lagere reisvergoeding, is het voor mij over een paar maanden financieel een stuk aantrekkelijker om met het OV te gaan. Dat wordt nl volledig vergoed.
Ik doe over een enkele reis 1 uur en 35 minuten plus lopen naar en van station.
Ik vind dit best heftig. Ik overweeg dan ook om een andere baan te zoeken maar dat is 1 in deze tijd niet heel makkelijk en 2 vind ik mijn werk en collega's en het bedrijf erg leuk.
Ik ben dus benieuwd naar mensen die ook met het OV reizen en hoe jullie dit ervaren. Pluspunten tov de auto lijken mij wel de rust en dat je nog kunt lezen etc.
Maar goed, ik heb geen ervaring..wie wel?!
donderdag 10 september 2009 om 17:11
Idem,zou nooit teveel reizen voor mijn werk. Ik deed in de spits over 30km 2 a 2.5 uur heen en terug ook. Kwam omdat de bus elke 30 minuten ging en als je er eentje had gemist dan was je later. Ook kwamen ze vaak na 40 of 50 mintuen Gevolg stress. Want mijn baas ging al zeiken bij 5 minuten te laat. Terwijl er van rokers die 2 a 3 uur per dag gingen roken. Dan vielen er ook vaak trammen of metro's uit en was je echt heel laat.
Als je een paar keer in de week thuis kan werken,dan zal het gaan. Maar als je elke dag voor je werk zoveel uur moet reizen. Dan gaat het je echt benauwen na een paar weken.
Als je een paar keer in de week thuis kan werken,dan zal het gaan. Maar als je elke dag voor je werk zoveel uur moet reizen. Dan gaat het je echt benauwen na een paar weken.
donderdag 10 september 2009 om 17:51
Je stelt je er gewoon op in en dan gaat het prima. Maar uit ervaring kan ik zeggen dat je het op een gegeven moment gewoon zat bent. Ik heb het ook gedaan en was van deur tot deur enkele reis 1 uur en 3 kwartier kwijt met het ov. Nu met mijn nieuwe baan ben ik binnen een half uurtje met de auto op mijn werk. OV kost me daarentegen nu bijna een uur.
donderdag 10 september 2009 om 17:56
Ik heb het een paar maanden gedaan voor een project en ik vond het geen probleem. Ik had altijd een lekker boek bij me en mijn iPod voor een muziekje, als ik daar zin in had. De tijd was zo voorbij. In drie maanden tijd is het maar twee keer voorgekomen dat ik vertraging had. Ik zou het dus doen. En als het je tegenvalt, kun je altijd nog een plan B maken: andere baan bijvoorbeeld.
donderdag 10 september 2009 om 23:23
Jaren heb ik gereisd met het OV en vond het prima. Woon wel dichtbij een station mét internationale aansluiting en kon zelfs met 1 overstap in 45 minuten van deur tot deur zijn.
Nu de kinderen naar school gaan is het niet meer te doen en heb ik een baan in de buurt. Moet zeggen dat die 2 minuten fietsen van nu ideaal is maar ik ben weer aan het solliciteren en het kan wel weer eens zou moeten zijn dat ik de trein weer moet pakken. Krantje erbij en het is zo voorbij moet je maar denken.
Maar meer dan anderhalf uur is wel lang hoor,...hoe wil je dat straks met school combineren?
Nu de kinderen naar school gaan is het niet meer te doen en heb ik een baan in de buurt. Moet zeggen dat die 2 minuten fietsen van nu ideaal is maar ik ben weer aan het solliciteren en het kan wel weer eens zou moeten zijn dat ik de trein weer moet pakken. Krantje erbij en het is zo voorbij moet je maar denken.
Maar meer dan anderhalf uur is wel lang hoor,...hoe wil je dat straks met school combineren?